Autor Wątek: TURBINA - różne problemy  (Przeczytany 4054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Venoth

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI VP
  • Kod: AHF
  • Rej: PRA
TURBINA - różne problemy
« dnia: 23 - Marca - 2017 - 15:23:12 »
Witam  :bry:
Pacjent - Golf IV 1.9 TDI [AHF].
Wymieniałem już dwa razy uszczelkę spływu i wciąż to samo.
Po każdej wymianie sprawdzam - wsiadam, rozgrzewam go, wchodzę na wysokie obroty - sucho, nic nie leci na postoju.
Jadę się przejechać, przekraczam 2700/3000 obr/min i po zatrzymaniu czuję spalony olej, który rozbryznął się po wydechu.
Jak jeżdżę spokojnie do 110 km/h to jest w porządku, nie leci.

Wymieniłem już odmę i filtr powietrza.
Samochód mi nie dymi, nie ma oleju w dolocie (sucho jak pieprz też nie jest).
Wąż od spływu turbiny również sprawdzony, drożny.
Nie mam pojęcia co może powodować tak wysokie ciśnienie spustu oleju, że wysrywa mi go tą marną uszczelką.
Gotów jestem nawet dać turbinę do regeneracji, ale czy to na pewno przez turbinę?
Jedno co mnie w niej niepokoi to gwizd na niskich obrotach - do 2000 obr/min słychać świst, jedni mówią, że to normalne, drudzy, że do regeneracji bo łopatki trą o korpus.

Potrafi mnie ktoś nakierować jak usunąć tą usterkę?
Z góry dziękuję za pomoc.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Wyciek oleju ze spływu turbiny
« Odpowiedź #1 dnia: 23 - Marca - 2017 - 18:27:22 »
Z twojego opisu wynika że albo płaszczyzna podstawy rurki spustu oleju z turbiny ma łódkę (nie jest idealnie prosta )albo silnik ma spory przedmuch i przy mniejszych prędkościach odma się wyrabia a przy wyższych zaczyna się robić spore ciśnienie w układzie korbowym i zaczyna wywalać najsłabszym ogniwem .Warto też przyjrzeć się czy rurka spustowa po przykręceniu nie próbuje się zaginać /przekrzywiać zmniejszając dość drastycznie jej przekrój .Warto też sprawdzić drożność sam powrót z tej rurki do silnika (nieraz nagromadzony nagar/syf potrafi mocno ograniczyć powrót do układu korbowego (mimo tego że sama rurka jest ok.)
Ułatwieniem może być też przyjrzenie się dokładnie czy wyciek jest na pewno z tych okolić .By mieć pewność to pewniejszym jest sprawdzenie jak wóz stoi na kanale (męczony na obrotach )niż jazda gdzie podmuch powietrza może rozbryzgiwać olej po całości i utrudnić lokalizację wycieku .
 

Offline kristonpl

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AXR
  • Napęd: FWD
1.9 TDI - brak mocy i lekko słyszalny syk po wymianie rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: 09 - Listopada - 2017 - 18:20:26 »
Witam, auto po wymianie rozrządu i zalane nowym olejem motul 8100-x-clean-5w40.
Przy lekko mocniejszym dodaniu gazu auto w pierwszej sekundzie nabiera mocy w drugiej słychać (ledwo bardzo cicho syk) i auto traci część mocy i później wolno ją nabiera.
Na postoju zachowuje się dobrze. 
Przed wymianą na luzie obroty 1000 min i nigdy nie spadały, miałem z tym jechać do mechanika.

Rozumiem że to padła turbina?
Czy mogę przejechać tak 70 km do mojego mechanika czy muszę lawetować?
Czy mogę ewentualnie podjechać max 10 km po drodze mam kilka innych warsztatów.

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: brak mocy lekko słyszalny syk
« Odpowiedź #3 dnia: 09 - Listopada - 2017 - 18:44:14 »
Jeśli masz możliwość to sprawdź przewody powietrzne od turbo aż do kolektora .Syk może sugerować problem z nieszczelnością (rozerwana ,pęknięta ) rura guma .
 

Offline kristonpl

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AXR
  • Napęd: FWD
Odp: brak mocy lekko słyszalny syk
« Odpowiedź #4 dnia: 09 - Listopada - 2017 - 20:11:51 »
Zrobiłem rundę i lekko dymi przy dodaniu gazu, troszkę bardziej syczy dłużej niż sekundę wyraźniej teraz słuchać.
Jutro popatrzę jak będzie jasno, nie mam garażu pod blokiem słabo widać i pada deszcz.

Czy mechanik mogli coś tam uszkodzić przy wymianie rozrządu?
Czy raczej to przez wymianę oleju na nowy puściło?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: brak mocy lekko słyszalny syk
« Odpowiedź #5 dnia: 10 - Listopada - 2017 - 07:24:47 »
By oszczędzić sobie szukania przyczyny weź kogoś do pomocy.Niech depcze gazem a Ty nasłuchuj z głową pod maską co umożliwi zlokalizowanie miejsca syczenia .Jak wyczujesz gdzie siedzi ten syczący wąż a nie jesteś w stanie ocenić czy awaria jest groźna zrób fotkę to nie słysząc a widząc możemy dać sensowną podpowiedź .
Powodów syczenia może być mnóstwo od błahych do bardzo poważnych .   
 

Offline kristonpl

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AXR
  • Napęd: FWD
Odp: brak mocy lekko słyszalny syk
« Odpowiedź #6 dnia: 15 - Listopada - 2017 - 22:36:23 »
Sprawa wyjaśniona, przepuszczała rura od turbo. Skończyło się dobrze :)
 

Offline Craher

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: ALH
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
1.9 TDI - spalanie oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 12 - Stycznia - 2019 - 12:07:43 »
Witam,
Golf IV 1.9 TDI [ALH] 2000 rok, przebieg 277 tyś. km.

Zauważyłem ostatnio zwiększone "spożycie" oleju Motul 10W40 - wychodzi mi około 250 ml na 1000 km.
Dodam jeszcze ze powyżej 2500 tyś. obr., puści szary dymek ale silnik nie dymi na niebiesko.

Czy winna może być przepuszczająca turbina, czy szukać gdzieś indziej?
A może po prostu zostawić i dolewać?

 

Tagi wątku: turbina