Autor Wątek: 1.6 16V - bierze olej  (Przeczytany 2432 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Albert99

• :: StartLine
  • VW: Polo IV
  • Wersja: Basic
  • Silnik: 1.6 16V
  • Napęd: FWD
  • Rej: RKL
1.6 16V - bierze olej
« dnia: 31 - Marca - 2020 - 22:25:28 »
Witam.
Mam polówkę z 2006 roku z silnikiem 1.6 16V 105 KM na łańcuchu rozrządu. Przebieg 192 tys. km. Po zakupie założyłem gaz i zalałem nowy olej. Poprzedni właściciel lał 5W40, ja zalałem 5w30. Od zmiany oleju auto zaczęło strasznie dużo go spalać, ponad 0,5 litra na 1000km. Byłem u paru mechaników i wszyscy mówili nawet bez zaglądania pod maskę że pierścienie i uszczelniacze do wymiany. Jest to spory koszt więc chciałbym najpierw zasięgnąć jakiejś rady. Od razu dodam że w temacie mechaniki jestem zielony. Słyszałem że jest coś takiego jak ceramizer który podobno zmniejsza branie oleju. Ktoś używał może podobnych specyfików? Zamierzam pojezdzic jeszcze parę lat tym samochodem więc nie chcę się wbić na minę. Z góry dziękuję za każdą odpowiedz.

Offline janusz07

• :: VIP ::
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.6 16V - bierze olej
« Odpowiedź #1 dnia: 01 - Kwietnia - 2020 - 08:56:29 »
Piszesz, że po zmianie oleju zaczął dużo brać - czy to znaczy, że przed nie brał tyle oleju?
W pierwszej kolejności wróciłbym do oleju 5W40 lub nawet 10W40 i sprawdził czy dalej tyle bierze. Jeżeli będzie brał tak samo, to zostaje sprawdzenie środka Liqui Moly z tego tematu: https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=2533.0

Dodano:  01 - Kwietnia - 2020  -  10:51:15
Dobrze by było jakbyś podał też kod silnika, wtedy można wyszukać coś na ten temat w necie, bo silników 1.6 jest cała masa a większość z nich to bardzo dobre jednostki.

Offline Gulasz

•  -baned-
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Rej: GD
« Odpowiedź #2 dnia: 01 - Kwietnia - 2020 - 16:06:00 »