Autor Wątek: Ekologia w motoryzacji  (Przeczytany 319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Ekologia w motoryzacji
« dnia: 14 - Listopad - 2023 - 23:08:38 »
Dobry przykład na przykładzie (wiem, głupio to brzmi :) ) 3.0 TDI, jak ekoterroryzm zmusza producentów do zabijania silników
https://www.facebook.com/100056814626922/posts/pfbid0xPT8SbiBFWVZ17RSLJevxtGkMidNXiVrzTm9Ppg7pL3xijmhozcEKsE6cVJFGkxNl/?app=fbl
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1262
  • Pomógł: 112
  • VW: Arteon
  • Model: Hatchback
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #1 dnia: 15 - Listopad - 2023 - 09:33:16 »
Już na filmiku powiedział ze Audi zwiększyło to ciśnienie oleju, co nie zmienia faktu ze przez to wszystko co związane z "eko" nie mamy już takich trwałych jednostek.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline noteckie

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Marka: Audi
  • Model: A3
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #2 dnia: 21 - Listopad - 2023 - 20:52:53 »
Mniej trwałe jednostki to nie tylko wina "eko" ale też kupujących bo chcieliby jednostkę żeby mało paliła i oczywiście żeby była moc. No to producenci robią to co lud chce kupić.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Listopad - 2023 - 13:20:07 »
ale też kupujących bo chcieliby jednostkę żeby mało paliła i oczywiście żeby była moc
Szanuję Twoje zdanie ale mam inne, moim skromnym zdaniem nasza (kupujących) wina tutaj żadna, kupujemy to co nam zaoferują i co jest na rynku. Ktoś kto kupuje 3.0 TDI nie zważa na to, czy auto będzie mu paliło 9 czy 10 litrów. Ja miałem A6 C6 3.0 TDI i podczas zakupu ani przez chwilę nie zastanawiałem się nad tym, czy aby w trasie będzie spalać 8-9 litrów czy może 10-11, spali 9 ok, spali 11 - trudno. Ludzie kupujący 900-setki albo 1.0 to faktycznie prawdopodobnie na to zwracają większą uwagę.
 

Offline noteckie

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Marka: Audi
  • Model: A3
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Listopad - 2023 - 19:21:34 »
Kupujemy to co nam zaoferują i co jest na rynku, tylko że oferują nam to czego pożądamy. Takie błędne koło. Popatrz, że np. teraz głównie sprzedają suvy i crossovery. Ciekawe dlaczego? A może po prostu bo lud tego pożąda. A wracając do silników to zapomniałem dodać, że oprócz tego, że silnik ma mało palić i mieć dużo "kuni" to oczywiście nie może przecież dużo kosztować. Więc jeśli chodzi o trwałość to mamy to co mamy bo tak właśnie chcemy tylko najwidoczniej nie zdajemy sobie z tego sprawy. Co prawda cena benzyny obecnie nie jest aż takim obciążeniem dla budżetu tankujących jak powiedzmy za czasów Tuska czy poprzedników ale zauważ, że jednak ludzie cały czas mają tendencję, że lubią się chwalić jak to ich jednostka mało pali. Przypadek?
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1262
  • Pomógł: 112
  • VW: Arteon
  • Model: Hatchback
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #5 dnia: 23 - Listopad - 2023 - 09:43:50 »
Suvy i crossowery kupujemy bo sie wygodnie wsiada i wszytko w góry widac. A ze to auta mało aerodynamiczne są zazwuczaj bo wysokie i większa masa to i palą wiecej.
Ale fakt że jak kupujesz większą pojemność i wiecej koni to nie po to by mało palił tylko aby fajnie sie odpychał.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline noteckie

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Marka: Audi
  • Model: A3
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #6 dnia: 27 - Listopad - 2023 - 22:34:16 »
Wiadomo, lepiej widać. Tylko nie dla takiego, który jedzie za nim. Ale wydaje mi się, że głównym powodem dla zakupu takiego auta jest to, że ludzie czują się w nich bardziej bezpiecznie chyba.
A w ogóle w temacie suvów to taki artykuł ostatnio widziałem: https://forsal.pl/biznes/ekologia/artykuly/9362245,the-guardian-emisja-gazow-cieplarnianych-moglaby-spasc-o-30-proc-gd.html. Jak dla mnie ciekawe te wyliczenia.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #7 dnia: 28 - Listopad - 2023 - 09:10:17 »
Wiesz co, tego typu artykuły to celowe robienie wody z mózgu, ustawianie ludzi i kreowanie światopoglądu. Odnośnie decyzji UE, jej mafijnych wręcz opłat za emisję CO2 to już nawet nie chce mi się komentować. Niech zlikwidują lotnictwo, ruch morski, niech zakażą korzystania ze sprzętów elektronicznych bo tysiące dzieci giną przy wydobyciu minerałów w Afryce i wiele innych. A elektryki niby nie emitują, nie zostawiają śladu węglowego? To jest jedno wielkie oszustwo, ktoś po prostu chce zbić miliardy bo wie, że inne kraje są nieprzygotowane do produkcji elektryków i będą uzależnione a do tego okazuje się że producentem e-paliw które będą dopuszczone, są Niemcy, tak samo jak z elektrykami. To jest tylko udawanie, że się dba o klimat. Jak czytam bełkot typu "poinformował w piątek portal The Guardian, powołując się na raport Global Fuel Economy Initiative (GFEI)." to niedobrze mi się robi, trzeba by zadać pytanie na czyje zlecenie i za czyje pieniądze ten raport został stworzony.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1262
  • Pomógł: 112
  • VW: Arteon
  • Model: Hatchback
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #8 dnia: 28 - Listopad - 2023 - 15:46:16 »
Zgadzam się, lobbuja za swoimi interesami.  Obu im wszystko nie wyszło bokiem a my dostaniemy rykoszetem.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline noteckie

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Marka: Audi
  • Model: A3
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #9 dnia: 28 - Listopad - 2023 - 19:22:39 »
W większości zgadzam się z Tobą. Ale jeśli chodzi o samochody elektryczne to największym beneficjentem nie będą Niemcy tylko Chiny. W tym momencie już jest u nich chyba ze 100 różnych firm produkujących własne auta i to tam najbardziej rozwija się technologia związana z elektrykami. I co najważniejsze na zachodnich rynkach, chińskie samochody będą o wiele tańsze niż niemieckie. Więc Niemcy już mogą żegnać się ze sprzedażą takich wolumenów jak obecnie. Stąd właśnie UE próbuje blokować ich wejście do siebie. Chociaż niektóre kraje uchylają drzwi: https://nczas.info/2023/11/28/opozniona-produkcja-izery-mocno-maja-wejsc-chinczycy/. Oj będzie ciekawie...
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #10 dnia: 29 - Listopad - 2023 - 13:08:58 »
jeśli chodzi o samochody elektryczne to największym beneficjentem nie będą Niemcy tylko Chiny.
W Europie Niemcy którzy dodatkowo w Chinach zainwestowali ogromny kapitał w sektor motoryzacyjny a ponadto są mocno uzależnieni od chińskiej gospodarki. Nadzieja w tym, że kiedyś zmieni się opcja polityczna w europarlamencie i zmienią się decyzje.

Dodano:  29 - Listopad - 2023  -  13:10:44
I co najważniejsze na zachodnich rynkach, chińskie samochody będą o wiele tańsze niż niemieckie
Gdyby nie to, że Niemcy są mocno uzależnieni od chińskiej gospodarki to pewnie już dawno zamknęli by w Europie dla nich drzwi
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Ekologia w motoryzacji
« Odpowiedź #11 dnia: 02 - Październik - 2024 - 08:53:52 »
A tu taki psikus odnośnie eko.....
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: