Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany  (Przeczytany 13758 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline vwpol0

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Polo IV
  • Wersja: Basic
  • Silnik: 1.2 MPI
  • Napęd: FWD
  • Rej: LPA
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #25 dnia: 12 - Marca - 2020 - 12:04:39 »
Czy na dolewkę do obecnego Elf Evolution Full-Tech MSX 5W30 mogą wlać olej z oznaczeniem Elf Evolution Full-Tech FE 5W30?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5563
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #26 dnia: 12 - Marca - 2020 - 12:27:44 »
Do tego silnika czego byś nie wlał to będzie jeździł, to żaden szczyt technologii żeby mieć jakieś obawy po zmieszaniu oleju, na pewno się nie zważy

Poza tym nie czytasz co się do ciebie pisze, do takiej starej konstrukcji należy lać olej o podwyższonej zawartości siarki i popiołów czyli ACEA A3/B4 a nie typu low saps ACEA C3
 

Offline vwpol0

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Polo IV
  • Wersja: Basic
  • Silnik: 1.2 MPI
  • Napęd: FWD
  • Rej: LPA
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #27 dnia: 12 - Marca - 2020 - 12:53:47 »
To jest tylko na chwilę że tak powiem. Za jakiś miesiąc będę zmieniał olej i wtedy zakupie taki jak należy.
Czyli te dwa msx i fe mogę mieszać bez żadnych obaw?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5563
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #28 dnia: 12 - Marca - 2020 - 12:59:35 »
Czyli te dwa msx i fe mogę mieszać bez żadnych obaw?
możesz bez obaw
 

Offline vwpol0

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Polo IV
  • Wersja: Basic
  • Silnik: 1.2 MPI
  • Napęd: FWD
  • Rej: LPA
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #29 dnia: 12 - Marca - 2020 - 13:50:54 »
Dziękuję za pomoc :)

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

 

Offline Loocas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • VW: Passat B6
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #30 dnia: 12 - Marca - 2020 - 21:20:57 »
Witam,

ja przy doborze oleju kieruję się zasadami jak poniżej:
1. Przede wszystkim olej z normą jaką zaleca producent(to podstawa). Nie zalecam najtańszych, lepiej dopłacić kilka złotych i kupić dobry olej(olej olejowi nie równy, oleje posiadają dodatki/ uszlachetniacze itp).

2. Dobry filtr oleju(czyli nie najtańsze zamienniki). Zazwyczaj kupowałem filtry oleju firm:  Bosch, Knecht, Purflux, Mann..

3. Wymiana oleju co 10 tyś. km -  15 tyś. km MAX! Zadne wymiany typu longlife itp. bo to kpina i pozorna osczedność - dużo szybciej zużywa się silnik pracujący na przepracowanym uleju(zwłaszcza jak silnik jest jeszcze w nienajlepszej kondycji - nie będę tu już rozwijał tematu przepracowanego oleju/ słabego filmu smarnego, osadów czy nawet rozrzedzenia przez ON..).

4. Jeśli kupię auto i nie wiem jaki byl ostatnio wlany olej (brak zawieszki/ naklejki, sprzedajacy nie pamieta), to jesli silnik nie kopci, nie ma wycieków, nie spala oleju
lub bardzo niewiele to wykonuję jednorazową płukankę silnika, a następnie zalewam FULL SYNTETYK(jesli taki zaleca producent). I niewazne ze silnik ma 300 czy 400 tys przebiegu. Później podczas uzytkowania obserwuję czy trzyma stan..

5. Jeśli chce przeprowadzic płukankę to sprawdzam stan oleju, nastepnie po osiagnieciu przez silnik temperatury roboczej(np po trasie) gaszę silnik, jeszcze raz sprawdzam stan oleju(jak jest zbyt niski to nalezy uzupelnic). Na zgaszonym silniku wlewam do starego oleju plukanke silnika np. firmy liqui moly (puszka 500ml jak pamietam) i odpalam silnik bez zadnego dodawania gazu itp. Na biegu jałowym, na wolnych obrotach ma sobie tak popracowac 10-15 minut(na puszcze jest instrukcja). Nastepnie nalezy zgasic silnik i wykonac wymiane oleju wraz z nowym filtrem oraz zalac swiezym, docelowym olejem.

Zdarza się, że po płukance i zalaniu własciwym olejem silnik odczuwalnie lepiej i ciszej pracuje, jest dynamiczniejszy/ ma większą moc (za sprawa m.in rozpuszczenia osadów/ nagarów), lecz to zależy od kondycji silnika przed płukanką. Co do używania "płukanek" są zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy. Zgodzę się, że przy bardzo wyeksploatowanym silniku zbyt mocna/ wielokrotna/ niewłaściwa lub źle przeprowadzona płukanka może zaszkodzić. Każdy wykonuje taką operację na swoje ryzyko.

6. Nawet jesli wiem ze np. silnik jest zalany półsyntetykiem 10W40, a chce przejsc na  np. pełen syntetyk 5W30, to wykonuję jednorazową płukankę przed przejsciem na docelowy olej(w drugą stronę tak samo to się odbywa)


Według mnie, jeśli nie przeciąga się interwałów wymiany oleju oraz używa dobrych jakościowo filtrów oraz olei silnikowych, to silnik pracuje na oleju, który trzyma swoje własciwosci fizyko-chemiczne, tym samym przedłużamy jego żywotność oraz bezawaryjną pracę. Wydatek kilkudziesieciu złotych więcej przy wymianie oleju wraz z filtrem( zazwyczaj raz na rok) jest niczym w porównaniu z kosztami jakie możemy sobie zafundować na próbie zaoszczedzenia, kupując najtańszy filtr i olej(, zwłaszcza o niewlasciwej specyfikacji) oraz przeciągając interwały wymiany.

Pozdrawiam.





 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5563
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #31 dnia: 13 - Marca - 2020 - 10:06:53 »
1. Przede wszystkim olej z normą jaką zaleca producent(to podstawa).
Producent nie zawsze poleca to, co dobre, są lepsze rozwiązania. Koronnym przykładem jest choćby interwał long life. Więc stosujesz się do zaleceń czy nie? Bo z jednej strony piszesz że się stosujesz przy doborze oleju a z drugiej do long life się nie stosujesz. Dziś producent w większości do wszystkiego zaleca 5W30 acea C3 a to nie jest dobre rozwiązanie dla silników nie posiadających DPF
 

Offline Loocas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • VW: Passat B6
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Odpowiedź #32 dnia: 13 - Marca - 2020 - 11:03:37 »
Tylko do normy się stosuję, jeśli np. silnik ma dpf to dodatkowo szukam oleju niskopopiołowego. Oczywiście posiłkuję sie też innymi źródłami. Nie zawsze drogi olej jest lepszy/ odpowiedni dla naszego silnika. Uważam, jednak, że najbardziej kluczowe są interwały wymiany i w swoich samochodach(niezależnie od przebiegu i wieku) zawsze wymieniam olej co 10-11 tys km MAX. Ostatnio sprzedałem samochód z przebiegiem 327 000 km i silnik był w idealnej kondycji(co 10 tys km zawsze wymiana oleju i filtra) i od wymiany do wymiany ani kropli nie dolewałem - ile wlałem przy wymianie tyle było na miarce. Myślisz, że byłby w takim stanie przy wymianach typu longlife? Gdybym kupił nowy samochód, to pierwsze co bym zrobił to zmienił olej i filtr oleju. Przedstawiłem swoją opinię i pogląd, nie każdy musi się z nią zgadzać. Pozdrawiam.
 

Tagi wątku: