Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY GOLF VI - pomoc w zakupie  (Przeczytany 4247 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przema95

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.6 SPI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
ZAKUP KONTROLOWANY GOLF VI - pomoc w zakupie
« dnia: 18 - Marca - 2015 - 19:51:37 »
Witam w lipcu jadę do DE, kupić Golfa VI.
Będę go kupował w średniej wersji bez kierownicy multifunkcyjnej i bez radia dotykowego.
Czy zmieszczę się w 2-tyś. zł w kupnie kierownicy, radio RCD-510 i w robociźnie (podłączenie kierownicy do radia i sterowanie radiem, za pomocą przycisków na kierownicy). 
Pytanie drugie.
Czy jeśli kupię kierownicę multifunkcyjną, to czy muszę jeszcze kupować poduszkę powietrzną, czy po prostu może ona być z pierwszej kierownicy ?
 

Offline l.Sokalski

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 60
  • VW: T5
  • Silnik: 2.5 TDI-PD
  • Kod: AXE
  • Moc: 174 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ONA
Odp: Kupuję Golfa
« Odpowiedź #1 dnia: 19 - Marca - 2015 - 20:53:04 »
Witam tak patrzyłem na ebayu niemieckim i kierownice wyglądają tak samo więc poducha może zostać ze starej wersji ale nie sądzę że zmieścisz się w 2 kołach jak byś to sam robił to moooooooooże ale nie zlecając komuś no chyba że jakiemuś koledze, ale marne szanse z mojego punktu widzenia bo na szybkiego patrzyłem na niemieckim ebay samo radio kosztuje ok 250 i w górę ile masz na samochód rozejrzę się tu u mnie w jakich cenach się klasyfikują tu u mnie.
Przyczłapy do bulbulatora to:
taka część od rumsztyka do cholajzy, poprzecznie ramplowana
 

Offline marcinni

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CRKB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
1.6 TDI 110 KM rok 2014 wersja CUP
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Września - 2017 - 12:27:36 »
Proszę o info/opinie, dotyczące silnika 1.6 TDI 110 KM, manual 5-biegów z 2014 roku.
Co to za wersja czy silnik jest jakiś super?
 

Offline dxtr71

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.6 TDI 110 KM rok 2014 wersja CUP
« Odpowiedź #3 dnia: 19 - Czerwca - 2018 - 10:59:18 »
Możesz zaczerpnąć sporo wiedzy w temacie: 1.6 TDI CR - ewolucja, zalety i wady
To jest tak sama jednostka, po niedużych zmianach. Ma trochę zalet i parę wad jak drogi zespół EGR, który w dodatku się niestety psuje.
Skrzynki 5B nie zaliczyłbym do zalet, ale ponoć jest ona do tego motoru dobrze dopasowana. Nie czuje się braku 6 biegu.
 

Offline seti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Golf V
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WCI
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY GOLF VI - pomoc w zakupie
« Odpowiedź #4 dnia: 26 - Października - 2025 - 09:21:37 »
Stoję przed zakupem Golfa VI 1.6 MPI 2008r.
Co najlepiej sprawdzić podczas zakupu?
Jakieś bolączki?
Mankamenty, typowe usterki?

Będę wdzięczny za odpowiedz.
Pozdrawiam
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY GOLF VI - pomoc w zakupie
« Odpowiedź #5 dnia: 26 - Października - 2025 - 13:20:16 »
@seti , Golf VI to mocno poprawiony Golf V - w tym roczniku patrz na ogólny stan auta i jak najmniejszy przebieg.
Jeśli znajdziesz pojazd z tego rocznika z przebiegiem poniżej 200 tyś. km lub nieco powyżej, to po aucie będzie to widać i powinno być w świetnym stanie.
Papiery na wymianę części, o których mówi właściciel, to podstawa - jeśli mówi, że wymienił rozrząd, to wierzę tylko wtedy jak widzę fakturę, sprzęgło, klocki i tarcze - raczej sam sprawdzisz a reszta to już tylko wizualnie.
Przede wszystkim, na oględziny auta jeździmy w w 2-3 a nie samemu - samemu nie jesteś w stanie zobaczyć tego co zobaczą osoby towarzyszące (oczywiście takie, które są kierowcami i mają pojęcie o motoryzacji).   
 

Offline seti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Golf V
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WCI
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY GOLF VI - pomoc w zakupie
« Odpowiedź #6 dnia: 26 - Października - 2025 - 13:25:32 »
Wielkie dzięki za znalezienie czasu w niedzielę i nakierowanie mnie w którym kierunku iść.
Auto co prawda sprowadzone i ma niby 183k przebiegu, podobno potwierdzonego książkami serwisowymi... (wiadomo jak to jest z książkami można je sobie kupić.)
Liczę jeszcze na jakąś pomoc w dziale sprawdzenia VIN czy będzie jakiś ślad serwisowy.
Dodatkowo zastanawiam się nad zakupem Raportu VIN z ASO VW czy ma to jakiś sens?
Kwota 40zł nie jest to majątek.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.
Miłej niedzieli.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY GOLF VI - pomoc w zakupie
« Odpowiedź #7 dnia: 26 - Października - 2025 - 14:53:37 »
Liczę jeszcze na jakąś pomoc w dziale sprawdzenia VIN czy będzie jakiś ślad serwisowy.
W serwisie, ostatni raz był pewnie z 15 lat temu - więc sam sobie odpowiedz czy to w czymś ci pomoże i cokolwiek zmieni  ::)


Dodatkowo zastanawiam się nad zakupem Raportu VIN z ASO VW czy ma to jakiś sens?
Kwota 40zł nie jest to majątek.
Nie ma sensu, bo tak jak napisałem powyżej - dla ciebie, to prehistoria auta i nie ma to żadnego znaczenia, tak samo jak wyposażenie fabryczne.


Auto co prawda sprowadzone i ma niby 183k przebiegu, podobno potwierdzonego książkami serwisowymi... (wiadomo jak to jest z książkami można je sobie kupić.)
Jeśli ten przebieg jest prawdziwy, to auto przy dbającym o czystość właścicielu, powinno w środku wyglądać jak nowe - jak nie wygląda i jest zmęczone (poprzecierane fotele, kierownica, uszkodzenia tapicerki), to odpuściłbym sobie taki egzemplarz.

Do 17-letniego auta, nikt nie będzie sobie robił roboty z podrabianiem książki serwisowej - to nie ten pułap cenowy aby ryzykować wpadkę a i ta książka niewiele ci powie o ostatnich 15-latach użytkowania.




Dodano:  26 - Października - 2025  -  15:04:40
Jeśli masz jakieś zdjęcia lub link do ogłoszenia, to wklej go tutaj a w parę osób można łatwiej ocenić i wychwycić ewentualne niespójności z opisem.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY GOLF VI - pomoc w zakupie
« Odpowiedź #8 dnia: 26 - Października - 2025 - 15:36:32 »
Silnik ten często cierpi na wzmożony pobór oleju silnikowego, nierówną pracę i niezbyt pancerną skrzynię biegów, problemy z nitami tarczy sprzęgła.
Z zasłyszanych opinii podobno BSE i BSF mają mniej odporne głowice pod LPG niż BGU występujący w poprzedniku czyli Golfie 5. CHGA fabrycznie przystosowany do LPG. Minusem też jest skrzynia 5 biegowa, co prawda jest DSG DQ200 ale z dwojga złego to chyba wolałbym tę manualną

Stronka zawiera kilka informacji dotyczących 1.6 MPI na platformie PQ35, na której zbudowany jest Golf 6, może komuś się przydadzą te informacje
https://emlog.pl/1.6mpi/article2/silniki-1-6-mpi-ea113-bfq-bgu-bse-bsf-ccsa-chga
 

Tagi wątku: CUP 1.6 TDI