Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I  (Przeczytany 11258 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wojtas255

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 146
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.8T 20V
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RM
SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« dnia: 22 - Sierpnia - 2016 - 09:37:55 »
Cytuj (zaznaczone)
Część tematu z dyskusją, dotyczącą płukanki przed wymianą oleju - została wydzielona i połączona z już istniejącym tematem w ABC Techniczne: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,2164.0.html

W tym temacie zostajemy tylko przy serwisie dotyczącym: wyboru i czasu wymiany oleju silnikowego w VW Sharan I.


Witam.
Jaki olej wlać do silnika 1.8T 20V ?
Co sądzicie o olejach Total Quartz Ineo LL, bo taki olej zaproponowali mi u mnie w serwisie.
 
1.8T Sharik :)
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #1 dnia: 22 - Sierpnia - 2016 - 09:46:51 »
Nie używałem tej firmy.
Z doświadczenia wiem, jeśli dbasz o silnik to unikaj oleju typu Long Life - chodzi o rzadsze wymiany oleju np. co 30 tyś. km zamiast co 15 tyś. km.
A jeśli ich używasz, to wymianę rób wcześniej co 15 tysięcy kilometrów :D
 

Offline wojtas255

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 146
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.8T 20V
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RM
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #2 dnia: 22 - Sierpnia - 2016 - 09:57:18 »
To jednak zostanę przy Liqui Molly , tym co mi go poleciłeś - on jest typu LL ?
1.8T Sharik :)
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Sierpnia - 2016 - 10:24:04 »
Nie pamiętam co poleciłem ale ja używam LM 4200 top tec Long Life III z tym ze wymieniam co 15 tysięcy km.
 

Offline wojtas255

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 146
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.8T 20V
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RM
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Sierpnia - 2016 - 10:42:44 »
juz Ci mówie : Liqui Moly 2693 Top Tec 4200 5W-30
1.8T Sharik :)
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #5 dnia: 22 - Sierpnia - 2016 - 11:33:15 »
To jest Long Life III a tu masz etykietkę dla potwierdzenia ;)
Liqui Moly 5W30 TOP TEC 4200
 

Offline wojtas255

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 146
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.8T 20V
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RM
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #6 dnia: 22 - Sierpnia - 2016 - 12:34:33 »
oka , kupie ten Liqui Moly , zobaczymy jak bedzie auto na nim chodzilo ...... mam nadzieje, że nie bedzie problemów :) Powiem Ci, że planuje sobie zaróweczki w lampach przednich wymienic ( H4 i H1) na Osramy NightBreaker ( czy jak to sie tam pisze :))))) W najblizszym wolnym czasie bede walczyl z wymiana tychże zarówek :) bo jak patrzylem, dostanie sie do nich to jest masakra ( dla porównania w poprzednim aucie (OOOO A6 C4) to byla bajka w porównaniu z tym co jest w Shariku :)))))

Dodano: 08 - Październik - 2016 - 20:55:26
No i zalałem Liqui Moly, tylko powiedzcie mi jaka temperatura oleju powinna byc widoczna na tym malym wskaźniku na zegarach ?
1.8T Sharik :)
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #7 dnia: 08 - Października - 2016 - 23:28:33 »
Ja ma diesla a Ty benzynę więc nie wiem czy temp oleju będzie taka sama czy inna.
 U mnie wskazówka przy normalnej jeździe stoi na 100 stopni dokładnie na środku. Jak go katuje na autostradzie po 200km/h przez dłuższy czas to temperatura podnosi się o jakieś około 8-10 stopni i tak się utrzymuje. Jak zwolnię to za chwilę spada do 100 stopni.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #8 dnia: 09 - Października - 2016 - 08:00:19 »
Wskaźnik temperatury oleju jest tak wyskalowany, że wskazówka będzie w pionie podczas normalnej jazdy.



 

Offline markus85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Silnik: 1.8T 20V
  • Kod: AWC
  • Napęd: FWD
  • Rej: LUB
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #9 dnia: 13 - Kwietnia - 2017 - 12:08:42 »
Witam, planuje wymienić olej w silniku i jako że olej już mam, to zostaje kwestia jego wymiany.

Po odkręceniu korka wlewu oleju jest jakby nagar, poprzedni właściciel prawdopodobnie nie wymieniał go na czas więc chcę wyczyścić również smok. Z odkręceniem miski nie powinno być problemu, nic nie trzeba unosić aby dostać się do śrub?
Jak z pompą oleju, ją również profilaktycznie warto wymienić i gdzie dokładnie jej szukać i jak jest z jej wymianą, jest do niej dojście?

Nie miałem okazji ściągać jeszcze osłony pod silnikiem a od góry za wiele nie widać.
Bez kanału się obejdzie czy lepiej dać do mechanika i się nie bawić z tym?
Pytanie do osób które to robiły, bo jak mam siedzieć nad tym dłużej niż 2h to dam sobie spokój  ;)

Z góry dzięki za pomoc.
 

Offline shinpu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Sharan I 1FL
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.8T
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SL
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #10 dnia: 12 - Grudnia - 2019 - 20:42:59 »
Ja mam pytanie o olej do 17 letniego Sharana 1.8 T kod silnika AWC. Kupiony w komisie , silnik wygląda na zdrowy , na badaniu spalin wyszło ze wszystko trzyma ładnie w normie, lambda wzorcowa...

Pytanie jest jaki olej zalać przy pierwszej wymianie?

Nie mam pojęcia co jest zalane po za tym ze już mocno przepracowany.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #11 dnia: 13 - Grudnia - 2019 - 00:15:27 »
@shinpu
Najważniejsze aby olej do twojego silnika, spełniał normę 502.00 producenta, reszta taka jak wybór marki, ma już dużo mniejsze znaczenie.

Czy to będzie olej marki: Mobil, Motul, Liqui Moli czy innej mniej lub bardziej znanej - nie ma żadnego znaczenia.
Normy producentów silników, bardzo precyzyjnie określają skład, jaki musi spełniać olej, który ją posiada i to te normy mają priorytet przy jego wyborze a nie reklama czy "forumowi fachowcy".

W intrenecie, jest cała masa wyszukiwarek oleju po normie i modelu auta - warto z nich skorzystać i ewentualne rozterki skonfrontować na forum  ;)



 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #12 dnia: 13 - Grudnia - 2019 - 06:19:42 »
o olej do 17 letniego Sharana
Zdrowy rozsądek podpowiada że tyluletni silnik nie będzie miał luzów/pasowań współpracujących elementów jak nowy. Podawane normy olejowe dotyczą silnika nowego /w dobrej kondycji.
Jak najbardziej nie wiedząc co było zalane ( a silnik sprawia wrażenie takiego w dobrej kondycji) możesz spróbować wlać to co zaleca konstruktor (chodzi o normę ) ale należy bacznie obserwować /nasłuchiwać co na to silnik. Jeśli zacznie pracować zdecydowanie głośniej (grzechotać),na wolnych obrotach po ostrzejszym " galopie "zacznie mrugać kontrolka oleju,zacznie konsumować olej silnikowy ( w większych ilościach),dawać oznaki dymne z wydechu,poranne uruchomienie silnika z mocnymi efektami dźwiękowymi które cichną po chwili to raczej można być pewnym że silnikowi nie podoba się taka oliwa i nie wyjdzie mu ona na zdrowie.Wypadałoby w takiej sytuacji zmienić zalecaną normę na taką która będzie bardziej pasować do kondycji silnika (zdecydowanie przedłuży życie).Naturalnie można też chcąc trzymać się zalecanej normy przywrócić pasowania/tolerancje do fabrycznych ( remont silnika).
Jak dla mnie 17 letni silnik z całą pewnością nie ma luzów/tolerancji jak fabrycznie nowy dlatego zalecam ostrożność ( zmożoną uwagę na to co "mówi" silnik) przy pierwszej wymianie oleju po kupnie by nie narobić sobie wcale nie małych dodatkowych kosztów. 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #13 dnia: 13 - Grudnia - 2019 - 23:15:37 »
Ja mam pytanie o olej do 17 letniego Sharana 1.8 T kod silnika AWC. Kupiony w komisie , silnik wygląda na zdrowy , na badaniu spalin wyszło ze wszystko trzyma ładnie w normie, lambda wzorcowa...
Co do normy to @pretor  ma rację ale po tym co napisałeś nie da się nic stwierdzić a na pewno tego, w jakim silnik jest stanie. Jak turbo trzyma ciśnienie, jaki ma luz wzdłużny i poprzeczny, stan wałka rozrządu, jakie sa korekcje wtryskiwaczy, ogólne zużycie panewek, pierścieni (tego akurat bezpośrednio nie da się stwierdzić w prosty sposób) itp... etc... Pojeździć jakiś czas, zrób kilka tysięcy kilometrów, sprawdź czy bierze olej, sprawdź spalanie, potem  zrób pomiary VCDS/VASi sam będziesz znał odpowiedź na swoje pytanie

Pytanie jest jaki olej zalać przy pierwszej wymianie?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, to może być 5W40 502.00  ACEA  A3/B4, a może już 10W40  ::)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #14 dnia: 05 - Lipca - 2020 - 23:17:43 »
Cześć, od 8 lat w moim Sharanie 1.9 TDI [AFN] - olej wymieniam co 12-15 tyś. km lub co 1-1,5 roku.
Ostatnia wymiana oleju w moim silniku, odbyła się 20.05.2019 przy stanie licznika 266 350 km a na dzisiejszy dzień, stan licznika to 275 579 km. Od dnia zakupu auta, leję tylko jeden olej: Mobil Super™ 3000 X1 5W40 z normą odpowiadającą zaleceniom fabrycznym.

Reasumując: przez ostatni rok i 1-miesiąc, zrobiłem 9229 km (dolewki, to około 0,5L) i zastanawiam się czy olej wymieniać już teraz (np. przy równych 10 tyś.km) czy może dopiero przed samą zimą jak będę miał 12-13 tyś. km zrobione ?

Pod linkiem serwis mojego Sharana z ostatnich 8-lat: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,99.0.html

Tak na marginesie: silnik na tą chwilę, ma nie mniej jak 375 tyś. km, bo poprzedni właściciel przyznał mi się, do cofnięcia licznika przed sprzedażą auta, właśnie o 100 tyś.km.

Wiem, wiem i tak sam zdecyduję ale chciałbym poznać zdanie innych ::)

 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 508
  • Pomógł: 175
  • Marka: Opel
  • Silnik: 1.4T+LPG
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #15 dnia: 06 - Lipca - 2020 - 00:07:26 »
Zadaj to pytanie na forum olejów do silników ... dostaniesz odpowiedź coś w stylu: "zlej olej i sprawdź wszystkie parametry = dostaniesz odpowiedź" :D. Co oczywiście jest pewnie wyjściem ... najdokładniejszym ;). Z mojego doświadczenia (i opinii mojego ojca - mechanika od bardzo wielu lat) to zależy od tego jak jeździsz, gdzie jeździsz i co wozisz/jak obciążony bywa samochód. Jak nie wozisz za często tych obrzeży, nie jeździsz ciągle po górach i z pełnym obciążeniem, a olej jest, jak napisałeś, dobrej "klasy", nie "upalasz"/ścigasz się/itp. to możesz zrobić trochę więcej kilometrów, ale pozostaje kwestią otwartą czas. Mój ojciec powiedziałby raczej rok +/- kwartał. Na wspomnianym w innym wątku forum olejowym, piszą, że te LL to nie jest taki straszny diabeł, więc pewnie można by ze 2 lata na oleju pojeździć ... pewnie o ile większość w trasie, przy stałej prędkości i małym obciążeniu. Mnie w Skodzie Superb 1.8T AWT automat "udało" się zrobić 20 tyś. w pół roku ... co dopiero po fakcie do mnie dotarło (wcześniej nie robiłem takich przebiegów). Olej nie wyglądał jakoś "tragicznie", ale samochód obciążony tylko mną i małym bagażem robił długie trasy ze stałymi prędkościami 100-120. Pozostaje kwestia diesla ... wiązania sadzy, większych ciśnień / temperatur itd. Przyłączam się do pytania ze szczególnym uwzględnieniem D/TD/TDI, bo tu doświadczenia mam niewiele.
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #16 dnia: 06 - Lipca - 2020 - 00:30:47 »
Styl jazdy mam mieszany: od bardzo spokojnego (emeryckiego) po mieście do średnio agresywnego poza miastem i na autostradzie. Jak silnik rozgrzany do 90st na wskaźniku, to pozwalam sobie na więcej, jazda po mieście bardzo spokojnie, bo zazwyczaj jest to 6-7 km a nawet i mniej, więc silnik zimny jak trup. Krawężniki woziłem 3 razy i 3 razy kostkę ażurową na podjazd, jazda spokojna jak na takie obciążenie i moje doświadczenie przystało. Na co dzień jeżdżę sam bez obciążenia (żony) a tylko do sklepu na zakupy zabieram dodatkowy "balast" (żona+ czasami dorosły syn) :evilmrgrin:
Na autostradzie zdarza mi się 160-180 km/h ale tylko na odcinku 8 km od zjazdu do zjazdu i tylko w jedną stronę do pracy, bo na powrocie zazwyczaj już tylko 110-120 km/h i spokojnie, bo po trasie w pracy, mam zazwyczaj dość wszystkiego ;)

Mój dieselek, przy takim przebiegu i 21-letnim stażu, z całą pewnością ma już spore przedmuchy a jak ma przedmuchy (o czym świadczy niebieski dymek z wydechu na zimnym silniku), to w oleju może być paliwo a to na 100% nie służy już dobremu smarowaniu. Tym samym, skłaniam się do szybszej wymiany oleju, już przy 10 tyś. km lub max 12 tyś km przed samą zimą.



 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #17 dnia: 06 - Lipca - 2020 - 07:45:53 »
Niebieski dymek z wydechu wcale nie musi być oznaką sporych przedmuchów. Przedmuchy to nic innego jak utrata w pewnym stopniu kompresji a to bardziej skutkuje problemami z uruchomieniem silnika (szczególnie w mrozach).Za zauważony dymek winnym będzie olej lub umierające wtryski (naturalnie przy założeniu że turbina jest w dobrej kondycji a sytuacja występuje tylko podczas uruchamiania).
Olej dobiera się do kondycji silnika a nie pana siedzącego za biurkiem który nie ma bladego pojęcia co przeszedł,jak jest eksploatowany dany egzemplarz. Jeśli ktoś kurczowo chce się trzymać normy olejowej zalecanej przez producenta powinien trzymać się też norm pasowania elementów współpracujących w silniku.Przy większych luzach (spory przebieg) olej powinien być dobrany do takich pasowań a nie nadal ten sam jak był zalecany do nowego w którym tolerancje były zupełnie inne. Większość raczej się z tym zgodzi a i tak nadal robi swoje (bo inni tak robią,tak mówią).
 Zamiast samemu katować silnik ( który daje znaki dymne)warto pomyśleć nad zmianą oleju który będzie bardziej pasował do stopnia zużycia jednostki a tym samym ograniczy dymienie i wydłuży eksploatację" zmęczonego serduszka".


 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #18 dnia: 06 - Lipca - 2020 - 09:22:39 »
Z specyfikacją 5W40 502.00/505.00 ACEA A3/B4 wybrałbym coś z poniższych:

- Penrite HPR Diesel
- Ravenol VST
- Amsoil European Car Formula 5w40 Classic ESP
- Liqui Moly Leichtlauf High Tech
- Liqui Moly Synthoil High Tech
- Valvoline Synpower
- Total Quartz 9000 Energy
- Shell Helix Ultra
- Motul 8100 X-Cess

Z drugiej strony skoro aktualny olej dobrze się spisuje, nie ma dużej parowalności to po co zmieniać
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #19 dnia: 04 - Stycznia - 2021 - 13:58:47 »
Dzięki @doggie za to zestawienie ale zostaję przy sprawdzonym u mnie Mobil 5W40 ;)
 
W końcu nadszedł czas zakupu i wymiany oleju w moim Sharanie 1.9 TDI 110 KM [AFN] - przebieg 279 685 km.
Chciałem już "dociągnąć" przebieg do pełnej cyfry i od stanu licznika 280 000 km, planuję wymiany oleju już co MAX 10 tyś. km.
To ostania wymiana oleju, przy interwale 13-14 tyś. km.

Na wymianę oleju i wszystkich filtrów, zamówiłem:
- Mobil 5W40 (4L)
- MAN - filtr oleju
- MAN - filtr powietrza
- Liqui Moly - Engine Flush (300ml) - płukanka silnika
- Liqui Moly - Oil Additiv (300ml) - zwiększa lepkość oleju i minimalizuje jego zużycie a je lepiej się czuję  ;)
- Liqui Moly - Power Steering Oil Leak Stop (35ml) - ogranicza wycieki w układzie wspomagania


 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #20 dnia: 04 - Stycznia - 2021 - 17:57:40 »
Przed chwilą wszedłem na stronę Mobil i po wpisaniu danych mojego auta i silnika, jako rekomendowany podało mi olej Mobil 1™ FS 0W-40.
Ktoś może mi powiedzieć, czy to dobry wybór czy raczej zostać przy dotychczasowym Mobil Super™ 3000 X1 5W-40, na którym jeżdżę już prawie 9 lat ?

Obydwa oleje spełniają, wymaganą normę VW 505.00, dla mojego silnika 1.9 TDI [AFN]
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #21 dnia: 04 - Stycznia - 2021 - 18:27:34 »
Patrząc na to, co się dzieje z zimami w naszym klimacie zdecydowanie pozostałbym przy 5W-40
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - norma - olej - filtry - interwał wymiany - Sharan I
« Odpowiedź #22 dnia: 05 - Lutego - 2021 - 17:20:39 »
Cześć :bry:
Olej w moim 1.9 TDI - wymieniony przy stanie licznika 280 420 km, na ten sam co od ponad 8 lat - Mobil 5W40 
Przed wymianą oleju, 25-minutowa płukanka Liqui Moly Pro-Line Engine Flush - nic się nie zalepiło a auto po zimnym rozruchu przestało dymić na niebiesko  ;)
 

Tagi wątku: