Autor Wątek: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I  (Przeczytany 14604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #75 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 16:26:35 »
@Krzychut25 , z Shellem mi nie po drodze.
Od ponad 20-lat, jestem stałym użytkownikiem olejów firmy Mobil, które nigdy mnie nie zawiodły.
A w kontekście do tych moich doświadczeń, było by bardzo trudno przekonać mnie do czegoś innego.

Na ta chwilę rozważam tylko oleje dostępne u mojego sprzedawcy u mnie na miejscu, z bardzo wielu różnych ale ważnych dla mnie powodów.

Prawdopodobnie zmienię markę Mobil na Motul, bo i tak w sumie, to jest bez większej różnicy co do silnika nalejesz (przede wszystkim powinno spełniać normę producenta) a najważniejszy jest interwał wymiany, nie większy niż 10-15 tyś. km.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #76 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 16:30:22 »
A nie brałeś pod uwage oleju shell av-l 0w30
Pytam się w jakim celu?
 

Offline Krzychut25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KB
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #77 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 16:42:19 »
bo ma nowszy pakiet dotatkow w skladzie

ps . Ja tez do tej pory do swoich VAG-ów lałem tylko Motul obecnie specyfik 504,507

dla bardziej zainteresowanych odsyłam na strone oilclub.pl
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #78 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 18:49:36 »
To że jest nowszy nie oznacza, że musi być lepszy dla tego silnika. Producent wypuszczająąc na rynek ten silnik przewidział do niego  olej 5W30 507.00  ACEA C3 i taki jest dla niego najlepszy.  0W30 MID Saps choć ma 507.00 to jego stosowanie w niczym nie pomoże i ulepszy ochrony silnika tym bardziej, że @pretor i tak będzie wymieniał co 10-15 tys km. równie dobrze może lać Lotos czy Orlen spełniający specyfikację. Dla przykładu olej 0W20 z 508.00/509.00 pomimo iż jest nowszy nie musi wcale być no i nie jest lepszy choćby dla CBAB.

Na przykład:
Cytuj (zaznaczone)
VW 508 00 / 509 00
Norma VW 508.00/509.00 to olej silnikowy będący kombinacją specyfikacji (508.00 dla benzyny, 509.00 dla oleju napędowego) wymaga oleju silnikowego o lepkości 0W20, obniżającego zużycie paliwa i zawierającego dodatki wydłużające jego żywotność. Te specyfikacje NIE są wstecznie kompatybilne z wcześniejszymi specyfikacjami VW.

Motul już dawno przestał być "premium" wśród olejów, swego czasu najbardziej podrabiany olej, Są nimi choćby Amsoil, Millers a już na pewno Penrite https://zmienolej.pl/oleje-silnikowe/5886-penrite-enviro-5w30-eu-5l-9316517009537.html
 

Offline Krzychut25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KB
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #79 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 19:28:21 »
Ja nikomu nie próbuje narzucić oleju jaki ma lać do swojego auta, tylko chce pokazać że przy wymianach co 15 tyś są tez inne alternatywy jakościowo podobne albo lepsze bo oparte na dodatku ''Boru'' (który podobno zmniejsza tarcie) a cenowo wychodzi korzystniej
 
Podziękował: pretor, doggie

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #80 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 19:35:35 »
chce pokazać że przy wymianach co 15 tyś są tez inne alternatywy jakościowo podobne albo lepsze
I chwała Ci za to, ale mnie to i tak nie przekonuje  :D
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #81 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 19:49:03 »
Kiedyś stosowałem cera-tec https://liqui-moly.pl/podwojna-ochrona-dzieki-cera-tec/ był w sieci test, który pokazywał jak po ceratecu po spuszczeniu oleju mozna zrobić na sucho ileś kilometrów, ale jakoś mi minęło :) choic może gdybym się wiązał z autami na dłużej to bym stosował
 

Offline Krzychut25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KB
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #82 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 20:19:54 »
Właśnie ostatnio dolałem sobie do Motula specyfic 5W30 Archoil AR9100, który jest oparty głównie na ''borze'' i zauważyłem durzą różnice w pracy i spalaniu silnika, wiec dlatego pomyślałem o zmianie oleju opartego o ''Bor'' i wybór padł: że nastepna wymiana oleju to na na Shella av-l 0w30

Ps. Po przegladnieciu paru forum na temat olejów silnikowych wywnioskowałem ze ten nasz wspaniały Motul 5W30 nie ma w sobie nic szczególnego a do tego nigdy nie wiesz czy lejesz orginał czy podrabiany
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #83 dnia: 02 - Grudnia - 2021 - 09:49:35 »
Ps. Po przegladnieciu paru forum na temat olejów silnikowych wywnioskowałem ze ten nasz wspaniały Motul 5W30 nie ma w sobie nic szczególnego a do tego nigdy nie wiesz czy lejesz orginał czy podrabiany
Jak ktoś kupuje tak zwane "okazje" na portalach społecznościowych, to się nie dziwię że ma obawy co do oryginalności zakupionego oleju. Ja od 30 lat kupuje u jednego sprzedawcy w miejscu zamieszkania i nie ma problemu z takimi bezpodstawnymi podejrzeniami. Przez 30 lat był to Mobil, często podważany przez laików a polecany przez znajpmego speca od rajdów samochodowych  a teraz jest to MOTUL u tego samego sprzedawcy.


Panowie, czym jest: dodatkowe ogrzewanie powietrzno-elektryczne w Tiguanie z 2008 roku :question:
Gdzie można ustawić i czy w ogóle można z pozycji licznika: włączyć/wyłączyć, zmienić czas świecenia w funkcji "comming home"  :question:
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #84 dnia: 02 - Grudnia - 2021 - 10:19:51 »
Panowie, czym jest: dodatkowe ogrzewanie powietrzno-elektryczne 
PTC to elektryczna nagrzewnica o mocy 1000W, znajduje się na wysokości poniżej prawego kolana kierowcy w kokpicie. Pozycja Nr 17 (akurat tutaj screen dot. Golfa Plusa ale to jest to samo). Do 2007 była sterowana sterownikiem po CAN i w VCDS jest dosptępna pod adresem 7D-dogrzewanie wnętrza (7D Auxiliary Heater), często mulona przez ludzi z ogrzewaniem pomocnicznym dostępnym pod adresem 18-ogrzewanie pomocnicze (dogrzewacz, piecyk, webasto). Po 2007 roku już nie ma sterownika, jest sterowana przekaźnikiem i jest bezawaryjna w przeciwieństwie do wcześniejszych po CAN, gdzie siadała elektronika sterująca. Jeśli w sterowniku po podpięciu VCDS ukaże się błąd elementu Z35 - defect, znaczy że jest uszkodzona







Tutaj na przykładzie VW Golfa V/VI pokazany jest dostęp do jej wyjęcia https://www.golfmkv.com/forums/index.php?threads/diy-ptc-auxiliary-heater-install.106960/

Dodano:  02 - Grudnia - 2021  -  10:38:07
Gdzie można ustawić i czy w ogóle można z pozycji licznika: włączyć/wyłączyć, zmienić czas świecenia w funkcji "comming home" 

Jeśli masz tzw. duży komputer pokładowy MFA+, to wchodzisz w menu oświetlenia i tam masz opcję włączenia, wyłączenia i regulację czasu świecenia. W menu wchodzisz poprzez przytrzymanie przycisku TRIP na manetce wycieraczek.  Jeśli nie masz tego w menu to interfejsem diagnostycznym w adaptacjach centralnej elektryki BCM



Mając duży MFA+ (zapewne masz czerwony a nie czarno-biały) wchodzisz w menu jak na filmiku, następnie w Main Menu, dalej w SETUP i zatwierdzasz przyciskiem OK/RESET u dołu prawej manetki (jeśli nie z kierownicy), dalej w Lights&Vision i tam poszukaj coming home i living home

Filmik poglądowy, dotyczy Seata ale w VW menu jest podobne


(akurat filmiki nie dotyczą CH i LH ale ukazują jak wejść w MENU)




 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #85 dnia: 02 - Grudnia - 2021 - 14:51:11 »
Cześć.
Wzmiankę o "dodatkowe ogrzewanie powietrzno-elektryczne", znalazłem w liście fabrycznego wyposażenia.
A spytałem o niego, bo jeszcze nigdy nie miałem z tym elementem do czynienia.

Nieśmiało dopytam: do czego ten element, konkretnie służy  :question:

Jeśli masz tzw. duży komputer pokładowy MFA+, to wchodzisz w menu oświetlenia i tam masz opcję włączenia, wyłączenia i regulację czasu świecenia. W menu wchodzisz poprzez przytrzymanie przycisku TRIP na manetce wycieraczek.  Jeśli nie masz tego w menu to interfejsem diagnostycznym w adaptacjach centralnej elektryki BCM
Mam chyba duży komputer MFA, tylko nie wiem czy plus czy bez plusa ale przycisk TRIP jest i za chwilę pójdę sprawdzić.
Jedyny problem to język: mam teraz ustawiony niemiecki i nie jeszcze wiem, jak funkcja będzie opisana w tym języku.
A tak z j. angielskiego tłumaczy to Google: "nach Hause kommen"  ::)

 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #86 dnia: 02 - Grudnia - 2021 - 16:19:51 »
Nieśmiało dopytam: do czego ten element, konkretnie służy
Do podgrzewania wdmuchiwanego przez nawiewy powietrza, gdy silnik i płyn chłodniczy jest jeszcze zimny, musi być spełnione kilka warunków aby działało:
- wyłączona funkcja ECON klimatyzacji
- silnik pracuje
- temperatura płynu chłodzącego mniej niż 70 stopni C
- temperatura zewnętrza poniżej +5 st C
- ładowanie powyżej 12V

Po kilku minutach od uruchomienia silnika powinno wiać lekko ciepłym pwietrzem z nadmuchów



Dodano:  02 - Grudnia - 2021  -  16:21:15
mam teraz ustawiony niemiecki i nie jeszcze wiem, jak funkcja będzie opisana w tym języku.

