Autor Wątek: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy  (Przeczytany 4771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hudek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DJ
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #25 dnia: 25 - Marca - 2025 - 15:59:42 »
Climatronik w skanowałem vcds błędów brak.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #26 dnia: 25 - Marca - 2025 - 16:15:55 »
Kiedyś w Golfie 5 też mi klima nie działała pomimo iż był czynnik i brak błędów VCDS a powodem był zacinający się zawór rozprężny
edit: przepraszam nie zawór rozprężny tylko elektrozawór kompresora. Wina może też leżeć po stronie panelu.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #27 dnia: 25 - Marca - 2025 - 16:38:54 »
Na odległość, to wróżenie z fusów - podjedź do warsztatu od klimatyzacji, masz tam taki:
https://ms-mobilnyserwis.plI to na ulicy gdzie bywam 2-3 razy w roku  :)
Na Google Maps mają dobre opinie.
 
Podziękował: Hudek

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #28 dnia: 27 - Marca - 2025 - 14:54:14 »
Rozebrał bym najpierw sprzęgło kompresora , następnie wyczyścił z rdzy i powinno działać. Jeśli się nagromadzi dużo rdzy to nie złapie .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Pablosx

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł: 6
  • VW: Scirocco III
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVD
  • Moc: 160 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #29 dnia: 27 - Marca - 2025 - 21:09:18 »
Ale tam nie ma sprzęgła. Jego rolę przejął w dużym uproszczeniu elektrozawór. Chyba, że się mylę?
Scirocco II / Corrado / Passat / Golf III, IV, V / Tiguan / Scirocco III
 
Podziękował: doggie

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #30 dnia: 27 - Marca - 2025 - 22:13:42 »
Ale tam nie ma sprzęgła
Sprzęgło,  elektromagnes...  po załączeniu, magnes przyciąga tarcze i zaczyna napędzać kompresor.   Nazywa się to też Sprzęgło. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #31 dnia: 27 - Marca - 2025 - 23:55:52 »
To koło pasowe kompresora jest sztywne, nie ma sprzęgła, sterowanie odbywa się elektrozaworem na korpusie kompresora
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #32 dnia: 28 - Marca - 2025 - 07:16:05 »
To koło pasowe kompresora jest sztywne, nie ma sprzęgła,.....

Nie ma bo nie ma numeru części???
 To nie wygląda jak wcześniej w golfach itp... ze jest na zewnątrz.  Sprzęgło magnetyczne jest w środku pod kołem pasowym . Na zdjęciu przykład.  Ze sprężarki z Tiguana.   Producent nie podaje nr części bo lepiej dla niego wymienić całość. 

A jednak po wejściu w dane kompresora jest podany nr sprzęgła elektromagnetycznego .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #33 dnia: 28 - Marca - 2025 - 12:14:56 »
W moim Golfie 5 i Audi A3 wymieniałem sprężarki, sterowane były zaworem elektromagnetycznym a nie sprzęgłem na kole pasowym, sprężarki te pracują cały czas i nie steruje nimi sprzęgło elektromagnetyczne, zresztą wszystko jest w tym artykule:

Cytuj (zaznaczone)
Produkowane są trzy typy kompresorów bez sprzęgłowych DENSO – 5, 6 lub 7 tłokowe (pierwsza cyfra w oznaczeniu typu sprężarki to liczba tłoków, np. 5SL12C, 6SEU14C, 7SEU17C). Kompresory te nie są takie same jak niektóre starsze kompresory DENSO ze zmienną pojemnością skokową, które także posiadały zewnętrzne sterowanie elektroniczne, jednak w ograniczonym zakresie od 50% do 100%. Nowe sprężarki posiadają niczym nieograniczoną zmienną pojemność skokową w przedziale od 1% do 100%. Za pracę kompresora odpowiada zawór elektromagnetyczny najczęściej umiejscowiony w tylnej pokrywie sprężarki.

Należy pamiętać, że kompresory wyposażone w sprzęgło zrywalne pracują cały czas i nie ma możliwości ich wyłączenia. Bez względu na pogodę i poziom temperatury na zewnątrz pojazdu sprężarka powinna pracować, jeśli tak nie jest oznacza to awarię, ale o tym w dalszej części artykułu. Z panelu sterującego uruchamiamy jedynie klimatyzację a nie sam kompresor, gdy klima jest wyłączona to nie ma chłodzenia, gdy jest włączona to zimne powietrze wydostaje się z nawiewów. Zmiany temperatury wtłaczanego powietrza wywołane są zmianą położenia tarczy krzywki kompresora, którą steruje zawór elektromagnetyczny.

żródło: https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #34 dnia: 28 - Marca - 2025 - 12:22:54 »
W moim Golfie 5 i Audi A3
Ale tu problem jest z Tiguanem a nie golfem czy audi.  Jak widac jest różnica.  Mimo że to jedna grupa to jak widać zastosowanie inne . Swoją drogą nie spotkałem sprężarki bez cewki w środku,  bądź tego talerza że tak nazwę. Jakoś pracę z koła pasowego musi przenieść na oś Kompressora.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #35 dnia: 28 - Marca - 2025 - 12:49:15 »
Ale tu problem jest z Tiguanem a nie golfem czy audi.  Jak widac jest różnica
Nie ma różnicy, Tiguany też wyposażone są w taką samą DENSO jak w Golfie 5 czy A3 i w nich kompresory pracują permanentnie. Kompresor z Golfa 5 rozebranego miałem na czynniki pierwsze. Być może SANDEN pracuje na innej zasadzie, nie wiem. W mojej DENSO we wnętrzu pękł ten talerzowy element popychający cylinderki, zablokowało koło pasowe i zerwało pasek wieloklinowy, przejechałem tak jeszcze z 50 kilometrów bez ładowania  :D

Z kolei moja Cupra Formentor ma DENSO ze sprzęgłem elektromagnetycznym



Z kolei Tiguany I mają samo koło pasowe

 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #36 dnia: 28 - Marca - 2025 - 13:01:37 »
Skoro pracuje cały czas to dlaczego ma wpływ na obciążenie silnika ?? I słychać jak się załącza .
Zresztą szkoda bić pianę.  Bo to nijak ma się do problemu. 
Już autor musi stwierdzić co robić. 
A nr 2 to zawór według którego stwierdzasz że steruje sprężarki  . Steruje ale przepływem. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: pretor

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: CLIMATRONIC - budowa, działanie, rożne problemy
« Odpowiedź #37 dnia: 28 - Marca - 2025 - 13:05:41 »
Skoro pracuje cały czas to dlaczego ma wpływ na obciążenie silnika ?? I słychać jak się załącza .
Słychać elektrozawór magnetyczny a dlaczego ciężej pracuje nie wiem, może to tak jak z alternatorem, im więcej odbiorników prądu tym ma ciężej, może tak samo jest z kompresorem, gdy elektrozawór puszcza obieg
 

Tagi wątku: