Naprawa-przeróbka elektrycznych szyb [Touareg 2002-10]
Fotorelacja może być pomocna komuś (nie koniecznie w takim modelu wozu bo we wszystkich wygląda to podobnie )w jak prosty sposób można ożywić szybę nie koniecznie inwestując czy szukając nowego sterownika .
Po zdjęciu tapicerki w większości silniczek jest zintegrowany z tym co najczęściej umiera .

.
Naturalnie by uwolnić tapicerkę jak można zauważyć była konieczność wypięcia jednej nie małej kostki .
Kilka śrubek i to co najistotniejsze wydłubane .



Jak widać poszli chłopaki z rozmachem .Zdecydowałem nawet nie dociekać co autor miał na myśli tylko z całości wydłubałem (wylutowałem ) to co najważniejsze.A znajdowało się w tym miejscu .

Naturalnie chodzi o przekaźniczek w tym wypadku zespolony (takie dwa w jednym ).Z powodzeniem można by zastosować dwa no ale skoro już był to go zastosowałem .Przylutowałem do niego bezpośrednio kabelki .By nie kombinować zbytnio z podłączeniem się do samego silniczka (dość głęboko z kiepskim dojściem )wlutowałem się w płytkę wypuszczając kabelki na zewnątrz .By wszystko ożyło wypadało podłączyć sterowanie .No i w tym wypadku należą się pełne ukłony dla magików z VW .Niby prosty przełączniczek .

Chyba by nie przeżyli jakby i do niego nie włożyli doliny krzemowej (którą naturalnie byłem zmuszony odchudzić ).
Całość elektryki do tego by szyba działała wygląda tak .

Naturalnie grubości jak i długości kabli są dość mocno przerysowane (takie trafiły w moje ręce ).Najważniejszy jest jednak efekt końcowy szyba działa .Naturalnie nie zamknie się ani nie otworzy z pilota (wymagałoby to dołożenie jeszcze paru kabelków ,kondensatora dla podtrzymania styku przekaźnika)ale z orginalnego przycisku chodzi jak powinna .W sytuacji " alarmowej " jak komuś padnie szyba podczas urlopu ,wyjazdu poza miedzę naszego kraju ,problemie ze zdobyciem nowego sterownika czy innej sytuacji tego typu druciarska naprawa/reanimacja może być jakąś alternatywą .A przynajmniej podpowiedzią że da się ominąć całą dolinę krzemową serwowaną przez fachowców z VW .