Autor Wątek: 2.0 TDI-PD - problem z odpalaniem po dłuższym postoju  (Przeczytany 42452 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vartman

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Touran I
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMN
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
2.0 TDI-PD - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« dnia: 25 - Sierpnia - 2016 - 15:44:30 »
Silnik 2.0 TDi 170 KM 2008r.
Od jakiegoś czasu rano ciężko odpala, tzn dłużej muszę go kręcić  ale kolejne odpalenie czy po paru godz odpala normalnie.

Wymieniłem filtr paliwa.
Podłączyli mi kompa i mówili ze na 4 cylindrze wtrysk się zawiesza czy jakiś tak.
Moje pytanie, co mogę zrobić by odpalał normalnie czy zostaje tylko wymiana wtrysku.
Wtrysk piezo elektryk czy jakoś tak
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Sierpnia - 2016 - 19:39:16 »
Podłączyli mi kompa i mówili ze na 4 cylindrze wtrysk sie zawiesza czy jakiś tak.
Powinien wtedy odpalać z trzech garów a po chwili zaskakiwałby czwarty .Prędzej ciśnienie paliwa .
 

Offline vartman

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Touran I
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMN
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #2 dnia: 26 - Sierpnia - 2016 - 08:10:42 »
A jeżeli wtrysk przepuszcza paliwo jest taka możliwość układ nieszczelny? Nie znam się tak tylko myślę.
Ktoś kiedyś mi mówił ze zawory zwrotne się zakłada na wężyk od paliwa? To coś da?
 

Offline Scrappy

  • clubmen
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł: 21
  • Silnik: 3.0 TDI
  • Moc: 265 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #3 dnia: 26 - Sierpnia - 2016 - 08:55:34 »
Sprawdź uszczelnienia na wtryskach
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #4 dnia: 26 - Sierpnia - 2016 - 09:03:55 »
W starych klekotach pomagało jak była nieszczelność na ośce przyspieszacza (gazu ) .W tym wozie jaki masz nie ma takiej pompy tylko listwa z której paliwo jest rozdzielane na poszczególne wtryski .By silnik odpalił musi być zachowane ciśnienie na tej listwie (czujnik ciśnienia o tym informuje moduł silnika czy jest ciśnienie i czy ma otworzyć wtryskiwacz )Jeśli masz gdzieś nieszczelność zamontowanie zaworka zwrotnego może pomóc w niewielkim stopniu .Jest to jednak pomoc doraźna a nie naprawa problemu .Jeśli paliwo cofa ci się do zbiornika to prędzej czy później zarżniesz pompę wysokiego ciśnienia (jest dość precyzyjna i nie może chodzić na sucho ).By sprawdzić w czym tkwi problem wypadałoby podłączyć kompa po dłuższym postoju by zobaczyć czy jest to problem braku ciśnienia paliwa (jak szybko uzyskuje potrzebną wartość by wóz odpalił).Sprawa zawieszającego się wtrysku nie koniecznie musi mieć wpływ na odpalanie (długie kręcenie by zaskoczył tym bardziej że mowa o jednym ).Dla tego wspominam o ciśnieniu paliwa .Sprawa kulawego wtrysku to kolejny problem który wcale nie musi mieć nic wspólnego na problem z odpalaniem (no chyba że jest na nim nieszczelność i przez niego zapowietrza się cały układ musiało by też w takim wypadku wyciekać gdzieś paliwo albo na zewnątrz i była by plama pod wozem lub do oleju i jego poziom by się podnosił jak to bywa przy PD )

Dodano:  26 - Sierpnia - 2016  -  09:16:15
Czy wóz nie ma problemu z uzyskiwaniem większych prędkości (nie brakuje mu mocy przy większym zapotrzebowaniu w paliwo )Nieszczelność w okolicy filtra paliwa po dłuższym postoju może dawać podobne objawy .Po odpaleniu i przygazowaniu ma wtedy prawo puścić szaro-biało-niebieskawego bąka który zanika jak układ wypełni się paliwem .Dodatkowym efektem będzie zatelepanie silnikiem który dość szybko wraca do prawidłowej pracy .
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #5 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 09:45:43 »
Cześć wszystkim.  Jak w temacie. Tylko po nocy. Dzieje się tak, że po odpaleniu na ułamek sekundy łapie i  gaśnie. Potem to już minutowe pilowanie, żeby odpalić ale odpala.  Potem wszystko ok auto jedzie przyspiesza nie kopci....
Dodam, że po powrocie do domu po nocce auto stoi 5 h a odpala bez problemu. Czasem zdarzy się, że odpadając zatrzęsie silnikiem co jest wyraźnie słyszalne i odczuwalne. Komputer pokazał tylko świece jedną. W misce nie ma ropy nie kopci przy nawet ostrzejszym przyspieszaniu. Układ się zapowietrza? Czy paliwo cofa? W piątek filtr wymienię. Do tego czasu chciałem pozbierać ewentualne wskazówki.

Dzięki za uwagę.
G.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #6 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 14:56:01 »
Obawiam się że bez dłubaniny z uszczelnieniami wtrysków się nie obejdzie .Z opisu zapowietrza się układ paliwowy .
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #7 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 15:33:01 »
Dzięki za szybką odpowiedź. 

Myślałem nad uszczelniaczami, ale już miałem do czynienia z tym problemem i objawy były trochę inne. Odpalal ciężko ale po kilku sekundach a nie po 3krotnym pilowaniu po 10 15 sekund każde. Poza tym dlaczego odpala od strzału tak jak chwilę temu, pomimo, że stał ponad 5h. Ostatnim razem z PD było tak, że miałem ropę w misce i cieknął jeden o ring.

No nic zmienię filtr posprawdzam przewody itp i się zobaczy. PD na końcu.


 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #8 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 16:35:07 »
Gulasz jeszcze mysli epoka prl i silnikow tamtego okresu. Nie pojmuje ze silnik czy to pd czy cr nie miewa raczej zapowietrzania. Ciezko zapowietrzyc uklad w ktorym jest pompka elektryczna w baku i potem tandemowa ktora najmniej daje 3.5 bara cisnienia a najwiecej 10 bar.
Pchanie spalin przy gibiacych sie pompkach moze powodowac zasilanie ich piana ale to calkiem inne sa objawy i okolicznosci takiego zachowania.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #9 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 16:48:54 »
Brudny /mało drożny filtr miałby wpływ na osiągi .Przy wyższych obrotach / prędkościach wyraźny spadek mocy (mulenia).Przy ewentualnej nieszczelności/zapowietrzania się filtra silnik uruchomiłby się bez problemu i dopiero po chwili próbowałby gasnąć /przygasać telepiąc się (do puki pompa w zbiorniku nie napompowałaby całego układu zasilania.  Nieszczelność na wtryskach nie koniecznie musi objawiać się wzrostem poziomu oleju .By nie szukać zbytnio i wymieniać na oślep wystarczy podłączyć wóz pod kompa i sprawdzić ciśnienie układu paliwowego przy rozruchu.Komp prawdę ci powie albo i nie  :angry:
Podobnie jeśli problem jest z pompą wysokiego ciśnienia (na której również może dojść do zapowietrzenia się układu ).
Jeśli nie dysponujesz możliwością podłączenia do kompa da się to sprawdzić metodą (jak za króla Świeczka bez tej całej cudownej elektroniki ) :D
Wesol zamiast docinek co do mojej diagnozy wychyl się i podpowiedź koledze co boli jego dyliżans . 
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #10 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 17:10:58 »
Podlaczaniem kompa nie sprawdzisz cisnienia bo zaden tdi pd nie ma takowego czujnika. Swiadczy to otym ze nie masz pojecia o tych silnikach. Nie chodzi tu o zadne docinki czy dogryzania bo naprawde nie probuj mnie sprowadzac do poziomu dziecka bo za stary jestem na takie zabawy. Cos sobie wymyslasz i wkladasz niby w moje usta. Ja stwierdzilem poprostu fakty. Jesli juz pomagasz to nie siej zametu i pisz sprawdzone informacje. W calej karierze nie spotkalem takiego przypadku zapchania filtra smoka itp by paliwa brakowalo na rozruch bo by taki silnik nie dal sie wkrecic na obroty powiedzmy 2000 i nie ujechalby nawet kilometra. Dawka paliwa rozruchowa czy jalowe to ponizej 10 mg a ruszenie autem to trzy razy tyle.
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #11 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 17:11:47 »
Panowie dzięki!

Kolejna mnie rzecz nurtuje z racji tego, że na jakimś forum ( nie tak zajebistym jak te :) )  przeczytałem, że jest test z rodzaju palisz auto z d*pa u góry a potem z d*pa w dół,  że niby poziom nachylenia auta może mieć tu znaczenie co poniekąd jest uzasadnione. pod garażem mam spadek lekki w dół natomiast pod praca jest płasko. Hehe.... Tylko nie śmiać się..... No i tylko pod praca mi się krztusi.

Kurde pierwszy diesel i tylko problemy... Do tego z rury egr tej od filtra wali nagarem, że aż się rozpryskuje na chłodnice....
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #12 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 17:48:07 »
Z tym nachyleniem wozu to nie są bajki tylko samo życie .Możesz samemu przetestować stawiając wóz pod dość sporym przechyłem tak by tył był wysoko a najlepiej jeszcze ze sporą ilością paliwa w zbiorniku .
Wspomniałeś o nagarze/syfie--- temat z dokładnym opisem tego co zaobserwowałeś może być też istotny( przy blokującej się klapie łagodnego gaszenia) też może być problem z uruchomieniem .
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #13 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 17:58:19 »
No widzisz Gulasz, czytalem o klapie lagodnego gaszenia, ze tez moze byc tutaj istotna.

Pytanie tylko mam gdzie jej szukac, bo niestety nie wiem.
W piatek mam zaplanowane czyszczenie intercoolera i calego ukladu EGR wymiane filtra paiwa, no i jak mi powiesz gdzie takowa klapa jest, to tez rzuce okiem. Mam nadzieje szybko to naprawic, bo ogilnie auto chce szrzedac, a nie chce wystawiac strucla, ktory moze narobic niepotrzebnego klopotu potencjonalnemu nowemu wlascicielowi.

Dzieki jeszcze raz za Wasze zaangazownanie.


 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #14 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 19:53:24 »
Pierwsze slysze o zacinaniu sie klapy gaszacej. Poza tym jak auto odpala i gasnie zaraz to nie ma ona nic do gadania. Dostaje impuls tylko przy cofaniu kluczyka ze stacyjki. Jest tam dosc silna sprezyna nie ma opcji by klapa sie zamykala. Raz na chyba nawet nie wiem czy nie milion sie trafi ze klapa w momencie gaszenia zostala juz tak w pozycji zamknietej. Ale to powoduje ze silnik wcale nie odpali. Przechyl nie ma nic do rzeczy bo jest pompka elektryczna w baku. Powinno byc ja slychac. Kazde przekrecenie kluczyka to uruchomienie pompki na kilka sekund. Przepompowuje caly uklad do filtra i na powrot.

Ile paliwa masz w baku? Czy z pelnym bakiem pali okej a jak jest juz mniej jak polowa to kiepsko?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #15 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 20:25:55 »
Pierwsze slysze o zacinaniu sie klapy gaszacej
.Nie dość że zdarza się że klapa od nagromadzonego syfu potrafi się kleić /zacinać to bywają przypadki że potrafią się urywać /grzechotać itp.Pomijam fakt sterowania klapą gdzie awarie też się zdarzają .
Co do pompy paliwa to po włączeniu zapłonu jest ona w stanie napełnić układ paliwowy do filtra .By wypełnić całą objętość filtra należałoby kilkukrotnie przekręcić stacyjkę na zapłon by wypełniła układ lecz nie przepchnie ona paliwa do samej pompy wysokiego ciśnienia która by przepuściła ropę musi się obracać .
Jeśli kiedyś komuś zabrakło paliwa w zbiorniku (lub miał rozebrany silnik jak i układ paliwowy gdzie wszystko jest zapowietrzone) to wie dokładnie ile jest zabawy i kręcenia by uruchomić silnik .
Niektóre nowoczesne jednostki (do odpowietrzenia układu paliwowego) wymagają zastosowania specjalnych procedur nie wspominając o specjalnych dodatkowych pompach podciśnieniowych by dało się uruchomić silnik .Samo kręcenie by układ sam się odpowietrzył może doprowadzić do zatarcia pompy wysokiego ciśnienia (pompy są dość precyzyjne i smarowane paliwem ich brak zaciera i pompa nadaje się na złom )
Pozostawienie wozu po dość dużym nachyleniu spowoduje że paliwo nie ma gdzie się cofnąć skoro zbiornik będzie wyżej (nie zmieniajmy fizyki )Jeśli nieszczelność będzie duża potrafi nawet ujawnić się miejsce nieszczelności (ale to nie w tym przypadku skoro problem jest po całej nocy )
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #16 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 21:26:50 »
wesol:

Paliwa bylo pod rezerwe. Nie ukrywam, ze zdarzylo mi sie zapuscic w czelusci rezerwy do 10 mil ....ale zatarcie pompy raczej bym poczul, jesli to masz na mysli.....nie jestem natomiast pewien, czy stan ma wplyw na awarie, bo nie zwrocilem nigdy uwagi

Zeby rzucic nieco swiatla dodam jeszcze, ze cala awaria niejako odbyla sie po rowni pochylej. Pamietam, ze zaczelo sie od tego, ze silnik odpalal (czy to zimny czy cieply) z wyraznym szarpnieciem, bardzo twardo po czym wracal do normalnosci. Sopradycznie, ale zawsze. Potem przyszedl czas, kiedy raz mi zgasl z rana pod praca i musialem go krecic z 20 sekund, zeby odpalil. Potem spokoj na miesiac i teraz juz 2 dni musze go pilowac z rana, zeby zaskoczyl.







 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #17 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 21:35:38 »
Gdzie i kiedy w 1.9 tdi widziales urwana klape gaszaca. Przestan opowiadac te brednie juz naprawde.
Od kiedy to w stojacym aucie uklad paliwowy robi sie pusty. Ile robie w tych autach takiego przypadku nie mialem i nie slyszakem nigdzie. Zreszta pomysl sam ze auto odpalasz, ktecisz rozrusznikiem i silnik odpala to przez ten czas od podgrzewania swiec(w lato? Jakie podgrzewanie bo ja nawet sekundy nie czekam w swoim touranie) ale niech bedzie ze 2 sekundy i zaplon i niech ten silnik popracuje ze 3-4sekundy to powiedz ni ile ta pompa w baku przepompuje paliwa w te 6 sekund. Przekrecenie klucza na zaplon to czasami slychac jak w baku lekko zabugocze bo przepompowalo paliwo. Jakies magiczne procedury opowiadasz ktore sie stosowalo w silnkach na pompie rotacyjnej lub rzedowej. Tu mamy inny system i powtarzam z pompa podajaca. Problem jest orosty tylko nie potrafisz myslec bo zamknales sie w tym swoim 1980 roku i tak juz zostales.
 Tak jak w innym temacie chyba nawet nie jednym juz a kilku -odpuszczam sobie dalsze wywody bo to jak rozmowa docenta z gimnazjalista poprostu szkoda czasu. I ja jtz niewyrabiam ale i zauwazylem ze i Jacek na touranie tez ma dosc podobnych ludzi ale tu juz przechodzisz samego siebie i bijesz innych na keb z tymi wywodami.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #18 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 23:11:55 »
Nie wiem czemu ma służyć ta przepychanka słowna .Jeśli zostałem w latach 80 to podrzucam filmik jakich trzeba akrobacji gimnastycznych by odpowietrzyć układ paliwowy w nowszym sprzęcie .


Podobnych jest sporo każdy może zobaczyć o jakich herezjach mówię/piszę
Może te korowody to tak sobie ktoś dla jaj robi czy walczy jak lew by uruchomić silnik nawet po zwykłej wymianie filtra paliwa .Wiem że można zrobić to prościej wymuszając odpowietrzenie choćby na samostarcie /plaku tylko jak cudowna elektronika wyłapie błędy to bez kompa i kasowania błędów zapomnij że odpalisz .
Co do klapy w 1.9 to nie musi być urwana wystarczy że jest nieźle zafajdana i będzie się kleić (a to wystarczy by blokować i były problemy z odpaleniem ).
Co do robiącego się pustego układu paliwowego w stojącym aucie to wystarczy niewielka nieszczelność by przez całą noc paliwo ściekło do zbiornika.Jeśli nikt o tym nie słyszał wystarczy zdjąć rurkę z przewodu zasilania czy powrotu a zapowietrzenie nastąpi szybko jeśli nieszczelność będzie tak jakby nakłuć szpilką czas zapowietrzenia znacznie się wydłuży (np.cała noc )

Znalazłem jeszcze jeden filmik tak dla ścisłości by każdy zainteresowany zobaczył ile powietrza jeszcze wyłazi z układu paliwowego nawet jak już silnik zaskoczy (po walkach z uruchomieniem )
Tak że teoria że przekręcenie kluczyka i pompa sama odpowietrzy układ jest mocno naciągany .

 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #19 dnia: 31 - Sierpnia - 2017 - 00:41:28 »
Gulasz ja nie wiem czy ty cos buerzesz czy moze wlasnie nie bierzesz ale zrozum to ze fodr mondeo 2.0 nie ma pompki podajacej i tak samo tdi vp. My tu mowimy o tdi pd w touranie gdzie byla pompka zawsze. Smialo elegancko przepompowuje caly uklad do filtra i od filtra do baku. W tandemie nie ma takich wielkich ilosci paiwa i spokojnie jak grzebalem w autach nie taz i nie dwa gdzie wtryski wyciagniete tandem tez i po zalizeniu pare przekrecen kluczykiem by totalnie suchy uklad paliwowy zapelnic do tandema. Wtedy trzeba rozrusznikiem zakrecic ze 10 sekund i zaraz pali. Co y mi tu te filmiki zapodajesz jakby je wrzucal ktos szanowany i powaznie zajmujacy sie naprawa aut. To zapodaja gorsi amatorzy jak Ty. To zaden dla mnie autorytet.
Klapa gadzaca ma dosc mocna sprezyne powrotna wiec ja nie widze mozliwosci jej zablokowania i tak jak ci mowilem wyzej sama z siebie sie nie zamknie i nie przy odpalaniu auta. Czego nie rozumiesz?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #20 dnia: 31 - Sierpnia - 2017 - 08:52:47 »
Jeśli kiedyś komuś zabrakło paliwa w zbiorniku (lub miał rozebrany silnik jak i układ paliwowy gdzie wszystko jest zapowietrzone) to wie dokładnie ile jest zabawy i kręcenia by uruchomić silnik .
Niektóre nowoczesne jednostki (do odpowietrzenia układu paliwowego) wymagają zastosowania specjalnych procedur nie wspominając o specjalnych dodatkowych pompach podciśnieniowych by dało się uruchomić silnik .Samo kręcenie by układ sam się odpowietrzył może doprowadzić do zatarcia pompy wysokiego ciśnienia (pompy są dość precyzyjne i smarowane paliwem ich brak zaciera i pompa nadaje się na złom )
Podrzucam jeszcze raz moją wypowiedź może kilkukrotne jej przeczytanie pozwoli zrozumieć sens w nim zawarty jak forma obrazkowa słabo to odzwierciedla .
Prośba do kolegi Wesol by napisał co w tej wypowiedzi jest nie zgodne z prawdą.
Co do pompy paliwa w zbiorniku to też się zdarza że ją słychać a może nie pompować .Nie każde uszkodzenie polega na jej zatarciu.
Zakładając że jest 100% sprawna nie jest w stanie po jednym przekręceniu kluczyka w stacyjce wypełnić cały układ paliwowy.Po kilkukrotnym też nie zrobi tego w całości bo na drodze ma pompę wysokiego ciśnienia którą by dało się w 100% odpowietrzyć należy obracać (kręcić silnikiem ).A nawet jak już uda się uruchomić silnik to powietrza z układu paliwowego wywala jeszcze dość sporo .Dlatego dla zainteresowanych podrzuciłem filmik by każdy mógł zobaczyć na własne oczy ile tego powietrza jeszcze jest mimo pracującego już silnika .
W NIEKTÓRYCH nowych pojazdach jak zabraknie paliwa w zbiorniku nie jest w stanie mimo wlania z kanistra uruchomić pojazdu na drodze (bez specjalistycznego sprzętu )
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #21 dnia: 31 - Sierpnia - 2017 - 09:40:41 »
Panowie nie ma co się kłócić. Bankowo macie brudu za paznokciem wiedzy więcej niż ja w całej głowie.  Wasza pomoc jest dla mnie nieoceniona.

Chciałem dodać jeszcze taki objaw.
Po włączeniu zapłonu i przekrczeniu na rozruch, pomimo,że już silnik załapał i tak muszę trzymać kluczyk w pozycji rozruch jeszcze z sekundę, bo inaczej go zadlawi.

Dziś zauważyłem, że depniecie w podał gazu pomaga znacząco na zimnym rozruchu.

Już trochę mi tu czarna magia zjeżdża....
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #22 dnia: 31 - Sierpnia - 2017 - 10:13:42 »
Gulasz ostatni raz ci tlumacze ze nie grzebales w silniku na pompowtryskach wiec do cholery nie rozumiesz jak to jest. Jeszcze raz ci mowie ze sciagam glowice i wkolo wszystko tez wybebeszone. Skladam w calosc i tylko swiec zarowych nie wkrecam. Przekrecam na same kontrolki ze 3-4 razy po 4 sekundy. Po tym krece rozrusznikiem ze 10 sekund. Wkrecam swiece i pali od strzala. Czy w koncu to pojąles czy nie. to jest sytuacja kiedy praktycznie mozna uznac ze uklad jest pusty calkowicie. Tu kolega auto gasi wieczorem i przychodzi rano odpalic. Nie ma opcji by paliwo uszlo calkiem z glowicy z tandema i z filtra paliwa. Filtr bedzie caly zalany bo paliwo pod gore nie pójdzie by uciec z puszki do baku. Jelsi sie moze cos przypowietrzac to na slynnym trojniku w filtrze paliwa ale tu nie ma takiej mozliwosci. w tych silnikach tdi PD jest przy filtrze zaworek zwrotny ale on w zasadzie nie pelni zadnej roli gdyz tu paliwo i tak czy sie cofnie dorobine czy tez nie  nic nie zmienia. To nie tdi VP czy inny archaik.

[gmod]Proszę zachować kulturę wypowiedzi i nie obrażać innych. To jest już ostatnie ostrzeżenie, następny będzie BAN![/gmod]
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #23 dnia: 31 - Sierpnia - 2017 - 18:06:11 »
Filtr bedzie caly zalany bo paliwo pod gore nie pójdzie by uciec z puszki do baku.
Miałem sobie odpuścić dalsze wywody ale to zdanie wymaga wręcz sprostowania bo za chwilę będzie że ziemia jest płaska .
Na pewno nie jedna osoba z forum w swoim życiu trzymała w rękach wąż i nie jedna wyciągała przy pomocy niego jakąś ciecz .By nie odbiegać zbytnio od tematu posłużę się zbiornikiem paliwa gdzie wlew do niego jest znacznie wyżej niż jego zawartość .Wsadzamy przez wlew paliwa( który jest wyżej ) wąż zasysamy i jeżeli koniec naszego węża będzie poniżej lustra cieczy bez najmniejszego problemu jesteśmy w stanie wylać całą zawartość .Analogicznie jeśli nasz filtr jest powyżej zbiornika to nie istotne jest jak przewód będzie zapętlony to jego zawartość trafi do zbiornika siłą grawitacji bez zasysania itp (pod warunkiem że jest szczelny na tym odcinku a zostanie rozszczelniony w innym miejscu)Czym większa nieszczelność tym paliwo będzie cofać się szybciej .By temu zapobiec / sprawdzić wystarczy postawić pojazd zdecydowanie wyżej tyłem tak by lustro cieczy było powyżej filtra a najlepiej całego układu zasilania .Jeśli auto odpali z mniejszymi problemami da to informację że problem tkwi w układzie paliwowym .     
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TDI - problem z odpalaniem po dłuższym postoju
« Odpowiedź #24 dnia: 31 - Sierpnia - 2017 - 18:26:08 »
Zalozmy, ze Gulasz ma racje. Za ten stan rzeczy odpowieada pompa w baku, ktora moze byc walnieta?

Dzis sobie zagladnalem pod maske na szybko i okazalo sie, ze np EGR od strony filtra paliwa nie ma o ringu prawie wczale, co juz wspomnialem, ze wali mi tam nagarem. Reszta silnika suchutenka.

W zwiazku z tym pytanie poza konkursem. Czy jak czyszczac uzyje do tego np Gunk do odtluszczania silnika lub substancji do czyszczenia zaciskow jest mozliwosc uszkodzenia alternatora? Pasek sobie wymienie na nowy, wiec to jest nie istotne.
 

Tagi wątku: