Autor Wątek: HAK HOLOWNICZY - wybór, montaż, kodowanie - problemy  (Przeczytany 2563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gizmotka

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZSW
HAK HOLOWNICZY - wybór, montaż, kodowanie - problemy
« dnia: 08 - Września - 2019 - 16:22:41 »
Witam.
Jak wyciągnąć oryginalny hak, ale nieautomatyczny schowany pod klapką, pod spodem zderzaka w VW Passat B6 2.0 TDI ?
 

Offline mrlethal

  • clubmen
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł: 6
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż - problemy [B6/B7]
« Odpowiedź #1 dnia: 11 - Września - 2019 - 21:21:45 »
@Gizmotka
Ten hak był oryginalnie montowany czy domontowany później?
Jeśli nie jest automatyczny, to możliwe, że trzeba zdemontować osłonę zderzaka, która trzyma się na dwóch śrubach (śruby obracamy o 90 stopni) i wyjmujemy hak.
 

Offline Gorzasty

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WR
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż - problemy [B6/B7]
« Odpowiedź #2 dnia: 23 - Maja - 2020 - 17:44:18 »
Cześć.
Chciałem zamontować hak do swojego Passat B6 1.6 MPI 102 KM z myślą, że pociągnę swoją zabawkę na zabawy torowe - tzn. jakaś lekka przyczepka i na nią fura o wadze ok 980kg.

Czy Passat z tym silnikiem uciągnie coś takiego, czy odpuścić?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6305
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż - problemy [B6/B7]
« Odpowiedź #3 dnia: 24 - Maja - 2020 - 12:34:21 »
Cześć, dobre pytanie i jak najbardziej na miejscu  ::)

Cytuj (zaznaczone)
Czy Passat B6 z najsłabszym silnikiem 1.6 MPI 102 KM pociągnie lawetę z autem do 1000 kg ?
Odpowiem tak: na pewno ruszy z miejsca i bez większych problemów będzie się toczył po równych drogach i na krótkich dystansach. Jeżeli miała by to być jazda po górach, to wjazdy pod górę na 2-biegu, mogą być nie tyle co naturalne a wymuszone małą mocą i niskim momentem obrotowym silnika.

Najlepiej zrobić mały test: spakuj do auta 5 dorosłych (słusznej wagi) osób a do bagażnika wrzuć 400-500 kg ładunku. Przyjedź się spokojnie i sam oceń sprawność tego napędu przy tak sporym obciążeniu - z 1-tonowym autem na lawecie, będzie zdecydowanie jeszcze gorzej  ;)

W pierwszej kolejności, sprawdź co możesz ciągnąć tym autem i jakich uprawnień potrzeba: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,7873.0.html

Dodano:  24 - Maja - 2020  -  13:06:51
jakaś lekka przyczepka i na nią fura o wadze ok 980kg.
Przyczepka lekka, to przyczepa o masie całkowitej do 750 kg a na taką zapakujesz co najwyżej 3-4 spalinowe kosiarki a nie pojazd o masie całkowitej ponad 1000 kg.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5562
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż - problemy [B6/B7]
« Odpowiedź #4 dnia: 24 - Maja - 2020 - 14:54:55 »
Cytat: Gorzasty
Czy Passat z tym silnikiem uciągnie coś takiego, czy odpuścić?
Uciągnąć uciągnie, ale po pierwsze to o czym pisał @pretor a więc przyczepka lekka jest do 750 kg DMC, kolejna rzecz to co masz w pozycjach O.1 i O.2 w DR?
 

Tagi wątku: