Autor Wątek: [NewBeetle] 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia  (Przeczytany 4448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vitia48

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: NewBeetle
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AVC
  • Napęd: FWD
[NewBeetle] 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« dnia: 30 - Kwietnia - 2018 - 14:22:25 »
Witam wszystkich serdecznie.
Na stare lata kupiłem New Beetle 1.8 Turbo 2000 rok.
Generalnie nie mam z nim problemów, jednak zaniepokoiło mnie jedno miejsce w komorze silnika coś w rodzaju trójnika z otworem u góry przez który widać ciecz podobną do oleju.

 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: 01 - Maja - 2018 - 15:10:26 »
Może się mylę, ale wydaje mi się że to może być otwór na przewód odpowietrzenia pokrywy zaworów.
 
Podziękował: vitia48

Offline vitia48

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: NewBeetle
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AVC
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: 01 - Maja - 2018 - 15:21:12 »
Byłem u mechanika  tez nie wie co to jest i czy tak ma być. Może był tam czujnik który " wystrzelił". Nie wie tego mechanik Kazał kupić cały ten "trójnik".Z góry tego trójnika  można przez zaznaczony otwór wyciągnąć sitko.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #3 dnia: 01 - Maja - 2018 - 15:47:36 »
Zapytałbym o ten trójnik odmy w warsztacie VW. Muszą wiedzieć po co czwarty wylot w trójniku(analogia, nie ma co..). Może na zawór..
 
Podziękował: vitia48

Offline vitia48

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: NewBeetle
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AVC
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #4 dnia: 01 - Maja - 2018 - 16:03:51 »
Wysłałem zdjęcia do serwisu VW czekam na odpowiedz .Na razie wielkie dzięki  K9Darek.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #5 dnia: 01 - Maja - 2018 - 16:10:36 »
@Darek, masz ten sam silnik - zrób fotkę tego miejsca u siebie w aucie i wrzuć dla porównania  ;)
 
Podziękował: vitia48

Offline vitia48

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: NewBeetle
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AVC
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #6 dnia: 01 - Maja - 2018 - 17:33:55 »
Znalazłem zdjęcie jednak dalej nie mogłem uzyskać informacji. Wygląda podobnie.
To jakiś czujnik?
W częściach nie znalazłem nic podobnego.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #7 dnia: 01 - Maja - 2018 - 18:03:58 »
@Darek, masz ten sam silnik - zrób fotkę tego miejsca u siebie w aucie i wrzuć dla porównania  ;)
Nie, co ciekawe, u mnie własnie tego nie ma, nie w tym miejscu, albo jest zakopane pod instalacją LPG i nie widać. To może być jedna z drobnych różnic między AWC a AVC.
 
Podziękował: vitia48

Offline vitia48

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: NewBeetle
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AVC
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #8 dnia: 01 - Maja - 2018 - 18:08:29 »
http://newbeetle.org/forums/2-0-liter-gas/27784-coolant-temp-sensor-one.html  i koniec translator wiele nie pomógł. Prawdopodobnie mocowanie czujnika temperatury. Wypadł z złącza, Sprawdzę dopiero za kilka dni .Dzięki koledzy
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #9 dnia: 01 - Maja - 2018 - 21:06:07 »
Na podstawie zamieszczonych fotek można wywnioskować że jest to trójnik od układu chłodzenia /ogrzewania .W wężach nie ma oleju tylko ciecz chłodząca .To że w zaślepionym miejscu są widoczne ślady oleju to raczej zbieg okoliczności (nachlapane ).W jednej wersji będzie w tym miejscu czujnik temperatury a w innym zaślepiony orginalnie otwór technologiczny pod czujnik .
Najprościej przekonać się luzując jedną z opasek trójnika czy zacznie sączyć się płyn z układu chłodzenia .Jeśli tak będzie to nie należy się przejmować tego typu otworem technologicznym .Czujniki montowane są bezpośrednio ze stycznością z płynem a nie w jakiś zagłębieniach (takich jak na fotce )
 
Podziękował: vitia48

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #10 dnia: 01 - Maja - 2018 - 21:33:55 »
Też mi nie pasowały te przewody. To byłby czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale przewody nie te. Coś jakby pod odpowietrznik, czujnik albo dodatkowy zawór. A ten olej mógł się nanieść wraz z powietrzem podczas odpowietrzania komory.
 
Podziękował: vitia48

Offline vitia48

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: NewBeetle
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AVC
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #11 dnia: 02 - Maja - 2018 - 14:34:55 »
Nie mogę na razie sprawdzić szpital.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #12 dnia: 02 - Maja - 2018 - 16:45:24 »
Szybkiego powrotu do zdrowia życzę i czekam na info: co to jest.
 
Podziękował: vitia48

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #13 dnia: 03 - Maja - 2018 - 11:07:08 »
Sugerowałbym dokładne oczyszczenie tego miejsca i zrobienie dobrej fotki z bardzo bliska ;)
Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i do naszej folkswagenowej komuny  :vw-good:
 
Podziękował: vitia48

Offline vitia48

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: NewBeetle
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AVC
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #14 dnia: 07 - Maja - 2018 - 14:01:57 »
Dziękuje za życzenia, Tajemnica trójnika nie  została rozwiązana. Mechanik stwierdził że żaden czujnik przewód nie był zamontowany w tym niby zaślepionym otworze,Skąd taki rozgałęźnik którego w wykazie  części nie ma nikt nie wie. Jeszcze raz dzięki wszystkim za chęć pomocy.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #15 dnia: 07 - Maja - 2018 - 23:18:24 »
To jest otwór technologiczny pod czujnik temperatury cieczy. Skoro nie masz w aucie wiązki ani kostki pod ten czujnik a otwór technologiczny jest zaślepiony fabrycznie tonie ma żadnego problemu. Czasem fabryka produkuje daną część przewidzianą pod kilka modeli aut. W jednym jest coś zamontowane w tym miejscu a w innym jest to zbędne więc jest zaślepiony otwór technologiczny.

P.S. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia. ;)
 
Podziękował: vitia48

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #16 dnia: 07 - Maja - 2018 - 23:43:53 »
Też tak myślałem ale nie widziałem jeszcze czwórniaka. Zawsze trójnik..
 
Podziękował: vitia48

Offline vitia48

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: NewBeetle
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AVC
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T - trójnik na rurze układu chłodzenia
« Odpowiedź #17 dnia: 08 - Maja - 2018 - 12:35:15 »
Dzięki uprzejmości pana Wojciecha Kiełbasy z VW Tarnów, wiem że ten trójnik występuje Volkswagenach eksploatowanych w ciepłych krajach.
W zaślepiony otwór wchodzi przełącznik termiczny.
 

Tagi wątku: