Autor Wątek: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu  (Przeczytany 35512 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fantomasz

  • clubmen
  • Wiadomości: 20
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« dnia: 21 - Stycznia - 2017 - 10:02:59 »
Start-Stop - jak wyłączyć system ?

W Golfie VII, też nie mam przycisku ESP - trzeba wyłączać przez radio.
Po zakupie Golfa, od razu wyłączyłem start/stop i spryskiwacze reflektorów.
Bo to zbędne bajery są  :evilmrgrin:


 

Offline himi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #1 dnia: 21 - Stycznia - 2017 - 10:28:41 »
Napisz mi Pw jak wyłączyć SS przez kompa proszę.

Dodano:  26 - Stycznia - 2017  -  11:59:51
Chętnie bym wymienił się na kabel z kimś kto ma 16. Moja 15.7 nie daje rady z autem 2016:(
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #2 dnia: 21 - Stycznia - 2017 - 10:52:14 »
Can gateway, dalej w kodowanie długie i w grupie 13 zmienić temperaturę z -50 na np. +50.
 

Offline himi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #3 dnia: 21 - Stycznia - 2017 - 13:04:27 »
Niestety 15,7 mi tego nie obsłuży :(
 

Offline fantomasz

  • clubmen
  • Wiadomości: 20
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Stycznia - 2017 - 12:04:23 »
 

Offline himi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #5 dnia: 22 - Stycznia - 2017 - 12:24:36 »
U mnie w 12.12.0 jest nieco inny widok i wszedłem jednak w grupę 13.
Do tego momentu wszystko ok. tu jednak nie mogłem zmienić wartości -50 na 50 klikając w zaznaczone na czerwono okna.



 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #6 dnia: 22 - Stycznia - 2017 - 14:20:52 »
Tyle ze nie rozumiesz tego ze nie kazdy vag musi miec tak samo to ustawianie by to wylaczyc. Ba nawet jeden model vw moze miec tak ze do pewnego wypustu ma tak a powyzej juz inaczej. Nawet bywa tak ze za "niski" jest modul w ktorym majstrujesz by dokonac takiej zmiany. Tak jak instalacja can daje pewne mozliwosci np uruchamiania chocby rzeczy banalnej np swiatel z automatu  tzw wersje skandynawskie lub amerykanskie to nie znaczy ze jak to wlaczysz to bedzie tez mozliwosc regulacji mocy swiecenia tych dziennych.
 

Offline himi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #7 dnia: 22 - Stycznia - 2017 - 19:15:49 »
Rozumiem - napisałeś długi wywód, który nic nie wniósł :curve:
Aby zmienić wartość -50 na inną muszę zmienić parametr 020 na dole na inny. O to mi chodziło. A nie o pedagogiczne wyjaśnienie różnic pomiędzy VCDS-sami:)

Pojeżdżę chwilę z normalnie aktywnym i jeśli będzie mnie to drażnić to wyłączę zmieniając temperaturę. Dzięki.
 

Offline piotrb79

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Sharan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SJZ
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #8 dnia: 07 - Czerwca - 2021 - 17:44:51 »
Trochę odgrzeje kotleta. Kupiłem niedawno VW Sharan 2010r. i chciałem wyłączyć Start Stop ale w CAN 19 w kodowaniu długim nie mam grupy 13. Pytanie czy można to w jakiś inny sposób wyłączyć. Widziałem w Silnik 01 opcję że Start/Stop jest zainstalowany i jeszcze w Centralnej elektryce też chyba była w którymś bajcie informacja. Pytanie czy z tych miejsc można to wyłączyć?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #9 dnia: 08 - Czerwca - 2021 - 22:43:37 »
W silniku nie, będzie sypał błędem i i tak nie dezaktywujesz. W 09 centralna elektryka w adaptacjach po dostępie upoważnionym w którymś bajcie może być. Może też w Can Gateway ale w innym bajcie, trzeba poszukać, nie dezaktywowałem jeszcze w Sharanie II. Wczoraj wyłączyłem w Audi A6 C7 2015 właśnie w adaptacjach centralnej elektryki
 

Offline piotrb79

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Sharan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SJZ
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #10 dnia: 02 - Sierpnia - 2021 - 21:20:44 »
Chciałem założyć do start stop emulator który pamięta ostatnie położenie przycisku i po wyłączeniu silnika ustawia wyłączony układ. Jednak jest problem muszę wiedzieć które kable są od przycisku start stop a w Sharanie  z 2010 przycisk start stop jest w panelu i nie tam przychodzi jedna wtyczka. Ktoś wie jaki kolor kabli idzie do przycisku
 

Offline Chriss

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #11 dnia: 02 - Listopada - 2021 - 20:13:15 »
Ja wysyłałem zdjęcie konsoli z przyciskiem start/stop do maj frienda i bez problemu dobrał mi właściwe złącze. Jestem bardzo zadowolony, bez utraty gwarancji i pełna funkcjonalność
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #12 dnia: 03 - Listopada - 2021 - 20:09:42 »
U mnie w 12.12.0 jest nieco inny widok i wszedłem jednak w grupę 13.
Do tego momentu wszystko ok. tu jednak nie mogłem zmienić wartości -50 na 50 klikając w zaznaczone na czerwono okna.


Wiem że post sprzed 4 lat ale w zaznaczone czerwone pole sie nie klika tylko poniżej w "New value" należy wpisać nową wartość i zapisać, wówczas w zaznaczonym na czerwono polu wartość się zmieni

Tutaj pokazałem, jak wygląda procedura https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,7989.msg45932.html#msg45932
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2847
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #13 dnia: 14 - Kwietnia - 2023 - 19:46:31 »
W niektórych autach temperatury można zmienić w sterowniku 61 -reg.akumulatora.
Jeśli brak możliwości w sterowniku 19

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline cent

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZA
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #14 dnia: 13 - Marca - 2025 - 09:46:54 »
Cześć
Chciałem sobie w aucie Golf 7 1.6 tdi produkcja 2019r modelowo 2020r wyłączyć S&S.
Metoda ze zmianą temperatury jest nie aktywna, więc zrobiłem to tak:

Sterownik 19
Adaptacje
Wybierz - Limit Initial voltage Start / Stop
Zmień wartość na 12 V. Domyslnie 7.6 V.

A S&S dalej działa. Ktoś wie co zle robię?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #15 dnia: 14 - Marca - 2025 - 23:30:01 »
Nic źle nie robisz, po prostu w niektórych sterownikach tak jest że nie zapamiętuje ustawień. Wypnij wtyczkę modułu zarządzania energią przy klemie minusowej, sprawdzona najprostsza metoda albo kabelek emulator z aliexpress zapamiętujący ostatnie ustawienie

 
Podziękował: cent

Offline olop

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 3
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #16 dnia: 15 - Marca - 2025 - 14:07:06 »
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #17 dnia: 15 - Marca - 2025 - 14:29:34 »
Znam ten film Łonacznika, żadnych konkretów tylko może to a może tamto a w rzeczywistości nic się nie dzieje. Jak już chce do czegoś przekonywać to niech poda konkrety, przykłady z życia a nie bzdety zasłyszane z internetu. Sam jeździłem i Peugeotem i Cuprą z wypiętą wtyczką, niektórzy koledzy z forum Cupry jeżdżą 3-4 lata i wszystko działa. W syna Audi A3 2.0 TDI CFFB też jest wypięta wtyczka, bo nie idzie dezaktywować. Nawet akumulator jest lepiej doładowany niż z działającym inteligentnym zarządzaniem energii, gdzie wiecznie jest niedobór, bo musi mieć miejsce na odzysk energii z hamowania. Układ zarządzania energią utrzymuje akumulator w stanie permanentnego niedoładowania. Poczytaj komentarze pod filmem ludzi, którzy jeżdżą z wypiętą wtyczką.
 

Offline Yan00sh

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KMY
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #18 dnia: 16 - Marca - 2025 - 12:08:05 »
kabelek emulator z aliexpress zapamiętujący ostatnie ustawienie
Polecam, za trzy dyszki kupiłem, zero problemów, pasuje i działa poprawnie
 

Offline Maniek75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BIA
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #19 dnia: 16 - Marca - 2025 - 16:55:22 »
Również polecam kabelek emulator z aliexpress. Działa super.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2847
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #20 dnia: 19 - Marca - 2025 - 06:51:43 »
Można też zmienić pamięć przycisku start stop , tak że po naciśnięciu , wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu pozostaje w tej samej pozycji . Robi się to przez kanał 09 [Central Electric] -- [ Autoryzacja dostępu - 16]  wpisujemy kod , zazwyczaj 20113 -- [ Adaptacja -10 ] Odczytaj kanał 34.
Tutaj zwykle wyświetlana jest wartość „28”. Ale może być też inna . W przypadku funkcji pamięci należy dodać wartość „32” do wartości odczytanej.  W ten sposób ostnio zrobilem w trzech Audi A6  . Myślę że w VW też może zadziałać. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: doggie

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #21 dnia: 19 - Marca - 2025 - 09:14:13 »
  W ten sposób ostnio zrobilem w trzech Audi A6  . Myślę że w VW też może zadziałać. 
Też w kilku Audi robiłem, niestety w VW to nie działa a w Tiguanie II nie ma kanałów jak w starszych modelach.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2847
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #22 dnia: 19 - Marca - 2025 - 09:16:21 »
Te Audi były od 2018 roku . Wiec nie takie stare.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #23 dnia: 19 - Marca - 2025 - 09:17:11 »
Jednak w VW to nie działa i nie ma takich kanałów w adaptacjach ;) Audi A6 to płyta MLB i jest jednak inaczej niż na MQB i MQBevo
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 134
  • Pomógł: 35
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: START-STOP - wyłączenie/dezaktywacja systemu
« Odpowiedź #24 dnia: 19 - Marca - 2025 - 09:59:21 »
@doggie  dobrze mówi. W platformie mqb to nie zadziała.
 
Podziękował: doggie

Tagi wątku: start-stop