Autor Wątek: TURBINA - gruszka - kierownica  (Przeczytany 5790 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
TURBINA - gruszka - kierownica
« dnia: 14 - Lipca - 2017 - 14:28:17 »
Witam,
Niedawno sprawdzałem w moim 1.9 TDI VP (AFN) intercooler (chłodnica powietrza doładowującego) i po wyjęciu obydwóch przewodów gumowych w środku było zupełnie sucho i bez oleju. Cieszy mnie to bo świadczy o dobrej kondycji mojej turbiny ale chciałbym też sprawdzić działanie zmiennej geometrii łopatek (tzw. kierownicę) i nie wiem jak się do tego zabrać aby czegoś nie uszkodzić.
Wiem że na działanie zmiennej geometrii łopatek, wpływa siłownik podciśnieniowy (gruszka) który przenosi ruch na sztangę kierownicy za pomocą długiego regulowanego przegubu.

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
i nie wiem jak się do tego zabrać aby czegoś nie uszkodzić.
Zacznij od postawienia sobie pytania .Czy auto normalnie przyspiesza ?Czy nie czuć spadku mocy ,"przymulania".Jeśli zachowuje się normalnie to faktycznie lepiej nie grzebać by czegoś nie popsuć .Jeśli zachowuje się nie normalnie należałoby zacząć od sprawdzenia parametrów życiowych (po to nawkładali elektroniki pod szyjkę by naprawy nie zaczynać od młotka i przecinaka a właśnie od podłączenia kompa ).Znając parametry życiowe można łatwiej postawić diagnozę (choć nie zawsze i nie we wszystkich przypadkach ).
Można podejść do tematu i zacząć organoleptycznie sprawdzać jak zachowuje się "grucha ",sztanga ,jak pracuje dźwigienka od geometrii a to czy dobrze dmucha przetestować podczas jazdy .
Jako ciekawostkę dodam że u siebie wyrzuciłem zbędny balast w postaci gruchy a turbina jest ustawiona na maxa a ilością paliwa dopasowałem by wszystko chodziło jak powinno (zalety pompy na lineczkę ) .Dla wszystkich którzy zaczną krzyczeć że turbina padnie po krótkim czasie powiem że chodzi już dwa lata i czuje się świetnie no i mam z głowy przycinającą się geometrię bo sam ją przyciąłem na pozycji max.Może to mało konwencjonalne podejście ale działa .   
 

Offline Scrappy

  • clubmen
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł: 21
  • Silnik: 3.0 TDI
  • Moc: 265 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Schyl sie pod auto albo wejdz do kanalu, a ktos niech odpali auto. Powinien zaciagnac sztange do konca bez przycięć i trzymać w tej pozycji na wolnych obrotach (ma nie opadać). Mozesz tez odczepić ciegno gruszki od mechanizmu geometrii i ruszajac recznie mechanizmem wyczuc czy chodzi plynnie i bez zaciec.
 

Offline Stefano

  • clubmen
  • Wiadomości: 37
  • Pomógł: 3
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: RST
Robisz to VAGiem, wchodzisz w silnik 01, w ustawienia 04, i wybierasz blok 11. Nie rób tego na innych blokach! tylko na 11.
Silnik powinien przyśpieszyc do obrotów około 1400 i teraz czekaj cierpliwie, bo nastąpi automatyczne sterowanie turbiną, poprzez zaciągnie i puszanie sztangi. Czyli kierownice turbiny będą sie przestawiać. Będzisz widział teraz jak ci dmucha turbo po cisnieniach. Przy otwartych kierownicach na maxa to bedzie wartośc około 1150, a przy zamnietych 850-950. Napisz jakue warości widzisz. Mozesz wtedy obserwować na turbinie czy gruszka ciągnie sztagę do oporu i puszcza, jej skrajne położenia.
Pozdrawiam,
SERWIS-NAPRAWA: dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher.
Potrzebujesz pomocy - zadzwoń!
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
nie w tym roczniku i nie w AFN. Pozniejsze maja test sztangi.
 

Offline Scrappy

  • clubmen
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł: 21
  • Silnik: 3.0 TDI
  • Moc: 265 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Jest test sztangi. Nie do konca jak opisal to Stefano. Jak wlaczysz Basic Settings w 011 to wciaga i puszcza sztange, bez zadnych zmian obrotow.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Przepraszam że dopiero dzisiaj odpowiadam ale byłem za granicą. Na początek napiszę że niestety nie mam VAG-a i nie mam do niego swobodnego dostępu. Dostosuję się do wskazówek i sprawdzę jak podał to @Scrappy ;)

Zacznij od postawienia sobie pytania .Czy auto normalnie przyspiesza ?Czy nie czuć spadku mocy ,"przymulania".
Nie mam żadnego porównania z innym Sharanem z takim silnikiem, a jak porównam auta którymi jeżdżę w pracy to Sharan wypada blado.

Samo sprawdzenie zaworu sterującego sztangą i kierownicą, nie jest dla mnie żadnym wyzwaniem. Po prostu nigdy tego nie robiłem i dlatego spytałem aby nie błądzić w ciemności. A jak zajdzie potrzeba to i turbinę wyciągnę i wyczyszczę kierownicę :)
 

Tagi wątku: AFN turbina kierownica turbo