Autor Wątek: ZMIANA SILNIKA - czy to się opłaca?  (Przeczytany 8473 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline pawelekw1601

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Touran I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMM
  • Napęd: FWD
ZMIANA SILNIKA - czy to się opłaca?
« dnia: 14 - Sierpnia - 2016 - 07:14:47 »
Witam :bry:
Chciałbym zapytać czy ktoś już robił wymianę silnika 2.0 TDI z Tourana na jakiś 1,9 TDI najmniej awaryjny.
Jakie są tego koszty i co dokładnie musi zostać wymienione.
Pół roku temu kupiłem Tourana po taxi i sprzedawca uprzedzał mnie ze to końcówka silnika ale cena była bardzo atrakcyjna.
Rozważam 1.9 TDI bo czytałem na forum ze dużo problemów z tymi 2.0 TDI jest, a moje auto bardzo dużo lata po europejskich autostradach i chciałbym uniknąć częstych spotkań z lawetą i z mechanikiem.
Pozdrawiam Paweł
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Zmiana silnika, czy to się opłaca?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 - Sierpnia - 2016 - 15:58:43 »
Na pewno 99% z tego forum będzie odradzało kombinowania i jakichkolwiek przeróbek. Muszą mieć wszystko na orginał i według wytycznych producenta. Dlatego ja podpowiem tylko na ucho jestem chyba jedyny który jest za tego typu przeróbką. Jak poczytasz dokładnie to zobaczysz że poszedłem dalej i jest touareg z silnikiem 1.9 i to do tego przerobionym z TDI na M-TDI. Mocy mu wystarcza na normalną jazdę. A co do zużycia ON ostatnio na trasie Gdańsk-Białystok wyszło przy prędkościach do 130 km/h (szybciej nie pozwalały warunki) spalanie 5,9 L. Przy pełnym butowaniu nie zechla więcej jak 7,5 litra na setkę (ale to naprawdę trzeba się mocno postarać). Jak na razie oprócz dwukrotnej wymiany żarówki (H7) żadnych awarii.

Jak potrafisz dużo zrobić samemu przy tego typu przeróbce to polecam jeśli chcesz to komuś zlecić to zapomnij i pozostań przy oryginale. Tym bardziej że chcesz wymienić awaryjną jednostkę na tylko mniej awaryjną. Więcej problemów do pokonania niż korzyści z tego płynących.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6350
  • Pomógł: 1612
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Zmiana silnika, czy to się opłaca?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 - Sierpnia - 2016 - 16:59:07 »
Ha ha, czekałem na wypowiedź @Gulasza  :D
Mam paru kumpli którzy zmieniali silniki w swoich autach z oryginału na coś lepszego i tylko jedno mogę powiedzieć: ci co zmieniali sami w swoich autach i mają warsztaty, zrobili to dobrze i auta jeżdżą dobrze. Ale ci co zlecali to niby fachowcom, klną na czym świat stoi i więcej tego by nie zrobili. Przy zmianie silnika na zupełnie inny, nawet z tego samego modelu potrzeba zmiany tylu rzeczy że nikt za darmo tego nie robi.
Tak zwana wymiana plug&play jest dużo prostsza ale i tak potrzeba fachowca aby kupiony niby taki sam silnik, odpowiednio zgrał z komputerem, sterownikami, skrzynią biegów.

Mam kolegę, posiadacza VW Sharan I FL 1.9 TDI PD 115 KM, któremu padł silnik i postanowił zakupić taki w mocniejszej wersji 130-150 KM oczywiście 1.9 TDI PD. Kupił z ogłoszenia i pojechał po niego  z Opolskiego do Podlaskiego, przywiózł blok bez skrzyni z prawie pełnym oprzyrządowaniem (tak mu się przynajmniej wydawało) i po zamontowaniu do jego budy rozpoczęły się schody: to jego skrzynia nie pasuje a to brak jakichś ważnych części które są u niego inne niż w nowym silniku....itd, itd. Jego walka z dopasowaniem wszystkiego trwała prawie rok i w końcu dopiął swego ale to co przeszedł, to wie tylko on i jego rodzina. Na pytanie czy jeszcze kiedyś zmieniał by silnik na inny. od razu puka się w głowę  :evil:

To co pisałem na początku o tych zadowolonych ze zmiany silnika, dotyczy głównie aut marki Jeep. Zresztą sam też posiadam Jeepa Cj7 ze zmienionym silnikiem,  z benzynowca na 2.5 Turbo diesla z Toyoty Land Cruiser, ale to nie ta klasa auta co Touran. U mnie nie ma żadnej elektroniki, występuje tylko elektryka i to jeszcze jest jakieś pole manewru.

W twoim przypadku osobiście albo sprzedałbym auto i pozbył się kłopotu albo przeprowadziłbym kompletny remont posiadanej jednostki. 
Sam podejmij decyzję co zrobić, sprzedaż to na najmniej stresujące rozwiązanie bo dobra naprawa na pewno wiąże się z kolosalnymi kosztami które zdecydowanie mogą przekroczyć wartość auta.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Zmiana silnika, czy to się opłaca?
« Odpowiedź #3 dnia: 15 - Sierpnia - 2016 - 17:19:42 »
@pretor ciężko się nie zgodzić z twoją wypowiedzią a wręcz potwierdzasz to co napisałem wyżej.
W moim przypadku cała walka z przeróbką Touarega już się zwróciła.
 

Offline lolek20

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BS
2.8 VR6 lub 2.3 V5 do Tourana I ?
« Odpowiedź #4 dnia: 18 - Stycznia - 2017 - 15:49:16 »
Witam mam tourana I i zastanawiam sie nad wstawieniem silnika 2.3 v5 lub vr6 czy ktos wie czy jest to mozliwe czy są jakies przeciwskazania i problemy technicze ponieważ nie znalazłem w sieci nic na ten temat bede wdzięczny za kazde info.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: VR6 lub 2.3 V5
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Stycznia - 2017 - 06:45:22 »
Na pewno da się taki silnik założyć ale podłączenie żeby wszystko działało jak należy nie będzie proste.
Nigdy nie było tourana z takimi silnikami więc całą wiązkę silnika należałoby pewnie zrobić od podstaw lub w bardzo dużym stopniu zmodyfikować.
Roboty na pewno sporo a jak sam nie ogarniesz tematu elektryki to ktoś kto się tego podejmie zainkasuje sporą sumkę. 

red@tapatalk
 
Podziękował: lolek20

Offline poaa1hd

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Touran I FL
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZKA
Odp: ZMIANA SILNIKA - czy to się opłaca?
« Odpowiedź #6 dnia: 03 - Listopada - 2021 - 16:42:09 »
Witam mam tourana I i zastanawiam sie nad wstawieniem silnika 2.3 v5 lub vr6 czy ktos wie czy jest to mozliwe czy są jakies przeciwskazania i problemy technicze ponieważ nie znalazłem w sieci nic na ten temat bede wdzięczny za kazde info.
Wszystko jest mozliwe tylko 2.3 v5 i vr6 to starsze konstrukcje i problem jest ze zgraniem elektroniki tourana z komputerami silnika k-line w starszych i can w touranie choc ponoc vr juz mial can. Lepszym rozwiazaniem jest R32/R36 z ktorym nie ma problemu lub jednostka na rynek amerykanski 2.5 R5 z golfa jetty lub passata na tamten rynek. Jest juz kilka touranow tak porobionych wiec tylko kwestia kasy i pracy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Tagi wątku: