Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany  (Przeczytany 13757 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline annow

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Kod: BNV
  • Moc: 80 KM
  • Napęd: FWD
SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« dnia: 19 - Listopada - 2016 - 10:59:31 »
Witam serdecznie.
Posiadam Polo IV 1.4 TDI 80 KM [BNV] - silnik jest po chipie i chciałbym wymienić olej wraz z filtrem.
Tutaj nasuwa się moje pytanie jaki olej i filtr powinienem wybrać?

Pozdrawiam
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #1 dnia: 19 - Listopada - 2016 - 17:25:47 »
Olej musi spełniać normę dla silników PD czyli 505.01 (jeżeli masz filtr DPF to olej musi spełniać normę 507.00), z tego co podaje producent ma to być 5W40. Producenta musisz wybrać sobie sam - teoretycznie każdy olej spełniający tą normę powinien być ok - na tym forum są zwolennicy castrola, mobila, motula, liqui molly, GM, lotosa czy innych olejów - ja osobiście do sharana 1,9 TDI PD po chipie (przed chipem też) leję motul specific 5W40 i taki mogę z czystym sumieniem polecić.
Co do filtra to każdy nowy będzie dobry - raczej kwestia marketingu niż jakichś szczególnych właściwości - na pewno MANN (taki idzie na pierwszy montaż) bosch, knecht, valeo, czy nasz rodzimy filtron będzie dobry.
 

Offline annow

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Kod: BNV
  • Moc: 80 KM
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Listopada - 2016 - 22:29:59 »
Dziękuję za odpowiedź. Aktualnie mam zalany Castrol EDGE 5w30, zmiana na 5w40 będzie wskazana?
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #3 dnia: 19 - Listopada - 2016 - 22:42:34 »
Według producenta powinien być 5W40.
Castrol edge jak najbardziej może być ale 5W40. Najważniejsze żeby spełniał odpowiednie normy dla silników z pompowtryskiwaczami lub z filtrem DPF.

red@tapatalk

 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #4 dnia: 19 - Listopada - 2016 - 22:43:45 »
Mylisz pojecia. 505.01 jest juz olejem do pd z dpf'em. 507 to LL z dpf.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Listopada - 2016 - 23:32:06 »
Mylisz pojecia. 505.01 jest juz olejem do pd z dpf'em. 507 to LL z dpf.
Faktycznie trochę się pomyliłem bo do silnika z DPF bez LL powinna być norma 506.01.
507.00 to long life.
Kolega nie napisał czy ma DPF czy nie.

red@tapatalk

 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #6 dnia: 19 - Listopada - 2016 - 23:45:04 »
Filtr Mann a olej Castrol 5W30 jest dobrym olejem. Jeśli chcesz coś lepszego to Motul albo Liqui Moly oczywiście o tych samych parametrach. Cena tych oliw jest sporo droższa od Castrola.
 

Offline annow

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Kod: BNV
  • Moc: 80 KM
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #7 dnia: 22 - Listopada - 2016 - 18:50:10 »
Witam, mam silnik zalany Castrol Edge 5w-30 i zauważyłem że w aucie spadł troszkę poziom oleju na bagnecie, dodałem trochę 0w-30 czy może się coś stać z silnikiem? dolałem z 50ml
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #8 dnia: 22 - Listopada - 2016 - 19:12:02 »
Oleje można ze sobą mieszać - nic się nie zważy ani nie zrobi np. jakiś szlam.
Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.
Jak dolałeś 50 ml to nic się nie stanie zwłaszcza że też wlałeś pełny syntetyk.

red@tapatalk

 

Offline annow

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Kod: BNV
  • Moc: 80 KM
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #9 dnia: 22 - Listopada - 2016 - 19:24:55 »
Około 50ml może być 150 nie patrzyłem za bardzo... ale na pewno nie więcej niż szklanka
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #10 dnia: 22 - Listopada - 2016 - 19:38:51 »
Nic złego się nie stanie. Nawet jak olej nie miał odpowiedniej normy to nic się nie stanie bo jak w 3,8 litra jak pisze producent masz 0,15 litra innego oleju to około 4 procent całej zawartości miski.
Lepiej wlać do silnika byle jaki olej i dojechać na miejsce niż nie dolać i uszkodzić silnik.


red@tapatalk

 

Offline Rivuss

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 21
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #11 dnia: 04 - Października - 2017 - 12:27:35 »
Cześć, VW Polo 1.2 12V 2003r. Przebieg 138.000.
Jadę na wymianę oleju. Nie wiem jaki powiedzieć na jaki chce.
Niestety nie wiem, jaki producent zaleca, jak i nie wiem jaki jest przez poprzedniego właściciela wlewany ;/
Zdecydowałem się jednak na wymianę samemu, dużo serwisów robi to nie staranie, nie wycierają z poprzedniego filtra resztek oleju szmatką, byle jak dokręcają itp.

 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #12 dnia: 04 - Października - 2017 - 14:50:59 »
Producent zaleca do tego silnika olej 5W30 z normą 504.00.
Jeśli chodzi o markę to w zasadzie nie ma jakichś wielkich różnic - olej każdej firmy możesz zalać byle spełniał normę. Ja osobiście zalewam olej motul ale nie twierdzę że tylko taki trzeba zalewać. Jest dużo dobrych olejów na rynku - moim zdaniem warto zalać coś dostępnego na rynku żeby nie trzeba było sprowadzać oleju na jakieś specjalne zamówienie.
Filtr oleju nie musi koniecznie być ten co kolega wcześniej  napisał - nie bierz jakichś najtańszych  filtrów ale produkt któregoś naszego krajowego producenta też będzie dobrym wyborem. Ja zakładam zwykle co jest dostępne od ręki w zaprzyjaźnionym sklepie - zwykle filtron albo bosch.
Co do płukanek - no cóż nie mam co do tego jakiegoś zdania bo nie używam i nawet osobiście nie widzę sensu stosowania tego typu specyfików w normalnie eksploatowanych jednostkach napędowych.
Z dobrych rad polecam przestrzeganie interwałów wymiany oleju nawet nieco skracając przebiegi pomiędzy wymianami oleju.


red@tapatalk

 

Offline PavloRTS

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI-PD
  • Napęd: FWD
  • Rej: RK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #13 dnia: 29 - Września - 2018 - 10:41:04 »
Witam, mam pytanie odnośnie oleju do Polo 1.4 TDI, r. 2002, przeb. 245 000 km

Samochód został świeżo zakupiony i dopiero teraz zobaczyłem, że jest zalany olejem 10W40 - dosłownie wymiana była 1000 km temu u dobrego mechanika w moim regionie. Dzwonię do poprzedniego właściciela i twierdzi, że od zawsze (czyli od 5 lat) jeździł na 10W40.

Pytanie brzmi: zmienić na pełny syntetyk czy zostać przy obecnym skoro nic się nie dzieje.

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6306
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #14 dnia: 29 - Września - 2018 - 13:20:36 »
1.4 TDI PD to silnik na pompo-wtryskach z turbiną i według danych producenta, powinien być użytkowany na oleju o specyfikacji: VW 505.01 a przy serwisie LongLife norma VW 506.01
Więcej info:
- 1.4 TDI PD - ewolucja, zalety i wady.
- Olej do 1.4 TDI dość obszerny temat na forum VW Polo Klub, z którym warto się zapoznać i wyciągnąć własne wnioski.

PS. Osobiście wlałbym do tego silnika pełen syntetyk 5W40 o wspomnianej wyżej normie i przy tym przebiegu wymieniał go nie rzadziej jak 10-12 tyś km.
 

Offline Agatonek1983

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #15 dnia: 04 - Września - 2019 - 14:04:22 »
Witam :bry:
Mam pytanie, jaki olej lać do silnika 1.2 z dużym przebiegiem ?
Moje Polo przyjechało z Niemiec bez naklejki z oznaczenia oleju, wiem że producent zaleca pełen syntetyk, ale moje Polo ma 181 tyś. km na zegarze i mam obiekcje czy olej 10W40 nie był by dla tego silnika lepszy ?
 

Offline Mates25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Kod: AZG
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KMY
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #16 dnia: 09 - Października - 2019 - 06:36:26 »
Witam. Ostatnio auto zaczęło mi brać olej (nie ma wycieków, płynu chłodniczego nie przybywa). Więc zastanawiam się nad zmianą oleju. Obecnie mam Castrol magnatec 5w40. Na jaki zmienić (10w40 czy 5w50) oraz ewentualnie jaki producent.  VW polo 1.2 12v 64km

Wysłane z mojego YAL-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Offline gosik_vw

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 189
  • Pomógł: 26
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AAZ
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: RMI
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #17 dnia: 09 - Października - 2019 - 07:58:10 »
Auta nie biorą oleju, jak już to silniki go spalają lub gubią :D

W pierwszej kolejności - musi być wykryta przyczyna znikania oleju a nie zmiana na inny.
Ile oleju znika i od kiedy a ile znikało kiedyś ?
Przebieg auta to 64 km ?

@Mates25  jak ktoś ma coś doradzić, jak nie znane są przyczyny tego "brania oleju przez auto".

 
 

Offline Mates25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Kod: AZG
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KMY
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #18 dnia: 09 - Października - 2019 - 08:05:30 »
Przebieg samochodu to 250 tysięcy (64 konie mechaniczne). Niestety nie znam przyczyny. Więm tyle że plam pod samochodem po postoju nie ma, płynu chłodniczego też nie przybywa, nie kopci. Ubywanie jest tego rzędu że od ostatniej wymiany oleju przejechałem jakieś 10 tys. km i przez ten czas w sumie (co jakiś czas) dolałem 2 litry oleju. Biorąc pod uwagę przebieg (i optymistyczne zakładając że jest prawdziwy) czy ogólnie nie lepiej przejść z 5w40 na gęstszy?

Wysłane z mojego YAL-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6306
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #19 dnia: 09 - Października - 2019 - 14:19:07 »
Miałem bardzo podobny przypadek w swoim poprzednim Passacie B3 1.8 benzyna.
Auto miało ponad 15 lat i przebieg plus/minus 180 tyś. km - przy normalnej jeździe dolewałem 1,5-2 litrów oleju 15W40 na 10-12 tyś. km.
Po burzliwych konsultacjach (większość była za zmianą oleju na gęstszy) ze znajomymi mechanikami, podjąłem decyzję o wymianie kompletu pierścieni i gumek na zaworach. Oczywiście przy okazji, została też ściągnięta głowica, która poszła do planowania z dotarciem zaworów włącznie.
Cała operacja kosztowała mnie około 1-tyś. zł ale auto po tej wymianie było nie do poznania. Nie dość że od wymiany do wymiany w zależności od sposobu jazdy spalało 0,3 a max 0,5 L oleju 10W40 (przeszedłem na półsyntetyk), to silnik jeszcze dużo lepiej chodził - zdecydowanie równiej i miałem wrażenie jak by odzyskał trochę mocy.

W twoim przypadku, możesz zrobić tak jak ja lub przejść na gęstszy olej ale pod warunkiem, że nowy olej będzie spełniał normę przewidzianą przez producenta.
 

Offline vwpol0

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Polo IV
  • Wersja: Basic
  • Silnik: 1.2 MPI
  • Napęd: FWD
  • Rej: LPA
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #20 dnia: 11 - Marca - 2020 - 18:32:04 »
Witam

Jaki olej najlepiej wybrać do silnika 1.2 benzyna, polo z 2002 roku, przejechane 200 tys km.
Do tej pory jeździ na Elf Evolution Full-Tech MSX 5W30?
Czy jest on odpowiednio gęsty?
 

Offline Mates25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Kod: AZG
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KMY
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #21 dnia: 11 - Marca - 2020 - 21:36:34 »
A bierze olej? Jak jest ok to zostań przy nim. Mi już trochę zaczęło brać i przeszedłem na VALVOLINE MAX LIFE 10W40. Jest to olej typowo do silników z przebiegiem powyżej 100 k tys kilometrów.  W drugiej samochodzie (przebieg też powyżej 200k mimo że nie brał też przeszedłem na Valvoline max life tyle że 5w40

Wysłane z mojego YAL-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5563
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #22 dnia: 11 - Marca - 2020 - 22:00:31 »
Witam

Jaki olej najlepiej wybrać do silnika 1.2 benzyna, polo z 2002 roku, przejechane 200 tys km.
Do tej pory jeździ na Elf Evolution Full-Tech MSX 5W30?
Czy jest on odpowiednio gęsty?

Masz lać olej z normą VW 502.00 ACEA A3/B4 a to czy będzie to 5W czy 10W w obecnym klimacie nie ma większego znaczenia


Dodano:  11 - Marca - 2020  -  22:09:41
Mi już trochę zaczęło brać i przeszedłem na VALVOLINE MAX LIFE 10W40. Jest to olej typowo do silników z przebiegiem powyżej 100 k tys

Wartość przed „W” określa lepkość zimową  czyli to jak olej zachowuje się przy niskich temperaturach a nie ogólno pojętą gęstość oleju. Teoria z olejami dla silników powyżej 100 tys km to marketingowa bzdura. Co to za przebieg 100 tys km? Silnik nawet jak ma 300, 400 czy 500 tys km a producent przewiduje do niego 5W40 czy 0W40 to należy takim olejem go zalewać i nieważne, że będzie go pobierał. Silnik się naprawia poprzez wymianę zużytych podzespołów a nie kombinacje z olejami
 

Offline vwpol0

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Polo IV
  • Wersja: Basic
  • Silnik: 1.2 MPI
  • Napęd: FWD
  • Rej: LPA
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #23 dnia: 11 - Marca - 2020 - 22:37:33 »
A bierze olej?

No właśnie chyba coś tam trochę zaczyna ubywać..

Teraz jeszcze kupię 1l 5w30 na dolewkę, ale w najbliższym czasie planuję wymianę oleju i zastanawiam się czy zostać przy tym samym czy zmienić na jakiś inny
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5563
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #24 dnia: 11 - Marca - 2020 - 23:04:46 »
Kup olej 5W40 502.00 A3/B4 o niskiej parowalności NOACK, nie żaden 5W30
 

Tagi wątku: