Autor Wątek: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I  (Przeczytany 14608 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dariuszbrze

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DKL
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #25 dnia: 22 - Lutego - 2020 - 09:01:33 »
Dzień dobry, ponoć mam w aucie asystenta parkowania ale nie wiem jak go uruchomić  ::) 
A nie mam instrukcji pojazdu.

Proszę mi podpowiedzieć: czasami pokazuje mi się symbol żarówki wewnątrz prędkościomierza. o co chodzi.

Mam przycisk pod lusterkiem i zapala się zielona lewa lampka. ale nie widzę żadnych różnic. jest też prawa diodka ale nie świeci.
Byłem w ASO w Opolu i też gościu nie wiedział!

Będę wdzięczny za wyjaśnienia.
Z góry dziękuję.

 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #26 dnia: 22 - Lutego - 2020 - 16:21:19 »
Mam przycisk pod lusterkiem i zapala się zielona lewa lampka. ale nie widzę żadnych różnic. jest też prawa diodka ale nie świeci.
Jaka prawa dioda? Na lusterku lewa dioda jeśli się świeci to w nocy kiedy ktoś jedzie za tobą i cię oślepia lusterko powinno się ściemniać, w dzień nie zobaczysz różnicy. Nie ma prawej diody na lusterku, to czujnik dla identyfikacji światła padającego z tyłu pojazdu

Dodano:  22 - Lutego - 2020  -  16:27:35
Proszę mi podpowiedzieć: czasami pokazuje mi się symbol żarówki wewnątrz prędkościomierza. o co chodzi.
Domniemam że to kontrolka spalonej żarówki. któraś żarówka albo się kończy albo styki zaśniedziałe

Dodano:  22 - Lutego - 2020  -  16:34:37
Dzień dobry, ponoć mam w aucie asystenta parkowania ale nie wiem jak go uruchomić   
A nie mam instrukcji pojazdu.
jadąc powoli w poszukiwaniu wolnego miejsca do parkowania po prawej stronie  wpierw musisz system aktywować przyciskiem


jeśli chcesz zaparkować po lewej stronie pojazdu to musisz kliknąć lewy kierunkowskaz aby system zaczął poszukiwanie wolnego miejsca po lewej stronie, ponowne kliknięcie przysickuasystenta zmienia sposób parkowania z równoległego na prostopadły. Szukając miejsca równoległego nie możesz jechać szybciej niż 40 km/h, poszukując wolnego miejsca prostopadłego nie możesz jechać szybciej niż 20 km/h.  W chwili wolnej z instrukcji wkleję tutorial
 
Podziękował: dariuszbrze

Offline dariuszbrze

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DKL
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #27 dnia: 24 - Lutego - 2020 - 22:07:36 »
wielkie dzięki.
faktycznie coś nie tak z żarówką pozycyjnych z przodu, raz świeci, raz nie.

z diodą w lusterku sprawdzę w nocy.

a jak potrenować z  tym asystentem na pustym placu, czy wystarczą jakieś dwa pachołki?

i jeszcze mam jeden przyciski nieznany koło przycisku asystenta parkowania - literka P z promieniami rozszerzającymi się do trójkąta. co to za przycisk, myślałem że to jest asystent.

a jak sprawdzić, czy załącza się haldex. jest gdzieś jakaś lampka sygnalizacji?

bardzo dziękuję za pomoc. niestety nie mam żadnych instrukcji  do auta.
mam też jakieś rozbudowane radio. są przyciski: media, phone, tim, tp, setup. Czego dotyczą?

Dodano:  24 - Lutego - 2020  -  22:12:47
a jeszcze chciałbym prosić o podpowiedź jak dostać się do bezpieczników pod kierownicą. lekko pociągam i nic?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #28 dnia: 24 - Lutego - 2020 - 22:21:30 »
a jak potrenować z  tym asystentem na pustym placu, czy wystarczą jakieś dwa pachołki?

Nie znajdzie miejsca między pachołkami, musisz próbować w łukach między samochodami  chyba że pożyczysz kartony z M jak Miłość


Dodano:  24 - Lutego - 2020  -  22:23:36
literka P z promieniami rozszerzającymi się do trójkąta
PDC system parkowania, czujniki w zderzaku wskazują odległość od przeszkody podczas cofania czy też dojeżdżania jeśli masz przednie, u mnie załączam kamerę cofania

Dodano:  24 - Lutego - 2020  -  22:24:29
a jak sprawdzić, czy załącza się haldex. jest gdzieś jakaś lampka sygnalizacji?
Nic nie sygnalizuje, działa samoistnie kiedy trzeba

Dodano:  24 - Lutego - 2020  -  22:28:54
a jeszcze chciałbym prosić o podpowiedź jak dostać się do bezpieczników pod kierownicą. lekko pociągam i nic?
https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=1808.0

Dodano:  24 - Lutego - 2020  -  22:30:44
mam też jakieś rozbudowane radio. są przyciski: media, phone, tim, tp, setup. Czego dotyczą?
Media czyli wybór nośnika danych np. USB, AUX, CD, SD
Phone to telefon
Setup ustawienia
Nie bój się próbować i ustawiać metodą prób i błędów bo inaczej nie nauczysz się
 
Podziękował: dariuszbrze

Offline dariuszbrze

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DKL
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #29 dnia: 24 - Lutego - 2020 - 22:43:15 »
nie potrafię tej klapki do bezpieczników otworzyć. widzę po bokach dwa zaczepy. pewnie gdybym śrubokrętem je podważył z obu stron by się klapa otworzyła, ale póki co nie chcę niczego ułamać, czy pęknąć. w tym linku też nie jest napisane jak szarpnąć, czy w dół, czy do siebie. nie wiem czy tam jest zawias, czy prowadnice.
a czy po stronie pasażera też są bezpieczniki W TIGUANIE 2008 ROK?

co do haldexu, skoro nie ma lampki to czy chociaż poczuję, że się włączył? może się też nie załączać bo zepsuty. jak być pewnym.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #30 dnia: 25 - Lutego - 2020 - 08:24:37 »
co do haldexu, skoro nie ma lampki to czy chociaż poczuję, że się włączył? może się też nie załączać bo zepsuty. jak być pewnym.

ośka na śniegu stoi a koła przednie się kręcą zanim ruszy, 4WD ciągnie od razu, taka to podstawowa różnica. Stań na szutrowej drodze i gaz do dechy, przecież od razu widać czy  4wd działa, nawet po śladzie

 haldex IV jest sterowany pompą elektryczną i jeśli nie działa to generuje błąd w sterowniku


Dodano:  25 - Lutego - 2020  -  08:28:54
nie jest napisane jak szarpnąć, czy w dół, czy do siebie. nie wiem czy tam jest zawias, czy prowadnice.
Pociągnąć do siebie
 

Offline r_p_r

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 47
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan I FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WA
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #31 dnia: 25 - Lutego - 2020 - 23:19:13 »
A czy ktoś wie może jaki jest sens lać longlife 5w30 (504), a przegląd robić i tak co 10-12 tys? Nie lepiej przy takim zakładanym interwale zmienić ma 5w40 (502/505)?

Pytam, ponieważ taka jest historia z książki serwisowej.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #32 dnia: 26 - Lutego - 2020 - 00:09:22 »
Zależy jaki silnik TSI czy TDI, oba oleje czyli 507.00/504.00 oraz 505.01 są z serii olejów low saps niskopopiołowe ACEA C3 i do TDI z DPF takie muszą być, przy interwale zwykłym może być jak najbardziej 505.01 C3 natomiast do TSI przy interwale zwykłym standardowym  wystarczy 502.00 A3/B4 5W40 a nawet 5W50
 

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #33 dnia: 10 - Czerwca - 2020 - 15:22:12 »
Uczę się auta stąd pytanie. Na lewym słupku koło kierowcy jest guzik z ikonką takiego autka. Z mojej włoskiej instrukcji jak na razie wyczytałem, że jest to coś związane z alarmem (chyba). Guzik świecił się na czerwono a jak go nacisnąłem to zaświecił się na żółto nic więcej się nie działo. Ponowne wciskanie nie zmienia jego koloru.
Do czego to tak naprawdę służy i co oznacza czerwone lub żółte podświetlenie ?

Wg numeru VIN auto wyprodukowane w październiku 2009 - nie ma szans że ma już poprawioną pompę oleju ?  :)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #34 dnia: 10 - Czerwca - 2020 - 16:17:14 »
Na lewym słupku koło kierowcy jest guzik z ikonką takiego autka
System kontroli wnętrza i zabezpieczenie holowania  ;)

Cytat: Instrukcja obsługi
System kontroli wnętrza i zabezpieczenie holowania przy zablokowanym samochodzie wyzwalają alarm, kiedy we wnętrzu samochodu zostaną zidentyfikowane ruchy, albo nastąpi podniesienie samochodu.

Przykładowo w następujących sytuacjach, przed zablokowaniem samochodu, wyłączony zostanie system kontroli wnętrza i zabezpieczenia holowania:

- Kiedy przez krótki czas we wnętrzu przebywają zwierzęta.
- Kiedy samochód ma zostać załadowany.
- Kiedy samochód jest transportowany (np. na promie samochodowym).
- Kiedy samochód ma być holowany z podniesiona osią.

Reszta opisu - instrukcja obsługi, strona 46  ;)
Możesz sobie pobrać, mamy ją na forum w języku polskim :D

 
 
Podziękował: Endriu

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #35 dnia: 10 - Czerwca - 2020 - 17:40:04 »
Wg numeru VIN auto wyprodukowane w październiku 2009 - nie ma szans że ma już poprawioną pompę oleju ? 

Praktyka pokazuje, że 300-400 tys km nie jest problemem więc bez paniki
 
Podziękował: Endriu

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #36 dnia: 10 - Czerwca - 2020 - 19:40:46 »
I jeszcze taka sprawa. Czy powinienem posiadać jakiś kod do radia/nawigacji RNS 510 ?
W załączonych papierach takowego nie znalazłem a nie chciałbym mieć problemu po odpięciu akumulatora.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #37 dnia: 10 - Czerwca - 2020 - 21:02:31 »
I jeszcze taka sprawa. Czy powinienem posiadać jakiś kod do radia/nawigacji RNS 510 ?
W załączonych papierach takowego nie znalazłem a nie chciałbym mieć problemu po odpięciu akumulatora.
Po odpięciu akumulatora nie potrzebujesz wbijać kodu, radio nie będzie tego wymagać. Skoro radio zostało przypisane do VIN pojazdu to nie będziesz go musiał już wbijać
 
Podziękował: Endriu

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #38 dnia: 11 - Czerwca - 2020 - 07:28:11 »
Skoro radio zostało przypisane do VIN pojazdu to nie będziesz go musiał już wbijać
Dla jasności i osób mniej zorientowanych radio nie jest dopisane do VIN.VIN to wytłoczone cyferki i literki na kawałku żelastwa.Informacje co do kodu radia zapisane są w liczniku po utracie zasilania (wyjęciu akumulatora) informacje kodu radia przechowywane są w pamięci licznika. Dopiero wymiana licznika lub radia spowoduje konieczność ręcznego" wklepania" kodu do radia (naturalnie można to też zrobić z kompa).
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #39 dnia: 11 - Czerwca - 2020 - 08:37:36 »
Dla jasności i osób mniej zorientowanych radio nie jest dopisane do VIN.VIN to wytłoczone cyferki i literki na kawałku żelastwa.
Informacja o VIN nie tylko jest na kawałku żelastwa i blachy bo inaczej nie byłoby ochrony komponentu a to że Vehicle Identification Number nabity jest na podwoziu, na tabliczce znamionowej itp... to dla każdego oczywiste, chyba że się mylę a co do istoty sprawy to masz rację, źle to ująłem
 

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #40 dnia: 12 - Czerwca - 2020 - 16:05:16 »
Po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka wszystko się wyłącza a mimo to ze środkowej konsoli/nawigacji dobiega jakiś lekki szum jakby chodził jakiś wiatraczek lub napęd CD. Po jakimś czasie -  max do 30 minut, szum ten ustaje. Co to może być?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #41 dnia: 12 - Czerwca - 2020 - 16:19:34 »
To standardowy objaw w wielu autach VWAG, dopiero po uśpieniu elektryki odgłosy ustają. Co to jest do końca nie wiem, swego czasu stawiałem na układ podciśnienia ale na 100% nie wiem, może potencjometry klapek nawiewu się adaptują
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #42 dnia: 12 - Czerwca - 2020 - 21:54:44 »
wszystko się wyłącza a mimo to ze środkowej konsoli/nawigacji dobiega jakiś lekki szum jakby chodził jakiś wiatraczek
Podobny objaw miałem w touaregu.Było to na tyle irytujące że drążyłem temat do znalezienia "chochlika".Fachowcy wymyślili by w konsoli środkowej zamontować wentylatorek do schładzania elektroniki z radia jak i klimy (chodzi o panel).Dodatkowo zamontowany był drugi który przez niewielkie fabryczne rowki  zaciągał powietrze z kabiny dmuchając na czujnik temperatury umieszczony za panelem odpowiedzialnym za utrzymywanie nastawy temperatury wewnętrznej.Wyrwałem oba i nastała błoga cisza.Nie polecam jednak tego rozwiązania a bynajmniej brania ze mnie przykładu.Wspominam jedynie o tym jako naprowadzenie na odpowiedź co do szumu z konsoli środkowej. Fantazja konstruktorów nie zna granic.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #43 dnia: 12 - Czerwca - 2020 - 22:57:23 »
Nie wiem czy mowa o tym samym dźwięku ale w VW G5 i A3 miałem zdemontowany niemalże cały kokpit w tym radio i panel klimy i tam żadnego wentylatora nie ma a Tiguan też na PQ35, może w Touaregu jest
 

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #44 dnia: 13 - Czerwca - 2020 - 20:06:00 »
I jeszcze taka sprawa. We wszystkich drzwiach od wewnątrz są czerwone światełka. One powinny się świecić czy nie po otwarciu drzwi, bo u mnie się nie świecą. Czy to są te WARNINGI o których mowa w temacie o dodatkowych funkcjach włączanych Vagiem? I trzeba je włączyć samemu?
Już wiem że są to tylko odblaski.

I druga sprawa. Gdy pozostawię włącznik świateł WŁĄCZONY zgaszę silnik, wyjmę kluczyk i otworzę drzwi to czy nie powinien włączyć się jakiś sygnał dźwiękowy przypominający o pozostawionych światłach bo u mnie nic nie dzwoni. Piszę o tym na kanwie posiadanego Golfa IV i tam początkowo też tego nie miałem a winien był moduł centralnego zamka umieszczony w drzwiach kierowcy.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #45 dnia: 13 - Czerwca - 2020 - 23:05:01 »

I druga sprawa. Gdy pozostawię włącznik świateł WŁĄCZONY zgaszę silnik, wyjmę kluczyk i otworzę drzwi to czy nie powinien włączyć się jakiś sygnał dźwiękowy przypominający o pozostawionych światłach bo u mnie nic nie dzwoni. Piszę o tym na kanwie posiadanego Golfa IV i tam początkowo też tego nie miałem a winien był moduł centralnego zamka umieszczony w drzwiach kierowcy.

to zależy od aktualnego kodowania i ustawień BCM, jeśli po wyjęciu kluczyka nic się nie świeci np. postojowe to nie musi buzer tego sygnalizować
 

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #46 dnia: 17 - Czerwca - 2020 - 21:21:42 »
W zakupionym aucie nie było gaśnicy. Tę którą ja miałem wsadziłem pod fotel kierowcy bo tam znalazłem taką taśmę, która wprawdzie słabo trzyma ale chyba do tego służy. Po za tym pod fotelem jest takie korytko. Do czego to służy?


W jednym z moich pierwszych postów pisałem o świecach żarowych (czy wymiana ich to problem) i proszę przy okazji ,,spolszczania" nawigacji RNS 510 dowiedziałem się, że mam spaloną ,,trzecią" świecę. Mniej więcej za tydzień auto idzie na wymianę rozrządu to będzie miał mechanik dodatkową robótkę - oczywiście do wymiany pójdą wszystkie,   :)
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
 

Offline SinDad

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #48 dnia: 24 - Czerwca - 2020 - 10:05:48 »
Witam wszystkich użytkowników Forum.
VW Tiguan 2.0 TDI [CBAB], skrzynia manualna 6-biegów.

Podobnie jak kolega @krzysiekw3 zabieram się za kompleksowy serwis olejowy.
@doggie udzielił odpowiedzi na pytania @krzysiekw3
jednak podał oznaczenia olejów w kodach VW
" - olej silnikowy 4,8l  5W40 505.01 ACEA C3 lub 507.00 5W30 ACEA C3 + filtr oleju, powietrza, kabinowy, paliwa
- tylny mechanizm różnicowy w moście jeśli suchy nie ruszaj, jeśli chcesz wymienić to  950ml olej VW G 052 145
- skrzynia DSG (polecam RAVENOL ATF DCT/DSG)  VW G 052 182 A2
- filtr oleju DSG 0BH325183B
- olej manualnej skrzyni 2,3 litra G 052 171
- olej przekładniowy osiowy przedni mechanizm 900ml G 052 145 (jeśli manual)
- 0,8 l oleju do sprzęgła Haldex,  polecam Ravenol AWD-H Fluid spełnia  zalecenia: VW G 055 175
- filtr oleju Haldex 4 - w VW nie występuje
- nowe podkładki korków spustowych"

1. Czy ktoś mógłby podać gdzie znaleźć odpowiedniki tych oznaczeń (SAE/API) lub przykładowe oleje które stosujecie (skrzynia biegów, mech. różnicowy przód, tył)?
2. W przypadku Haldexa 4 zamierzam kupić zestaw olej + filtr z firmy "awdcarparts" (hVinyl). Piszą że są oficjalnymi  przedstawicielami BorgWarner. Czy ktoś korzystał z olejów zakupionych za ich pośrednictwem czy lepiej kupić olej w ASO?
3. Czy ktoś z kolegów mógłby podać z doświadczenia interwał wymiany oleju (skrzynia biegów, mech. różnicowy przód, tył). W ASO te oleje mają pracować "dożywotnio" :-) brak zaleceń serwisowych!!!

Serdecznie Wszystkich pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi bo jutro chciałbym zabrać się do pracy :-)
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS - parę pytań po zakupie - Tiguan I
« Odpowiedź #49 dnia: 24 - Czerwca - 2020 - 10:29:55 »
jednak podał oznaczenia olejów w kodach VW
Podałem nazwy olejów Ravenol  oraz kody jakie posiadają na opakowaniu

Dodano:  24 - Czerwca - 2020  -  10:31:05
olej manualnej skrzyni 2,3 litra G 052 171- olej przekładniowy osiowy przedni mechanizm 900ml G 052 145 (jeśli manual)
Tych olejów nie polecam kupować zamienników, tylko oryginał

Dodano:  24 - Czerwca - 2020  -  10:36:30
3. Czy ktoś z kolegów mógłby podać z doświadczenia interwał wymiany oleju (skrzynia biegów, mech. różnicowy przód, tył). W ASO te oleje mają pracować "dożywotnio" :-) brak zaleceń serwisowych!!!
Jak sam napisałeś nie ma interwałów więc decyzja należy do ciebie. Ja w poprzednich autach VWAG w skrzyni manualnej z reguły wymieniałem pomiędzy 150-200 tys km
 
Podziękował: SinDad

Tagi wątku: