Okresowe czynności serwisowe: Tiguan I [5N1/5N2] (2007-2018)Po raz pierwszy po 3-latach, potem co 2-lata ◆ Płyn hamulcowy: wymiana na nowy,
◆ Kontrola spalin (AU),
◆ Kontrola prędkość biegu jałowego,
◆ Kontrola czasu zapłonu,
◆ Kontrola pamięci błędów (VCDS).
Co 60 000 km lub 2-lata ◆ Wentylacja/ogrzewanie: wymiana wkładu filtra pyłkowego, czyszczenie obudowy.
Co 3-lata ◆ Wszystkie napędy 4Motion z roku modelowego 2010: wymiana oleju w sprzęgle Haldex.
Co 60 000 km ◆ Wszystkie napędy 4Motion do roku modelowego 2009: wymiana oleju w sprzęgle Haldex.
Co 4 lata, z przebiegiem poniżej 15 000 km ◆ Silnik wysokoprężny z katalizatorem SCR: kontrola redukcji (Adblue).
Po raz pierwszy po 5-latach, potem co 2-lata◆ Płyn chłodniczy: wymina na nowy.
Co 60 000 km lub 4-lata ◆ Silnik 1.4 TSI: wymiana świec zapłonowych,
◆ Skrzynia biegów DSG - 0DD, 0DL i 0BH: wymiana oleju,
◆ Skrzynia biegów DSG - 02E i 0D9: wymiana oleju i filtra.
Co 90 000 km lub 6-lat ◆ Silnik 2.0 TSI: wymiana świec zapłonowych,
◆ Silnik filtra powietrza: Odnów wkładkę filtra, wyczyść obudowę filtra.
Co 90 000 km ◆ Silnik 2.0 TDI: wymiana filtra paliwa.
Co 120 000 km ◆ Skrzynia biegów DSG - 0GC: wymiana oleju.
Po raz pierwszy po 150 000 km, następnie co 30 000 km ◆ Silnik 2.0 TDI do roku modelowego 2009: kontrola zapełnienia filtra cząstek stałych DPF.
Po raz pierwszy po 180 000 km, następnie co 30 000 km ◆ Silnik 2.0 TDI od roku modelowego 2010: kontrola zapełnienia filtra cząstek stałych DPF.
Co 180 000 km ◆ Silnik 2.0 TDI do roku modelowego 2009: wymiana paska rozrządu, rolek napinacza, rolek prowadzących i pompy wody.
Co 210 000 km ◆ Silnik 2.0 TDI od roku modelowego 2010: wymiana paska rozrządu, rolek napinacza, rolek prowadzących i pompy wody.
Co 360 000 km ◆ Silnik 2.0 TDI do roku modelowego 2009: wymina paska rozrządu i rolek napinacza, rolek prowadzących i pompy wody.
Uwaga: W przypadku silników 2.0 TSI - wałki rozrządu napędzane są łańcuchem - bez konserwacji.
Normy olejowe VW: ■ Silnik 1.4 TSI - VW-504.00 - interwał wymiany do 30-tyś. km lub co 2-lata - Long Life
■ Silnik 1.4 TSI - VW-502.00 - interwał wymiany do 15-tyś. km lub co 2-lata
■ Silnik 2.0 TSI - VW-504.00 - interwał wymiany do 30-tyś. km lub co 2-lata - Long Life
■ Silnik 2.0 TSI - VW-502.00 - interwał wymiany do 15-tyś. km lub co 2-lata
■ Silnik 2.0 TDI - VW-507.00 - interwał wymiany do 30-tyś. km lub co 2-lata - Long Life
■ Silnik 2.0 TDI - VW-507.00 - interwał wymiany do 15-tyś. km lub co 2-lata
Napęd 4MotionHaldex 4-gen.Olej OEM:
G 055 175 A2 dostępny w butelkach
850 ml - (ilość na wymianę 1-butelka 850ml)
Filtr OEM:
01Z 525 558 / 0AY 525 558Olej: G 055 175 A2 / G 060 175 A2 - wymieniamy co 30 tyś. km, filtr: 01Z 525 558 / 0AY 525 558 co 60 tyś. km.
Haldex 5-gen.Olej OEM:
G 055 175 A2 dostępny w butelkach
850 ml - (ilość na wymianę 1-butelka 850ml)
Filtr OEM: Nie ma typowego filtra a jedynie sitko na pompie!
Olej: G 055 175 A2 / G 060 175 A2 - wymieniamy co 30 tyś. km, sitko na pompie czyścimy przy każdej wymianie oleju.
Dwie tabelki obok siebie Żarówki - Tiguan do 05.2011 |
Rodzaj światła | Typ | Moc |
Mijania (halogen) | H7 | 55W |
Długie (halogen) | H7 | 55W |
Bi-Xenon | DS3 | 35W |
Postój (przód) | W | 5W |
Przeciwmgielne (przód) | H11 | 55W |
Doświetlanie zakrętów | H7 | 55W |
Kierunkowskaz (przód) | PY | 21W |
Kierunkowskaz (przód) | PSY | 24W |
Kierunkowskaz (lusterko) | LED | - |
Kierunkowskaz (tył) | W | 21W |
Stop (główne) | P | 21W |
Stop (szyba tył) | LED | - |
Cofania | W | 16W |
Postój (tył) | H | 21W |
Przeciwmgielne (tył) | H | 21W |
Tablica (rejestracja tył) | W | 5W |
Lampka (lusterko) | W | 5W |
Lampka (kabina tył) | C | 5W |
Lampka (bagażnik) | C | 5W |
Żarówki - Tiguan od 06.2011 |
Rodzaj światła | Typ | Moc |
Mijania (halogen) | H7 | 55W |
Dzienne + długie (halogen) | H15 | 15/55W |
Bi-Xenon | DS3 | 35W |
Postój (przód) | W | 5W |
Przeciwmgielne (przód) | HB4 | 51W |
Doświetlanie zakrętów | H7 | 55W |
Kierunkowskaz (przód) | PY | 21W |
Kierunkowskaz (przód) | PSY | 24W |
Kierunkowskaz (lusterko) | LED | - |
Kierunkowskaz (tył) | W | 21W |
Stop (główne) | P | 21W |
Stop (szyba tył) | LED | - |
Cofania | W | 16W |
Postój (tył) | H | 21W |
Przeciwmgielne (tył) | H | 21W |
Tablica (rejestracja tył) | W | 5W |
Lampka (lusterko) | W | 5W |
Lampka (kabina tył) | C | 5W |
Lampka (bagażnik) | C | 5W |
* Wszystkie powyższe dane serwisowe i dotyczące żarówek, pochodzą z niemieckiej wersji publikacji: "Sam naprawiam".
Serwis silnika 2.0 TDI 140 KM [CBAB]:Olej silnikowy: 5W30 z normą VW 507.00 ACEA C3
Olej Haldex: G060175A2 - wymiana co 30 tyś. km.
Filtr oleju Haldex: Borg Warner: 2003085 / OEM: 01Z 525 558 / 0AY 525 558 - wymiana co 60 tyś. km.
Olej dyferencjału: 75W90
Filtr oleju: OEM: 071115562 - wymiana razem z olejem - co 10-15 tyś. km
Filtr powietrza: OEM: 1K0129620D, 1K0129620F, 1K0129620G - wymiana razem z olejem - co 10-15 tyś. km
Filtr paliwa: - OEM: 3C0 127 177 / 3C0 127 434 - wymiana co 60 tyś. km.
Rozrząd kompletny: INA 60 tyś. km/5 lat, OEM: 120 tyś. km/5 lat
Filtr kabinowy: OEM: VW 1K1 819 653 - wymiana co rok
Płyn hamulcowy: DOT 4 - wymiana co 2 lata
Ilość płynów na wymianę:Olej silnikowy: 4L
Układu chłodzenia z ogrzewaniem: 8L
Manualna skrzynia 6-biegów: 2.3L
Układ spryskiwacza szyb: 7L
Tiguan I (2007-2011) - kasowanie inspekcji olejowej:W liczniku wbudowane są dwa przyciski: strona lewa
h/min i strona prawa
0.0.
1. Wyciągnij kluczyk ze stacyjki.
2. Lewą ręką wciśnij i przytrzymaj prawy przycisk
0.0 3. Trzymając wciśnięty przycisk
0.0, drugą ręką włóż kluczyk do stacyjki, przekręć i włącz zapłon, na wyświetlaczu licznika wyświetli się: "SERVICE NOW" lub "SERVIS JETZT" (zależy jaki język masz ustawiony),
4. Puść prawy przycisk
0.0 i naciśnij prawy przycisk
min z lewej strony licznika - napis na wyświetlaczu zniknie.
Pamiętaj, jeśli skasujesz inspekcje ręcznie poprzez licznik, a wcześniej wymiana oleju ustawiona była co 30-tyś. czyli
Long Life, to po skasowaniu automatycznie zmieni się na co 15 tyś km.
Tiguan I FL (2014-2018) - kasowanie inspekcji olejowej:1. Wkładamy kluczyki do stacyjki - nie włączamy jej.
2. Włączamy światła awaryjne: środkowy przycisk na desce nad radiem.
3. Jednocześnie wciskamy przycisk przy liczniku po prawej stronie
00.SET i przekręcamy stacyjkę,
4. Na wyświetlaczu zapali się komunikat:
Czy na pewno cofnąć termin przeglądu ? 5. Potwierdzamy przyciskiem
OK,
6. Na wyświetlaczu wyświetli się napis:
Cofnięto termin przeglądu7. Wyłączamy światła awaryjne.
8. Przekręcamy kluczyk z powrotem i wyciągamy ze stacyjki.
Instrukcja obsługi, dostępna w dziale:
Downloads