Witajcie, ja znów z kolejnymi pytaniami

Czy przez adaptacje sterownika
08-Klimatyzacja mogę wpłynąć na sposób działania automatyki układu klimatyzacji i obiegu powietrza?
Chodzi mi o to, że w Jettcie VI z 2014 roku, przy wrzuceniu wstecznego biegu oraz przy spryskaniu szyby było słychać, że układ przełącza się na obieg wewnętrzny i w przy cofaniu samochodem nie było w ogóle czuć spalin, zapach płynu do spryskiwaczy również nie był wyczuwalny.
A w Passacie B8 (z 2018 roku) mam wrażenie, że albo układ w ogóle nie przełącza się na obieg wewnętrzny, albo dopiero po ruszeniu w tył, co jest trochę za późno i czuję spaliny w kabinie. Tak samo spryskanie szyb powoduje, że przez chwilę czuć zapach płynu. Nie ukrywam, że jest to trochę niekomfortowe....
Mam więcej spostrzeżeń co do działania automatyki układu, ale lepiej zachowam je dla siebie
Przejrzałem oczywiście menu układu klimatyzacji i mam zaznaczony automatyczny układ zamknięty oraz AirCare.
Jeżeli to ma znaczenie to jest to układ z trzema strefami.
Poniżej wycinek skanu z VCDS (Passat):
Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet:| 5G0-907-044.clb
Oznaczenie elementu SW: 5G0 907 044 DP HW: 5G0 907 044 DP
Komponent: Climatronic H04 2001
Weryfikacja: 00001K10
Kodowanie: 11020004200110011015100000101822
Kod serwisu: WSC 00015 115 08193
Zbiór danych ASAM: EV_ACClimaBHBVW37X 006146
ROD: EV_ACClimaBHBVW37X_006_VW37.rod
VCID: 78A9F82AD2501A6A67B-802C
Sterownik dmuchawy świeżego powietrza (z przodu):
Czujnik ciśnienia / temperatury środka chłodniczego:
Czujnik jakości powietrza:
Czujnik wilgotności powietrza na zewnątrz:
Nie znaleziono błędów.
A tutaj z Jetty (jeżeli to ma znaczenie):
Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet:| 5K0-907-044.clb
Oznaczenie elementu SW: 3AA 907 044 BQ HW: 3AA 907 044 BQ
Komponent: Climatronic H05 0505
Weryfikacja: 00001K02
Kodowanie: 001800C002
Kod serwisu: WSC 00066 123 00119
Zbiór danych ASAM: EV_Climatronic A01010
ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW32.rod
VCID: 005990CA8A8052AA5F1-8054
Nie znaleziono błędów.