Czy tego chcemy czy nie to na rosyjskim paliwie wszyscy w większym lub mniejszym stopniu jeździmy

Zwłaszcza jak tankujemy na Orlenie

Nie wiem z kim ma umowę Lukoil ale może być taka sytuacja że kupują od Lotosa.
Generalnie w Polsce są 3 paliwa (pb 95, Pb98, ON) od 2 dostawców (Orlen i Lotos), firmy takie jak Statoil, Shell, BP itp. nie mają własnych baz paliwowych w naszym kraju i dzierżawią pojemności w zbionikach Orlena i Lotosa (zależy z kim maja aktualnie podpisaną umowę). Orlen wszystkie paliwa produkuje z rosyjskiej ropy, Lotos robi z zasobów naszych krajowych, skandynawskich, platform na morzu i z Bliskiego Wschodu - produkcja Lotosa jest dużo mniejsza niż Orlena i w paliwach Lotosa jest dużo więcej biokomponentów.
Paliwa typu premium nie są produkowane w rafineriach tylko najczęściej jako dodatki dozowane są w autocysternach jadących na stacje benzynowe.
Jedynym odstępstwem od tej reguły są paliwa Shell V-Power 99+ - benzyna ta żeby mieć homologację w formule 1 musi być dostępna na stacjach benzynowych i jest ona przywożona w autocysternach z Wielkiej Brytanii - jedynie to paliwo nie jest "ruskie".
Nie wiem jak to wygląda dokładnie z autogazem ale raczej większość pochodzi z Rosji.
Rosyjskie paliwo ogólnie jest ok tylko dostosowywanie go do unijnych norm nie zawsze wychodzi na zdrowie silnikom
