Autor Wątek: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km  (Przeczytany 41425 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #75 dnia: 18 - Listopada - 2023 - 13:36:57 »
Przy tej ilości oleju nic jeszcze zgłaszał nie będzie, to jakieś 0,1L na zbiornik benzyny, w pewnym Audi A4 1.8 TSI żłopał 15 litrów pomiędzy wymianami i jeździł nie zgłaszając błędów :P
 

Offline piterrrxd

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: CH
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #76 dnia: 31 - Grudnia - 2023 - 17:44:07 »
Posiadam Seat Leon 1.4 TSI [CXSA] z rocznika 2014.
Auto zakupiłem w czerwcu tego roku z przebiegiem 160 tyś. km.
Na początku zaznaczę, że silnik pracuje wzorowo.
Po zakupie sprawdzałem poziom oleju i było ok.
Po przejechaniu ~2200km odezwał się czujnik poziomu oleju. Dolałem trochę 5W30 Castrola i tydzień później wykonałem wymianę filtrów oraz całego oleju (również Castrol 5W30). Po następnych ok 2000-2200km znowu zakrzyczała kontrolka oleju - na bagnecie prawie dolna kreska. Dolałem ponownie ok 1 litra i zacząłem szukać w internecie informacji o tym problemie (przed zakupem opinie potwierdzały, że E211 są pozbawione tej wady).
Trafiłem na informacje, że silniki z kodem CXSA mogą mieć wadliwe tłoki.
Po tym olej sprawdzałem już co 500km i ubytek się utrzymywał.
Obgadałem temat ze znajomym mechanikiem i umówiłem się na wiosnę na zmianę rozrządu, wymianę tłoków, czyszczenie itd.
W międzyczasie ubytek utrzymywał się na tym samym poziomie.
Postanowiłem dolać tańszego oleju - Orlen 5W30 V-Expert.
Wlałem standardowo 1 litr, żeby był pełny wskaźnik na bagnecie.
No i stała się dziwna rzecz - silnik przestał brać olej.
Obecnie od dolewki mam przejechane 2000km (trasy po autostradzie w dużą prędkością) i na bagnecie nic nie ubyło.
Zastanawiam się co się stało - może odblokował się pierścień w którymś z tłoków? Przed zakupem od pierwszego właściciela auto stało ok 3-4 miesiące nieużywane, wcześniej zapewne robiło przebiegi głównie w mieście, może to spowodowało nagromadzenie dużej ilości nagaru.
Jak wspomniałem silnik pracował i pracuje wzorowo.
Brak oznak typu niebieski dym, kopcenie, nierówna praca czy podwyższone ciśnienie w misie (co mogłoby oznaczać odmę).
Mimo wszystko myślę, że i tak zlecę mechanikowi rozebranie silnika (przynajmniej głowicy), jako że rozrząd i tak trzeba wymienić.
 

Offline Jonas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LSW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #77 dnia: 01 - Stycznia - 2024 - 20:23:14 »
No to stał się cud. Gdyby stanął pierścień, pewnie zauważyłbyś jakieś inne objawy poza zwiększonym poborem oleju. Dziwna sprawa. Raportuj co dalej. Swoją drogą, jeżeli chodzi o ten silnik, spalanie oleju to częsta przypadłość. Wystarczy poczytać o tym na zagranicznych forach. Wychodzi na to że ten typ tak ma
 

Offline piterrrxd

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: CH
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #78 dnia: 02 - Stycznia - 2024 - 09:20:05 »
Dzisiaj po dokładnym sprawdzeniu po ostatniej trasie - ubytek 2mm na bagnecie po w sumie 2200km. Nie wiem czy np nieszczelne turbo powodowałoby aż taki ubytek jak wcześniej. Z kolei gdyby przepuszczał na uszczelniaczach zaworowych, to chyba powinna być chmurka dymu przy ruszaniu. Myślałem o płukance, ale nie wiem czy jest sens skoro i tak będzie rozbierany przy okazji wymiany rozrządu.
Lekko rozmazana naklejka z osłony rozrządu wskazuje numer CXS060796.
 

Offline Robert

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #79 dnia: 02 - Stycznia - 2024 - 16:44:16 »
No i stała się dziwna rzecz - silnik przestał brać olej.
Znajomy też ma Leona z tym silnikiem z 2013r - jak jeździł na Castrol 5W-30, to silnik brał olej więc postanowił zalać Shell Helix Ultra 5W-40 i do tego dodał Ceratec Liqui Moly.
Po przejechaniu prawie 5 tyś. km znikomy ubytek...
 

Offline piterrrxd

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: CH
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #80 dnia: 05 - Marca - 2024 - 22:39:34 »
Mała aktualizacja w temacie. Auto było na diagnozie u znajomego mechanika. Prawdopodobnie przyczyną niewielkiego ubytku oleju jest turbina, które wykazuje już luz (możliwe że to efekt serwisów longlife przez poprzedniego właściciela). Świece czyste, według niego to nie jest problem z paleniem oleju i wadliwymi tłokami/pierścieniami, tak więc silnik nie będzie rozbierany.

Naprawa skończy się na regeneracji turbo + wymiana rozrządu dla świętego spokoju. Dla mnie to dobra informacja patrząc na różnicę kosztów względem remontu całego silnika.
 

Offline Kojocik

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #81 dnia: 12 - Czerwca - 2024 - 11:56:49 »
Wada olejowa w tych silnikach pojawia się w przedziale 120-180 tyś. km, czasami pobór to pół litra na 1000 km , nie rzadko 2 litry , a i miałem nawet pacjenta co przepalił 2.5 litra na 600 km nie puszczając przy tym nawet dymka  :D Często wypalają się zawory od nadmiernego poboru, silnik kuleje i jazda staje się uciążliwa, a zwlekanie i jazda takim samochodem niszczy także katalizator. Zauważyłem także, że samochodu kupione w polskim salonie praktycznie nie mają problemów z poborem, natomiast prawie wszystkie co robiłem to były sprowadzone w przeszłości z krajów zachodnich, gdzie doprowadzili je do ruiny interwałami olejowymi co 30.000 km.
Jeśli Panowie borykacie się z problemem poboru oleju w CXSA, CMBA lub CJZA, to zapraszam do kontaktu.
 

Offline piterrrxd

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: CH
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #82 dnia: 30 - Sierpnia - 2024 - 13:03:16 »
@Kojocik nie da się tu wysłać wiadomości prywatnej. Odezwij się do mnie na maila - piterrrxd@gmail.com

Da się, wystarczy mieć co najmniej 5 postów - to forum nie jest przychylne spamerom i dba aby nie zakłócali nikomu spokoju.
 

Offline VBM

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VII
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #83 dnia: 28 - Lipca - 2025 - 10:22:18 »
Witajcie.
Kupiłem żonie Golfa VII 1.4 TSI [CXSA] z 2013 roku, wygląda na to że był sprowadzony z Francji z przebiegiem 147 000 km.
Zawiozłem go od razu do mechanika żeby zrobił rozrząd (kupiłem wszystkie części oryginalne z VW + pompa wody) mechanik podsumował że coś za dużo oleju było wlane (ponad górny poziom :o żeby zwrócić uwagę na to czy silnik nie zaciąga płynu z układu chłodzenia) i dla pewności zalał pod górną kreskę Shell-a 5W30.
Ostatnio okazało się że musimy zrobić "większą trasę" około 900km w obie strony ale po dojechaniu na miejsce komputerek wyrzucił komunikat o niskim stanie oleju.
Po sprawdzeniu faktycznie było poniżej dolnej kreski.
Dolałem 1.2L tego samego oleju i jakoś udało się wrócić.

Pytanie moje brzmi jaki faktycznie powinno się lać olej do tego silnika (moja B5 1.9 TDI też ma 5W30 a nie zjada oleju w ogóle). Dlaczego piszecie o 5W40 i płukankach.
Co faktycznie można zrobić żeby ten silnik nie brał tyle oleju ?
Jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne. Pozdrawiam
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #84 dnia: 31 - Lipca - 2025 - 21:36:20 »
No CXSA to niestety nie jest 1.9 TDI. Stawiam na pierścienie, może przytarte tuleje cylindrów bo olej pewnie tylko 4x zmieniany był. Zainteresowalbym się również odmą
 

Tagi wątku: