problem występuje podczas jazdy , na postoju zdarzyło sie tylko raz w duzym korku, przy duzych upałach
Tego typu informacja jest konkretną podpowiedzią mogącą sugerować ewentualną przyczynę.
Jeśli pojazd ma dość mocno zabrudzony /przydławiony kolektor ssący .Na wolnych obrotach powietrza będzie mu wystarczało do w miarę przyzwoitej pracy a na wyższych może powodować grzanie się silnika .
Jeśli pojazd ma problem z zaworem EGR (nie zamyka się, przycina itp.) zbyt duża ilość spalin trafiających do kolektora ssącego potrafi powodować skoki temperatury .
Jeśli pojazd posiada przydławiony układ wydechowy (PDF,kat )problem z wyrzuceniem dużej ilości spalin może powodować skoki temperatury .Na wolnych obrotach przy mniejszej ilości będzie się jeszcze wyrabiał .
Jeśli pojazd miał dłubane dawkach paliwa (podnoszenie mocy czy to przez dokładanie boxa czy dłubanie w mapie )zbyt duża dawka paliwa będzie miała wpływ na skoki temperatury .Na wolnych będzie przyzwoicie .
Jeśli pojazd ma niewłaściwie założony /ustawiony rozrząd może mieć wpływ na skoki temperatury.
Jeśli silnik jest w słabej kondycji ( słaba kompresja ) też potrafi się to objawiać skokami temperatury .Na wolnych obrotach będzie ok.
Jeśli pojazd posiada duże opory toczenia (problem z zaciskami ,ręcznym)może mieć wpływ na wyższą temperaturę podczas jazdy a na postoju będzie ok.
Jeśli pojazd posiada problem z elektryką /elektroniką odpowiedzialną za wentylatory chłodnicy jak i drożność , kierunek przepływu cieczy.
Nie można też wykluczyć uszkodzenia uszczelki pod głowicą czy pęknięcia samej głowicy .
Trochę mało informacji by podpowiedzieć w jakim kierunku szukać ewentualnej usterki .
Czy fura traci moc przy skokach temperatury ?Czy ubywa płynu chłodzącego ?Czy przy mocniejszym bucie ciągnie za sobą chmurę czarnego dymu ?Czy wkręca się w całym zakresie obrotów bez problemów ?Czy podczas jazdy nie są odczuwalne zamulenia odczuwalne przez chwilę po czym wraca do normy ?
Czym więcej informacji tym łatwiej coś podpowiedzieć .