0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
PS: Tu masz np efekt wymiany samego paska, bez zmiany rolek:https://www.forumsamochodowe.pl/zablokowana-rolka-rozrzadu-i-efekty-silnik-1-9-cdti-120km-vt99886.htm
nie spotkałem się z przypadkiem uwalenia rolki by stanęła dęba.
Cena wymiany łańcucha rozrządu w Volkswagenie Golfie VI 1.4 TSI 122 KMŁańcuch rozrządu w teorii jest bezobsługowy i nie podlega wymianie. Praktycznie może dojść do jego rozciągnięcia lub zerwania, a w przypadku Volkswagena Golfa VI 1.4 TSI montowano fabrycznie wadliwy układ rozrządu. Problemem jest zbyt mała ilość zębów na kołach zębatych. Z uwagi na konieczność demontażu miski olejowej i przeprowadzenia wszystkich procesów towarzyszących wymianie łańcucha, czas potrzebny na wykonanie całej wymiany określono na ok. 3 godziny. Cena jaką może żądać mechanik za wykonaną pracę to ok. 600 zł. Cena ta oczywiście będzie się ona różnić w zależności od regionu kraju, wielkości miasta czy renomy warsztatu. Do wymiany rozrządu w 1.4 TSI mechanik musi być wyposażony w blokadę oraz czujnik zegarowy do ustawienia wału korbowego w odpowiedniej pozycji.Sumując robociznę w wysokości 600 zł i uśredniony koszt poszczególnych elementów na poziomie 750 zł, otrzymujemy całkowity koszt w kwocie ok. 1350 zł.Części układ rozrządu w VW Golfie VI 1.4 TSI 122 KM:Łańcuch rozrządu - napędza wałki rozrządu za pomocą kół zębatych - cena ok. 360 zł (Swag).Napinacz łańcucha - zapobiega drganiom i spadnięciu łańcucha - cena 140-160 zł (Febi, Ina, Swag).Prowadnica łańcucha - ustala tor poruszania się łańcucha, jednocześnie napinając go za pomocą napinacza - cena 40-70 zł szt. (Swag i Hans Pries).Uszczelka obudowy rozrządu - podlega każdorazowej wymianie przy demontażu obudowy - cena 90 zł (Curty-Payen).Uszczelniacz wału - wymiana profilaktyczna. Z czasem może zacząć przepuszczać i konieczne będzie ponowne rozbieranie rozrządu - cena 30-40 zł (Elring, Corteco).Koło łańcuchowe i nastawnik faz rozrządu - nie zawsze wymagana jest ich wymiana a ich stan musi określić mechanik. Koszty koła łańcuchowego i nastawnika faz rozrządu to kilkaset złotych. Sprzedawane są zazwyczaj w całym zestawie układu rozrządu.