Na pierwszym filmiku w Seacie masz pokazane po niemiecku
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #87 dnia: 02 - Grudnia - 2021 - 16:35:34 »
Na pierwszym filmiku w Seacie masz pokazane po niemiecku
Już zmieniłem na j. Angielski - jeśli chodzi o napisy, to dużo więcej rozumiem w tym języku niż w Niemieckim ;)

Zmieniłem też od razu ustawienia Comming Home i Living Home (10s -> 20s) i o ile po otworzeniu auta światła palą 20s i gasną, to po zamknięciu światła się już nie zapalają. Włącznik świateł, ustawiony jest na AUTO.


 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #88 dnia: 02 - Grudnia - 2021 - 18:26:39 »
o ile po otworzeniu auta światła palą 20s i gasną, to po zamknięciu światła się już nie zapalają. Włącznik świateł, ustawiony jest na AUTO.
Spróbuj tuż przed wyjściem (silnik wygaszony, zapłon wyłączony, nie pamiętam czy drzwi mają być już otwarte czy nie) pociągnąć do siebie manetkę od długich tak jakbyś kogoś ostrzegał i wyjdź i zamknij auto
 
Podziękował: shvmp00

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #89 dnia: 12 - Grudnia - 2021 - 12:53:15 »
Spróbuj tuż przed wyjściem (silnik wygaszony, zapłon wyłączony, nie pamiętam czy drzwi mają być już otwarte czy nie) pociągnąć do siebie manetkę od długich tak jakbyś kogoś ostrzegał i wyjdź i zamknij auto
Trafiony i zatopiony - działa, tak jak to opisałeś  :vwclubpolska:

 
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #90 dnia: 12 - Grudnia - 2021 - 20:14:38 »
 :vwclubpolska: są tego plusy, załączasz kiedy Ty chcesz a nie za każdym razem aczkolwiek to kwestia kodowania bo powinno reagować na RLS
 

Offline Tomek2889

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CAWB
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: Tiptronic
  • Napęd: 4x4
  • Rej: CT
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #91 dnia: 25 - Kwietnia - 2022 - 19:38:51 »
Witam, czy ktoś orientuje się w oznaczeniu skrzyni biegów, kupując miała to być skrzynia DSG 6 stopniowa ale po czasie zwatpilem czy w ogóle w tym roczniku takie wstawiali?

Podobno również rozrząd miał być na łańcuchu a nie na pasku - ciężko stwierdzić jak jest na prawdę.

Tiguan I 2.0 TSI 200 KM [CAWB], automat, 2009 rok.
Kod skrzyni biegów: JVZ


 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #92 dnia: 26 - Kwietnia - 2022 - 12:54:28 »
JVZ do klasyczny 6 biegowy tiptronic AQ450 dla napędu 4x4

Dodano:  26 - Kwietnia - 2022  -  12:59:35
Podobno również rozrząd miał być na łańcuchu a nie na pasku - ciężko stwierdzić jak jest na prawdę.
No i jest na łańcuchu.
 
Podziękował: Tomek2889

Offline domin33

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KBC
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #93 dnia: 09 - Stycznia - 2023 - 21:54:48 »
Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno kupiłem Tiguana I 2.0 TDI, manual z 2009 roku - VIN - WVGZZZ5NZ9W095201.
Był on lekko uszkodzony (błotnik, zderzak i delikatnie maska).
Przywieziony przeze mnie osobiście z Niemiec - jeden właściciel.
Wersja jest raczej uboga ale niski udokumentowany przebieg i dość niska cena mnie skusiła mimo, że polowałem na Forda Kugę. Wszystko wskazuje na to, że przebieg jest oryginalny.
Wymieniłem tylko rozrząd, na oleju przejechane jest koło 8 tyś. km.

1. Czy bez wymiany oleju w Haldex-ie się nie obejdzie? W książce serwisowej mam wpisaną wymianę oleju w Haldexie przy 40, 85 i 118 tyś km.
2. Mam kabel OBD2 do BMW, ale nie mogę się połączyć VCDS-em z Tiguanem (komunikat- "interface Ross-Tech USB nie znaleziony, wersja biblioteki USB:03.02.07 Interface: nie wykryto"), to dlatego że jest zły kabel? Chciałem włączyć doświetlanie zakrętów itp.
3. Oznaczenia wyposażenia: b0a c2b g0l hu5 j0n d91 1at 1g9 1me 1np 5rq 5sl tg3 8ua 8gu 8zg qg1 1x1 1lj - rozkodowałem je i pytanie brzmi czy dobrze myślę, że to dość uboga wersja?
4. Jak może być oznaczona wymiana oleju w skrzyni biegów?

Dziękuję z góry za pomoc.

Ps. mam chyba ten przycisk Off-road, który jest tak rzadko spotykany, ale nie wiem czym one się różnią od tego
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #94 dnia: 11 - Stycznia - 2023 - 22:54:58 »
Kabel z bmw nie spasuje do vcds. Musisz zakupić takowy.  W haldex wymienisz jak chcesz , jeśli się nic nie dzieje to zrób to późnej . W skrzyni biegów jak jest manual to raczej nie był wymieniany olej . Jeśli był w ASO to powinno być w książce wpisane.  Część tych kodów co podałeś dotyczy wyposażenia takiego jak wielkość  tarcz hamulcowych itp..

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: domin33

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #95 dnia: 11 - Stycznia - 2023 - 23:17:08 »
Do BMW jest INPA lub do nowszych miałem ISTA D Rheingold i NCS Expert ale to inna bajka, nie do VWAG, generalnie o interfejsie do VW i programie VCDS jest wszystko na forum, wystarczy poszukać. Co do kodów to nie masz wszystkich, musisz rozkodować VIN, tam będzie kod skrzyni biegów, poza tym kod jest na wlepie w bagażniku lub wklejce w książce serwisowej

Dodano:  11 - Stycznia - 2023  -  23:21:11
4. Jak może być oznaczona wymiana oleju w skrzyni biegów?
Co masz na myśli? W książce serwisowej lub w bazie ASO o ile był serwisowany

Dodano:  12 - Stycznia - 2023  -  09:00:37
Poszukaj przy kole zapasowym takiej papierowej naklejki
 
Podziękował: domin33

Offline domin33

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KBC
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #96 dnia: 12 - Stycznia - 2023 - 07:44:53 »
Mam książkę serwisową ale po niemiecku i nie wiem jak może być zaznaczona ewentualna wymiana oleju w skrzyni biegów.
Jak ktoś się zna to załączam skreeny z książki serwisowej. 
Aha, czyli rozumiem, że tym kablem od BMW się nie połączę.
Te kody co podałem to wszystkie, które znajdowały się na wlepce w książce serwisowej.
Czy jest ktoś w stanie rozkodować te kody wyposażenia po VIN: WVGZZZ5NZ9W095201 ?
Nie wiem czy mogę w tym dziale o to prosić...
Ps. Chyba jako nowicjusz nie mogę dodawać załączników...?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #97 dnia: 12 - Stycznia - 2023 - 10:18:28 »
kupiłem Tiguana I 2.0 TDI, manual z 2009 roku

Jak może być oznaczona wymiana oleju w skrzyni biegów?
Volkswagen nie ma procedury wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów, więc raczej nie znajdziesz takiego zapisu w książce serwisowej z czasów gwarancyjnych.

Każdy właściciel pojazdu z manualna skrzynią biegów, wymienia w niej olej na zasadzie własnej inwencji i chęci dbania o stan swojego pojazdu.
Mój Tiguan 2.0 TDI z manualem, ma aktualny przebieg 215 tyś. km i niedawno samodzielnie wymieniałem olej w skrzyni, co udokumentowałem w tym temacie: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,12404

Czy jest ktoś w stanie rozkodować te kody wyposażenia po VIN: WVGZZZ5NZ9W095201 ?
Na pewno coś rozkodujesz tutaj: https://vw-clubpolska.pl/index.php/page,dekodervag.html

A jak chcesz pełen spis, to: zostaje odwiedzić ASO VAG i poprosić o taki wydruk lub w tym temacie masz krok po kroku jak to zrobić samodzielnie ale z płatną opcją: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,9863.0.html
 
Podziękował: domin33

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #98 dnia: 12 - Stycznia - 2023 - 10:39:24 »
Według książki ostatni serwis był w 2013 r. I wtedy był olej zmieniony w Haldexie.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #99 dnia: 12 - Stycznia - 2023 - 10:40:01 »
@domin33
- kablem BMW nic nie wskórasz
- nie wiem jaką masz skrzynię ale jeśli manual to @pretor już napisał co i jak, jeśli DSG to wymiana co 60 tys. km
- na wlepce jest tylko część kodów, więcej jest po rozkodowaniu VIN, który możesz rozkodować za darmo w ASO jako właściciel pojazdu, możesz też to zrobić np. tutaj Historia serwisowa VW Audi Skoda Seat - i inne marki

 

Tagi wątku: