Autor Wątek: 2.0 TDI PD - SKOKI TEMPERATURY - wymiana chłodnicy  (Przeczytany 16422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
2.0 TDI PD - SKOKI TEMPERATURY - wymiana chłodnicy
« dnia: 01 - Sierpnia - 2018 - 22:03:02 »
Witam wszystkich jestem tu nowy jak będzie coś nie tak to mnie poprawcie . Problem mam z moim Passatem 2.0 tdi 170 km DSG oznaczenie silnika BMR z skokami temperatury . Podczas jazdy temperatura sięga 110 stopni potem spada , a wentylatory szaleją . Czasem jest tak ,że przejadę 50 km jest ok , a czasem jest to 5 km  a on już łapie ponad 90 i wentylatory go chłodzą . na dystansie 100 km jazdy gotuje się tak kilkanascie razy . Wymieniony rozrząd z nową pompą wody , nowy termostat ( 2 razy ) , wymieniony czujnik temp. chłodnica sprawdzona pod kątem drożności jest ok, płukana nagrzewnica, płukany cały układ , nowy korek zbiorniczka , robiony test na UPG ( 2 razy) nic nie wyszło , płynu mi nie ubywa, nigdy nie wyrzuciło go korkiem juz nie mam pojecia co możę byc i mój mechanik też rozkłada ręce. Proszę o jakies porady .
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #1 dnia: 02 - Sierpnia - 2018 - 00:35:35 »
Czy problem występuje tylko podczas jazdy ?Czy na postoju na pracującym silnikiu jest OK ?
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #2 dnia: 03 - Sierpnia - 2018 - 21:45:27 »
Przed wymianą rozrządu też były takie objawy ,dlatego zdecydowałem się na wymianę rozrządu chociaż nie była jeszcze na niego pora o jakies 10.000 km , ale nie dawała mi spokoju ta pompa wody , wiec jak  było rozbierane to i poszedł nowy rozrząd . Dzieje się tak od dwóch miesiecy i nadal nie wiem co może byc

Dodano:  03 - Sierpnia - 2018  -  21:47:40
problem występuje podczas jazdy , na postoju zdarzyło sie tylko raz w duzym korku, przy duzych upałach. Nie ma znaczenia czy jest to jazda spokojna , czy jest deptany
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #3 dnia: 10 - Sierpnia - 2018 - 04:11:34 »
Po pierwsze sprawdź rzeczywistą temperaturę płynu oraz temperaturę w blokach pomiarowych np. VAG comem w momencie kiedy rzekomo jest taka wysoka, być może temperatura jest w normie a winne wszystkiemu zimne luty na płycie licznika lub sam czujnik temperatury.

red@tapatalk

 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #4 dnia: 10 - Sierpnia - 2018 - 23:04:08 »
czujnik temperatury też jest wymieniony na nowy .
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #5 dnia: 11 - Sierpnia - 2018 - 09:02:45 »
problem występuje podczas jazdy , na postoju zdarzyło sie tylko raz w duzym korku, przy duzych upałach
Tego typu informacja jest konkretną podpowiedzią mogącą sugerować ewentualną przyczynę.
Jeśli pojazd ma dość mocno zabrudzony /przydławiony kolektor ssący .Na wolnych obrotach powietrza będzie mu wystarczało do w miarę przyzwoitej pracy a na wyższych może powodować grzanie się silnika .
Jeśli pojazd ma problem z zaworem EGR (nie zamyka się, przycina itp.) zbyt duża ilość spalin trafiających do kolektora ssącego potrafi powodować skoki temperatury .
Jeśli pojazd posiada przydławiony układ wydechowy (PDF,kat )problem z wyrzuceniem dużej ilości spalin może powodować skoki temperatury .Na wolnych obrotach przy mniejszej ilości będzie się jeszcze wyrabiał .
Jeśli pojazd miał dłubane dawkach paliwa (podnoszenie mocy czy to przez dokładanie boxa czy dłubanie w mapie )zbyt duża dawka paliwa będzie miała wpływ na skoki temperatury .Na wolnych będzie przyzwoicie .
Jeśli pojazd ma niewłaściwie założony /ustawiony rozrząd może mieć wpływ na skoki temperatury.
Jeśli silnik jest w słabej kondycji ( słaba kompresja ) też potrafi się to objawiać skokami temperatury .Na wolnych obrotach będzie ok.
Jeśli pojazd posiada duże opory toczenia (problem z zaciskami ,ręcznym)może mieć wpływ na wyższą temperaturę podczas jazdy a na postoju będzie ok.
Jeśli pojazd posiada problem z elektryką /elektroniką odpowiedzialną za wentylatory chłodnicy jak i drożność , kierunek przepływu cieczy.
Nie można też wykluczyć uszkodzenia uszczelki pod głowicą czy pęknięcia samej głowicy .
Trochę mało informacji by podpowiedzieć w jakim kierunku szukać ewentualnej usterki .
Czy fura traci moc przy skokach temperatury ?Czy ubywa płynu chłodzącego ?Czy przy mocniejszym bucie ciągnie za sobą chmurę czarnego dymu ?Czy wkręca się w całym zakresie obrotów bez problemów ?Czy podczas jazdy nie są odczuwalne zamulenia odczuwalne przez chwilę po czym wraca do normy ?
Czym więcej informacji tym łatwiej coś podpowiedzieć .   

 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #6 dnia: 11 - Sierpnia - 2018 - 11:28:38 »
Na gorącym silniku ma może drgawki? A na zimnym brak takich objawów?
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #7 dnia: 11 - Sierpnia - 2018 - 22:47:47 »
tak na gorącym czesto ma drgawki

Dodano:  11 - Sierpnia - 2018  -  22:55:41
Gulasz nie ubywa mi płynu , podczas tych skoków temperatur nie traci mocy ma cały czas tą moc , nie puszcza żadnych chmur nawet przy deptaniu do konca,wkraca sie w całym zakresie obrotów . raz pokazał się na desce dpf ale to było wypalanie wypalił sie i spokój  , był pod kompem nie pokazuje żadnego błędu ani dpf ani egr rozrząd był zmieniany ustawiany na blokadach , ale te objawy były przed wymianą rozrządu , zdecydowałem sie na wymiane tylko dlatego zeby wykluczyc pompę wody
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #8 dnia: 11 - Sierpnia - 2018 - 22:59:53 »
Tak myslalem. Silnik na siemensie.
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #9 dnia: 11 - Sierpnia - 2018 - 23:03:14 »
czyli co to jest ? co trzeba zrobic?

Dodano:  11 - Sierpnia - 2018  -  23:08:26
dodam jeszcze , ze czesto jest zimny dolny waż od chłodnicy , ale auto w srodku ma grzanie
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #10 dnia: 11 - Sierpnia - 2018 - 23:41:24 »
Silnik na siemensie
W tej mocno wylewnej wypowiedzi kolega sugeruje usterkę wtryskiwaczy .Drgawki na rozgrzanym mogły by to potwierdzać .Brakuje tylko do kompletu nadmiernego dymienia ,wzrostu apetytu na paliwo,przyrostu poziomu oleju poprzez dolewanie ropy i bardziej miękkiej pracy silnika(milsza kultura pracy silnika przynajmniej dla ucha ).
Dla potwierdzenia lub wykluczenia tego typu awarii warto byłoby podłączyć pod kompa i sprawdzić co sobą reprezentują wtryski .Nie chodzi o sprawdzenie błędów(których nie musi mieć ) tylko parametry życiowe silnika podczas pracy .

Zimny /chłodny dolny wąż od chłodnicy nie koniecznie musi świadczyć o usterce .Z reguły zawsze jest chłodniejszy od górnego co świadczy że chłodnica,termostat są sprawne i robi swoją robotę .     
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #11 dnia: 11 - Sierpnia - 2018 - 23:45:51 »
pompowtryski były wymienione na nowe w ramach akcji serwisowej maja jakies 100 tyś przebiegu

Dodano:  11 - Sierpnia - 2018  -  23:46:44
a może nie być dymienia przez to ,ze wszytsko blokuje dpf?
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #12 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 00:08:16 »
Nie chodzi o wtryski. Co innego jest problemem. Udaj się do konkretnego mechanika dobrze ci radzę.

[gmod]Jak nie masz zamiaru komukolwiek pomóc, to nie nabijaj bezsensownych postów![/gmod]
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #13 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 08:51:08 »
Tajemniczość z podpowiedzią ewentualnej usterki coraz większa i sugerowanie by oddać wóz na serwis raczej nie wiele pomoże .Mechanik/mechanicy którzy dotychczas grzebali przy wozie ze szczątkowych informacji (rozrząd wymieniony na blokadach )to raczej nie kowale a osoby które mają sprzęt i pojęcie .Usterka jest raczej mało typowa i zapewne spotkali się z nią po raz pierwszy.Można założyć że wystarczy podpowiedź w którym kierunku i gdzie mają podłubać i opanują temat .

Co do wtrysków i ich przebiegu to nie ma reguły potrafią paść nawet przy mniejszym niż 100 tyś.
Czy gorzej zapala (trzeba dłużej nim kręcić )?Czy po odpaleniu przez chwilę ma nie równe obroty (telepie silnikiem i się uspokaja )?Czy przy odpaleniu puszcza dymiącego bąka z wydechu ? 

Dodano:  12 - Sierpnia - 2018  -  08:56:39
a może nie być dymienia przez to ,ze wszytsko blokuje dpf?
Przy nawet mocno zabrudzonym by dymił ale i mocno byłby odczuwalny spadek mocy .
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #14 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 10:15:58 »
po nocy gorzej zapala , to znaczy ,ze troszke dłużej kręci . ale jak odpali obroty ma równe jest ok i nic nie kopci
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #15 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 10:58:48 »
Gulasz nie czytasz ze zrozumieniem. Kolega pisał że przed wymianą rozrządu objawy też występowały. Rozrząd tu nie ma nic do rzeczy. Nawet jakby wstawił kolejne nowe wtryski to nic to nie zmieni.
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: Skoki temperatury
« Odpowiedź #16 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 13:30:12 »
dużo roboty żebym sam wyciągnął kolektor ssący i egr zeby to wyczscic ? W ogóle pomoże to coś ?
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 TDI PD - skoki temperatury silnika
« Odpowiedź #17 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 14:49:34 »
Nie. nic nie pomoże.
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: 2.0 TDI PD - skoki temperatury silnika
« Odpowiedź #18 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 14:53:05 »
to jakie mogę podjąc kroki ? szarpać głowice?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI PD - skoki temperatury silnika
« Odpowiedź #19 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 14:54:46 »
Rozrząd tu nie ma nic do rzeczy.
A gdzie napisałem że w tym wypadku ma coś do rzeczy (autor dokładnie opisał że został zmieniony a jego poprawność z blokadami należy uważać za właściwy ) .Czytając ze zrozumieniem każdy chyba zaskoczył że podałem kilka możliwych przyczyn takich objawów.
Bardziej interesującym może być fakt takich a nie innych wtrysków gdzie przy każdej opcji usterka wygląda podobnie .Co miałeś na myśli z tymi " simensami " zostanie chyba tylko słodką tajemnicą .

 
dużo roboty żebym sam wyciągnął kolektor ssący i egr zeby to wyczscic ?
Samo wyjęcie to mały pikuś w porównaniu z wyczyszczeniem wnętrza .Jak jest mocno zarośnięty to zabawę zaczyna się od mocnego skrobania ,namaczania i dokładniejszego czyszczenia (kilka godzin powinno wystarczyć ) .
Czy to pomoże ? Na pewno nie zaszkodzi a zapewne będzie miało wpływ na lepszą pracę silnika .(może rozwiązać to przy okazji opisywany problem ) 
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: 2.0 TDI PD - skoki temperatury silnika
« Odpowiedź #20 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 21:19:36 »
mój mechanik mówi ,ze trzeba sciągać głowice sprawdzic ja na szczelosć i jak jest ok to nowa uszczelka pod głowice. Tylko gdyby było coś z upg to nie wyszło by na tescie ? a robiłem go dwa razy i nic nie wyszło
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: 2.0 TDI PD - skoki temperatury silnika
« Odpowiedź #21 dnia: 12 - Sierpnia - 2018 - 23:26:31 »
Czy auto ma tylko wszystko wymieniane na oślep czy było konkretnie podłączone pod komputer?

Możemy wszystko wymienić i auto dalej będzie miało problem a czasem wystarczy konkretniej sprawdzić np. instalację. Skoro tyle części wymienionych a nawet te same podwójnie i jest problem to zmień mechanika bo najwyraźniej nie ma pojęcia o tym modelu.

Temp w silniku może rosnąc nawet od podania nieodpowiedniej dawki paliwa lub uszkodzonego wtrysku. ;)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI PD - skoki temperatury silnika
« Odpowiedź #22 dnia: 13 - Sierpnia - 2018 - 08:00:25 »
mój mechanik mówi ,ze trzeba sciągać głowice sprawdzic ja na szczelosć
By podjąć takie kroki musi mieć podstawy jej uszkodzenia .
Jeśli nie ma nadmiernego ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym,za pojazdem nie ciągnie się chmura dymu ,nie wyrzuca płynu/wody,nie widać wycieków na zewnątrz zarówno na wolnych jak i wysokich obrotach nie byłbym taki wyrywny do ściągania głowicy i robienia niepotrzebnych kosztów .
Ile ma przejechane ten silnik ?Może najzwyczajniej się już kończy oznajmiając to wzrostem temperatury na wyższych obrotach .W jakiej kondycji jest wałek rozrządu ,zawory,gniazda ?
Sprawdzenie kompresji może sporo wyjaśnić .
 

Offline matek1605

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMR
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: TKI
Odp: 2.0 TDI PD - skoki temperatury silnika
« Odpowiedź #23 dnia: 13 - Sierpnia - 2018 - 21:11:33 »
auto ma przejechane 230 tyś pochodzi z polskiego salonu . Ale gdyby konczył sie motor miał by nadal takiego kopa? no i powinien wtedy kopcic i olej  brac  a tu nie ma takich objawów

Dodano:  13 - Sierpnia - 2018  -  21:15:51
i nie zawsze sa to wysokie obroty , przy spokojnej jeździe do 80 km/h tez potrafi skakć mu temp.

Dodano:  13 - Sierpnia - 2018  -  21:28:54
ma ktoś jakiegoś dobrego mechanika z woj. Świętokrzyskiego?
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 TDI PD - skoki temperatury silnika
« Odpowiedź #24 dnia: 13 - Sierpnia - 2018 - 21:48:59 »
W jakiej kondycji jest wałek rozrządu ,zawory,gniazda ?

Ten silnik jest 16-to zaworowy czyli posiada dwa wałki rozrządu.
 

Tagi wątku: