Autor Wątek: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I  (Przeczytany 14606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SinDad

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #50 dnia: 24 - Czerwca - 2020 - 17:43:27 »
@doggie mój Tig zbliża się do 190 tys. km więc zabieram się za serwis olejowy.
Szukam zamienników, bo ceny jakie sobie "życzą " w ASO Plichta są trochę zaporowe.
Skrzynia biegów manualna G052171A2 - 122zł za litr (znalazłem zamiennik Castrol Syntrans V FE 75/80 w cenie ok. 80zł za litr).
Mechanizmy różnicowe przód - tył G052145S2 - 168zł za litr (zamiennik Castrol Syntrax LL 75/90 w cenie ok. 90zł za litr).
Haldex G060175A2 - 246zł (zamiennik BorgWarner olej + filtr w cenie 320zł)
1. Może ktoś ma namiary na oryginalne oleje w bardziej przystępnych cenach? :)
2. Czy ktoś używał tego oleju BorgWarner ze strony awdcarparts? Czy oni rzeczywiście są dystrybutorem BorgWarner
Jeżeli chodzi o olej Ravenol do haldexa to przeglądając fora znalazłem sporo kontrowersyjnych opinii?   
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #51 dnia: 25 - Czerwca - 2020 - 01:22:23 »
Jeżeli chodzi o olej Ravenol do haldexa to przeglądając fora znalazłem sporo kontrowersyjnych opinii?   
Zrobiłem od wymiany 25 tys km i wszystko działa jak należy

Dodano:  25 - Czerwca - 2020  -  01:23:33
Mechanizmy różnicowe przód - tył G052145S2 - 168zł za litr (zamiennik Castrol Syntrax LL 75/90 w cenie ok. 90zł za litr).
Tam nie wchodzą jakieś wielkie ilości więc opłaca się kombinować?

Dodano:  25 - Czerwca - 2020  -  01:26:20
Skrzynia biegów manualna G052171A2 - 122zł za litr (znalazłem zamiennik Castrol Syntrans V FE 75/80 w cenie ok. 80zł za litr).
Praktyka wskazuje, żeby tu nie stosować  żadnych zamienników, bo często skrzynia na nich nie pracuje prawidłowo, synchronizatory potrafią się odzywać. Miałem tak w Touranie, zmieniłem na powrót Valvoline na oryginał i zaczęła pracować jak należy. Po drugie podobnie jak wyżej - czy przy wymianie raz na ileś lat warto patrzeć na 100-200 zł? Poza tym poszukaj, np. w Rex Auto Skoda dostaniesz G052171A2 za około 95 zł za litr
 
Podziękował: MadMax

Offline Dariusz_C

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GWP
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #52 dnia: 30 - Czerwca - 2020 - 20:19:09 »
Właśnie stałem się posiadaczem Tiguana z 2009 roku. :)
Silnik diesla 170 KM, skrzynia manualna, przebieg trochę ponad 200 tys. Jeździ ślicznie!

Od razu pytanie, co należy najpilniej sprawdzić u mechanika? Przegląd zrobiony dzisiaj wykazał tylko drobne ślady korozji na podwoziu.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #53 dnia: 30 - Czerwca - 2020 - 23:22:33 »
Od razu pytanie, co należy najpilniej sprawdzić u mechanika?
Nie zrobiłeś tego przed zakupem?
 
Silnik diesla 170 KM, skrzynia manualna, przebieg trochę ponad 200 tys
olej i filtr oleju silnika, filtr paliwa, kabiny, powietrza. Olej w skrzyni biegów (tylko oryginał), jeśli 4x4 to olej i filtr w Haldex. Rozrząd kiedy był robiony?
 
drobne ślady korozji na podwoziu.
Tig jest dość dobrze zabezpieczony przed korozją ale wiek robi swoje, konserwację zawsze warto dołozyć
 

Offline Dariusz_C

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GWP
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #54 dnia: 25 - Lipca - 2020 - 20:00:25 »
Witam. Jak mocujecie gaśnicę? Podobno pod fotelem kierowcy można, ale u siebie nie widzę na to miejsca. Może ktoś wrzucić zdjęcie?  :)
 

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #55 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 11:15:36 »
Pierwszy raz mam auto z napędem na 4 koła a śniegu trochę napadało więc zapytam jak to działa w moim Tiguanie I z 2009.
Załącza się automatycznie czy też muszę go załączyć przyciskiem OFF ROAD ?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #56 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 11:54:29 »
@Endriu

jak to działa w moim Tiguanie I z 2009.
Tiguan I 4x4, to tak zwane 4Motion ze sprzęgłem Haldex 4-generacji.

Cytuj (zaznaczone)
Istnieje kilka generacji sprzęgła Haldex (1-5). Moment obrotowy sprzęgła Haldex, generacji 1-3 jest sterowany głównie przez różnicę prędkości osi napędzanej w celem maksymalizacji trakcji. Haldex 4-generacji posiada dodatkowo elektryczną pompę olejową z akumulatorem ciśnienia, która między innymi, może być użyta do zwiększenia dynamiki jazdy a także stabilizuje pojazd bez wcześniejszego poślizgu koła, przy wystąpieniu niekorzystnych warunków jazdy.


4Motion - dołączany napęd tylnej osi.
Jadąc po zwykłych zaśnieżonych drogach, twój dodatkowy napęd na oś tylną - zostanie włączony automatycznie, jeżeli system 4Motion wykryje uślizg któregoś z kół.

Off-Road - tryb jazdy terenowej
Naciśnięcie przycisku "Off-Road" - powoduje aktywację systemów wspomagających jazdę w trudnym terenie, m.in. systemu kontroli zjazdu i asystenta podjazdu, zwiększenie czułości pedału przyspieszenia oraz systemu ABS. Dzięki temu w typowo terenowej jeździe, auto posiada dodatkowe atrybuty.




 
Podziękował: Endriu

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #57 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 12:15:03 »
Zwodzi mnie nieco to: 4Motion, bo na moim aucie i w instrukcji nie ma takiego loga.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #58 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 12:31:13 »
@Endriu , to że na aucie czy w instrukcji nie ma logo 4Motion - w praktyce nie oznacza NIC.
Logo za auta, mógł ściągnąć sam właściciel lub jakiś złodziej amator.
Instrukcje obsługi tworzone są do modelu auta (z przed lub po lifcie) i zazwyczaj odnoszą się do wszystkich występujących wersji silnikowych i wyposażeniowych.

Jeżeli posiadasz przycisk Off-Road, to w 99% można przyjąć, że w twoim modelu, posiadasz system 4motion ze sprzęgłem Haldex.
Aby zweryfikować czy masz $motion, wystarczy zajrzeć pod auto od strony bagażnika:
- przy 4x4 - widać "dyfer" i półosie idące do kół.
- przy 4x2 - brak "dyfra" i półosi.

W żadnym z dotychczasowych 2-generacji Tiguana, nie było innego napędu 4x4 niż wspomniany 4motion  ;)


Temat z forum, opisujący co i jak w 4Motion: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,1061.0.html
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #59 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 15:19:15 »
Jeżeli posiadasz przycisk Off-Road, to w 99%
Nie spotkałem się jeszcze w MK1 z tym przyciskiem
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #60 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 15:27:50 »
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #61 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 15:54:19 »
Ja nie twierdzę że nie ma, tylko że się nie spotkałem a to różnica. Występuje bardzo rzadko chyba tylko w wersji offroad
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #62 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 16:18:53 »
To żeby nikomu nie było żal, to dopiszę: ja też się z nim jeszcze nie spotkałem :D
 
Podziękował: doggie

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #63 dnia: 15 - Stycznia - 2021 - 16:47:51 »
Moja wersja to
5N1242 Tiguan 2.0 SPORT4M T M6
i w kodach wyposażenia ma 1x1 co jest podobno oznaką napędu na 4 kółka.
Generalnie napęd jest tylko nie wiedziałem jak jest uruchamiany.

 

Offline Robert1982

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: CW
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #64 dnia: 21 - Października - 2021 - 18:17:29 »
Witam.
Zakupiłem VW Tiguana 2.0 TDI [CFFB] 4motion z manualną 6-biegową skrzynią biegów [NGH] z 2012 roku.
NR VIN: WVGZZZ5NZDW513873

Mam pytanie czy dobrze dobrano mi  oleje w sklepie .
Haldex - G060175A2 - 850 ml
Skrzynia biegów - G052527A2 - 2,3 L
Olej przekładniowy osiowy G052145S2 - 900 ml
 
Mam jeszcze kilka pytań bo to mój pierwszy samochód z napędem na cztery koła.
Czy w sprzęgle Haldex wlewamy tylko olej G060175A2 i wymieniamy filtr, czy jest ono połączone razem z tylnym mostem
i tam wlewamy olej przekładniowy G052145S2 .
Czy w tej  dostawce do skrzyni też wymienia się olej  ?

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #65 dnia: 23 - Listopada - 2021 - 15:43:45 »
Witam.
Zauważyłem wczoraj podczas jazdy przy mokrej nawierzchni, że zbliżając się do tyłu innego auta, wycieraczki pomimo tego, że były ustawione na najwolniejszą czasówkę - same z siebie raptownie przyspieszały.
Czy to oznacza, że mam w tigu czujnik deszczu?

Poniżej fotką z miejsca mocowania lusterka wstecznego do szyby.

 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #66 dnia: 23 - Listopada - 2021 - 18:59:08 »
Masz. Masz RLS czujnik deszczu i światła.
Powinieneś też mieć włącznik świateł z pozycją AUTO
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #67 dnia: 23 - Listopada - 2021 - 20:26:03 »
Masz. Masz RLS czujnik deszczu i światła.
Czy przez to, że mam czujnik deszczu, w jakiś specjalny sposób zmienia się użytkowanie wycieraczek ?

Pamiętam, że kiedyś jeżdżąc renówką, ten czujnik czasami wariował i wprowadzał niezły bałagan - ustawiony w pozycji AUTO, potrafił uruchomić wycieraczki, nawet jak nie padał deszcz a tylko coś delikatnie "kropnęło" na szybę.


Powinieneś też mieć włącznik świateł z pozycją AUTO
Mam na włączniku pozycję AUTO  :D
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #68 dnia: 23 - Listopada - 2021 - 21:07:04 »
Czy przez to, że mam czujnik deszczu, w jakiś specjalny sposób zmienia się użytkowanie wycieraczek ?
Trochę, w pozycji nr 1  gdzie bez RLS masz przycisk regulacji szybkości pracy zamiast stopni prędkości funkcję tę przejmuje RLS i decyduje za Ciebie w zależności od natężenia deszczu

Dodano:  23 - Listopada - 2021  -  21:07:46
ten czujnik czasami wariował i wprowadzał niezły bałagan
Czasami żyją swoim życiem, inaczej niżby chciał kierownik

Dodano:  23 - Listopada - 2021  -  21:09:42
Mam na włączniku pozycję AUTO

No i fajnie, możesz włączyć sobie automatyczne światła do jazdy dziennej w p.mgłowych i ściemnić je np. o 50% żeby nie waliły za bardzo po oczach albo automatyczne mijania jako PRL (Permanent daytime Running Lights) chyba że już masz. Możliwe że można również włączyć delikatne podświetlenie skarpetek w czasie jazdy, trzeba sprawdzić kodowanie BCM, statyczne doświetlanie zakrętów i inne ...
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #69 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 12:28:27 »
No i fajnie, możesz włączyć sobie automatyczne światła do jazdy dziennej w p.mgłowych i ściemnić je np. o 50% żeby nie waliły za bardzo po oczach albo automatyczne mijania jako PRL (Permanent daytime Running Lights) chyba że już masz
Na razie nie mam u kogo tego zrobić, więc temat biorę pod uwagę ale bez większego podniecenia ;)



Teraz pytania o olej - aktualnie w silniku 2.0 TDI [CBAB] zalany jest Castrol 5W30 i przez 2 lata zrobione na nim 9 tyś. km.
W planach mam wymianę, już po zrobieniu 10 tyś. km.

Wstępnie dowiadywałem się u mojego znajomego sprzedawcy o właściwy olej do tego silnika i u niego mam dwa do wyboru:
- 5W30 - Mobil ESP - 4L za 150 zł
- 5W30 - Motul 8100 X-CLEAN - 4L 160 zł

Ile oleju potrzeba na wymianę do silnika 2.0 TDI [CBAB] ?

Oczywiście obydwa oleje spełniają normę do mojego silnika ale jeśli mogę skorzystać z wiedzy innych, to proszę o radę, który z tych dwóch wybrać  :question:



 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #70 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 13:02:31 »
Możesz zalewać tymi, możesz innymi które mają specyfikację VW 507.00 ACEA C3 a możesz też zalewać 5W40 VW 505.01 ACEA C3. Sam wybór marki ma mniejsze znacznie. Potrzebujesz 4 litry.
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #71 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 14:03:41 »
Czyli poza minimalną różnicą w cenie, to między tymi dwoma podanymi przeze mnie olejami, nie ma żadnej większej różnicy ?
Olej mam zamiar zmieniać co 10 tyś. km i głównie dlatego, że roczne przebiegi tego auta, będą oscylować w granicach 7-10 tyś. km.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #72 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 14:26:00 »
Oba posiadają te same normy i specyfikacje
ACEA C3
VW 507.00
100% syntetyczne
API CF

Dla ekologii super, dla DPF super bo posiadają zmniejszoną zawartość siarki, fosforu i popiołów siarczanowych, ale dla samego silnika już niekoniecznie. Takie czasy. Lać, zmieniać na czas i za dużo się nad tym nie zastanawiać :)


 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #73 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 14:33:16 »
Dzięki @doggie za info  :vwclubpolska:
Zostanie mi tylko dylemat, który z nich wybrać  ::)
W myślach, przymierzałem się do oleju Motul, myśląc, że może ma coś lepszego od Mobila  ;)
 

Offline Krzychut25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KB
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #74 dnia: 28 - Listopada - 2021 - 15:36:14 »
A nie brałeś pod uwage oleju shell av-l 0w30
 

Tagi wątku: