Autor Wątek: 2.0 TDI-PD - problem z odpalaniem po dłuższym postoju  (Przeczytany 43944 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #25 dnia: 31 - Sierpnia - 2017 - 18:58:59 »
Podejście do czyszczenia EGR jest uzależnione od ilości syfu.Jak jest wszystko fest zawalone to stosowanie środków w spreju pomaga jak zmarłemu kadzidło .Dużo syfu dużo rozbierania i wręcz skrobania "młot i przecinak "a przynajmniej śrubokręt lub coś w tym rodzaju.Cudowne eliksiry to na deser by wszystko dopieścić a nie do wstępnego wręcz drapania .To co obciekło na zewnątrz to mały drobiazg .Na alternator raczej warto uważać nie lubi on substancji ropopochodnych ani chemii .
Jak będziesz dłubał zrób małą fotorelację 
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #26 dnia: 31 - Sierpnia - 2017 - 19:17:49 »
Ok. Egr chyba ściagne choć on tak mega zawalony nie jest. Jedynie co to lewa strona silnika.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #27 dnia: 01 - Września - 2017 - 08:42:03 »
grzesiek- probuje ci wlasnie powiedziec ze jesli bedzie walnieta pompa w baku to paliwo ponizej polowy baku juz spowoduje ze nie odpalisz. Generalnie nawet na pelnym baku przy odpalaniu bedzie krecenie z 5-8 sekund zanim zapali.  Byly tdi PD bez pompy ale nie w tej budzie i tam to jakos dawalo rade ale pompa walnieta stanowi opor wiec to nie to samo co jej brak.  Te pompy w baku generlanie nie czesto sie psuja gdyz sa caly czas w pelni zalane niezaleznie od tego ile jest paliwa w baku. Co sie w nich psuje jesli juz?? Koncza sie szczotki poprostu.

Sprawdz ta pompe w baku jesli tak cie to nurtuje- poprostu nasluchuj przy przekreceniu kluczyka czy slychac jak pompka chodzi tylko wejdz do bagaznika a druga osoba niech przekreca kluczyk. Te teorie z przechylem auta to jak mowilem w latach 1990 do 2000 zdawaly rade. Np w oplu astrze G czy viki B z silnikami 2.0 DTI. Tam pompki podajacej nie bylo i tam przechyly mialy duzo do gadania bo trzeba kuknac na filtr paliwa jaki tam jest jak jest zbudowany. Wielu osoba pomoglem w oplach dokladaniem pompki elektrycznej. Sa nawet filmiki ludzi co to takowa pompke dorzucili i pokazuja jak auto odpala bez i z pompka bo maja taki wlacznik dorobiony ze kiedy chca to odlaczaja ta pompke.

EGR nie ma tu nic do rzeczy ale rob jak uwazasz.
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #28 dnia: 01 - Września - 2017 - 23:55:08 »
Wiem, ze EGR nie odgrywa tutaj roli. Uklad jest jednak nieszczelny z racji peknietego o-ringu i zawala mi syfem silnik od strony filtra paliwa, wiec wymiana jest konieczna.

Jutro na pierwszy ogien idzie filtr paliwa i uszczelnienie filtra. Sprawdze pompke i sie pochwale obserwacjami po niedzieli.
Do tego czasu, zycze milego weekendu wszystkim!

Dodano: 06 - Wrzesień - 2017 - 13:26:05
Witam,
Mały update odnośnie auta. Od soboty pali normalnie bez potrzeby kręcenia nim jak wariat. Wymiana filtra pomogła na tyle, że czy po nocy czy nie pali ładnie. No może na 99 % bo po tym, jak zaskoczy, lekko trzęsie autem i chodzi nierówno tak około sekundy może 2 a potem już normalnie. Może macie jakieś pomysły? Jeśli chodzi o filtr to śmiem twierdzić, że był tam całe życie auta. Dużo syfu wydało się z ropą z obudowy.

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #29 dnia: 06 - Września - 2017 - 19:23:38 »
Mocno zabrudzony filtr miałby duży wpływ na osiągi auta .Przy wyższych prędkościach ,obrotach brakowałoby mu najprościej mówiąc paliwa .Prędzej przy wymianie ruszenie przewodów jak i uszczelnienie samego filtra pomogło bardziej niż jego wymiana .
Ważne że chodzi . 
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #30 dnia: 25 - Października - 2017 - 20:53:01 »
Usterka wrocila wczesnie po wymianie filtra. Zainstalowalem zawory bezzwrotne, zarowe swiece z desperacji ale tez lipa. Auto zaczelo znowu odpalac jak dziad po kilku godzinach postoju. Nie pisalem wczesniej, bo nie bylo jak i tez dlatego, ze udalo mi sie dojsc do tego, jak odpalic go od strzalu (problemu nie rozwiazalem). Otorz, przepompowanie go z 5 - 6 razy metoda zaplon ON/OFF powoduje, ze auto pali jak przyslowiowy "miszcz" Dodam, ze przy montazu zaworkow na wejsciu z filtra sprawdzalem jak wali paliwem i bylo cisnienie dosc duze..  Sugestie Panowie?

Dzieki i Pozdrawiam.
Grzesiek
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #31 dnia: 04 - Lipca - 2018 - 21:25:17 »
Jak w temacie. Dziwna sprawa. Auto z rana pali ok. Lekko rozgrzane też. Nawet 90 stopni jest ok ale jak pojezdze dłużej postoje w korku, pojezdze po mieście czy zwyczajnie postoje na jałowym i wyłącze auto  to po krótkim postoju powiedzmy 2 3 minutowym auto nie odpali. Nie kręci jakby miał padnięty aku. Muszę, pomimo że aku ma 12.2 V raz sprawdziłem, chechłać go na kable z innego auta.! Dzieje się to randomowo bo czasami pali. Zdarza się, że rozrusznik kręci i nic. Wyłącze zapłon włączę ponownie i odpala. Zanim zmienię aku pomyślałem że zapytam może jakaś wada wrodzona.
 

Offline Touranek

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 TDI-PD - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #32 dnia: 07 - Lipca - 2022 - 17:44:28 »
Spróbuj po dłuższym postoju odpalić go na Plaka. Jak od razu zakręci to coś z układem paliwa, być może jest zapowietrzony. 10 min roboty.
Sprawdz przy okazji na kompie jaki masz ustawiony kont wtrysku, ale to raczej podczas jazdy gaslby silnik.
Może przewody wysokiego napięcia już zajechane i nie dają na świece prądu ? Wszystko trzeba sprawdzić.
Apropo wtrysku.
Kup sobie Tec 2000 z filterkiem.
Nie zaszkodzi.
 

Tagi wątku: