Autor Wątek: WYMIANA: gum stabilizatora [Sharan 95-00]  (Przeczytany 5870 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6350
  • Pomógł: 1612
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
WYMIANA: gum stabilizatora [Sharan 95-00]
« dnia: 08 - Sierpnia - 2018 - 14:28:58 »
WYMIANA: gum stabilizatora przedniego [Sharan 95-00]

1. Kompletujemy:
- 2 nowe gumy do stabilizatora przód (kupiłem Meyle po 11 zł za sztukę, bo w serwisie VW - koszt takiej gumy to 84 zł sztuka)
- podnośnik typu żaba lub inny hydrauliczny + 1 koziołek + 2 kliny pod koła
- klucz nasadowy nr 16 z grzechotką lub bez + klucz płaski nr 16
- Klucz nasadowy nr 18
- 50-70 centymetrowa "breszka" łyżka czy jak ja tam nazwiecie - potrzebna do naciągnięcia stabilizatora.

2. W pierwszej kolejności podnosimy auto na podnośniku (ja korzystam z 2T żaby) i zabezpieczamy dodatkowym "koziołkiem" (nie zapominamy też o 2 klinach pod kołami).


3. Ściągamy koło i odkręcamy górne mocowanie łącznika stabilizatora (u mnie poszło łatwo, bo niespelna 3-lata temu wymieniałem łączniki na nowe wzmacniane Meyle). Warto przy tej robocie skontrolować stan łączników i jeżeli mają uszkodzone osłony gumowe i do tego wyczuwalny luz, to warto je wymienić na nowe. Stare łączniki zazwyczaj nie dają się odkręcić i najlepiej bez zbędnych ceregieli potraktować je szlifierka kontową.


4. Odkręcamy mocowanie gumy stabilizatora nasadka nr 16 z grzechotką od dołu i płaski klucz nr 16 jako kontra u góry.


5. Po wyciągnięciu starej gumy i mocowania z blachy, warto tą blachę wyczyścić od środka szczotką drucianą na szlifierce kątowej. Blacha ma w środkowej części wcięcie przez całą swoją długość a guma ma "garba" który musi siąść w to wcięcie - jeżeli jest tam sporo rdzy. to warto ją wyczyścić.

6. Stara guma firmy TOPRAN Germany (nie wiem czy to jeszcze oryginał, czy może była już wymieniana)


7. Tani zamiennik z firmy Meyle.


8. Nowa i stara guma - porównanie.


9. Przy składaniu, oprócz metalowej "breszki" warto skorzystać z takich szczypiec samozaciskowych, bo bez nich nie nie złapiemy nakrętką bardzo krótkiej śruby.


Obydwie strony auta robimy tak samo i warto pamiętać aby przed próbą odkręcania starych łączników stabilizatora - zaopatrzyć się w nowe!

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących wymiany, chętnie udzielę odpowiedzi  ;)
 
Podziękował: K9Darek

Tagi wątku: guma stabilizatora