Autor Wątek: FILTR OLEJU - dyskusja, opinie i wybór najlepszego  (Przeczytany 19392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6311
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
FILTR OLEJU - dyskusja, opinie i wybór najlepszego
« dnia: 19 - Lutego - 2016 - 20:15:22 »
Filtr oleju - budowa i działanie
Filtry samochodowe wbrew pozorom nie są mało istotnymi elementami, gdyż to od nich zależy to czy procesy w układach pojazdu będą zachodzić prawidłowo. Jednym z najważniejszych filtrów w aucie jest filtr oleju, który musi działać prawidłowo, by zabezpieczyć silnik.
Należy pamiętać aby regularnie wymieniać filtr przy każdej wymianie oleju.

Budowa filtra olejowego
Budowa filtra oleju nie jest skomplikowana. Z pozoru wygląda on jak metalowa puszka. W jego wnętrzu znajduje się jednak papierowy, złożony w harmonijkę wkład, który filtruje olej, ale nie rozpuszcza się pod jego wpływem. Ważnymi elementami filtra są również zawory. Zawór przeciw zwrotny zapobiega cofaniu się oczyszczonego oleju do brudnej miski, a zawór przelewowy udrażnia przepływ oleju, gdy do silnika trafia go za mało. W filtrach montuje się także zawór eko, który chroni przed wylewaniem się oleju podczas wymiany filtra.



Jak działa filtr olejowy?
Filtr oleju usuwa wszelkiego typu zanieczyszczenia, które powstają na skutek eksploatacji i zużywania się poszczególnych elementów silnika. Filtr ten usuwa także wydzielające się w czasie pracy silnika frakcje, sadze i nagary. Rola tego małego elementu jest więc trudna do przecenienia. W dużej mierze to od jego stanu zależy żywotność silnika. Gdy filtr oleju traci swoje właściwości, zużycie silnika znacznie się zwiększa, co w przyszłości może skutkować powstaniem niemożliwej do usunięcia awarii i konieczności kupna nowego silnika.

Z pewnością każdy z nas woli więc wydać kilkadziesiąt złotych na wymianę filtra oleju i na wymianę oleju silnikowego niż zapłacić kilka lub kilkanaście tysięcy złotych za nowy silnik. Na ogół filtr oleju powinno się wymieniać po każdym przejechaniu 15 tysięcy kilometrów, jednak warto sprawdzić jakie są dokładne zalecenia producenta naszego samochodu.


Najczęściej zadawane pytania przed zakupem


Którego producenta filtra oleju wybrać?
W sklepach motoryzacyjnych, można kupić wysokiej jakości filtry oleju produkowane przez renomowane zachodnie firmy: Bosch, Fram, Knecht/Mahle, Mann, Purflux.
Dostępne są też tańsze zamienniki: kiedyś polski Filtron (należący do Wix Filters USA) lub jeszcze polski Sędziszów a także marki stworzone przez sieci hurtowni: 4max (budżetowa marka sieci Intercars) lub Kager dostępny w sklepach Fota i iParts.
Rozpiętość cenowa filtrów oleju na polskim rynku jest dość duża ale jedynie filtry fabryczne lub renomowanych firm, gwarantują dobre filtrowanie oleju i bezpieczeństwo dla naszych silników.

Jaka jest dokładność oczyszczania oleju?

Filtry oleju charakteryzują się nominalną dokładnością oczyszczania na poziomie od 10 do 15 mikrometrów, względnie od 15 do 25 mikrometrów.
Dokładność zależna jest od zastosowanego rodzaju filtru oraz od charakterystyki porowej użytego papieru filtracyjnego.

Jak często należy wymieniać filtr oleju?
Przyjmuje się, że filtr oleju zachowuje swą trwałość przez 5-20 tys. km przebiegu samochodu - po tym czasie należy go bezwzględnie wymienić na nowy.
Częstotliwość wymiany filtra powinna być wyższa, jeśli auto eksploatujemy w ciężkich warunkach np. ciąganie przyczep, jazda tylko po mieście, jazda po górach lub "sportowa" jazda z wykorzystywaniem bardzo wysokich obrotów silnika.



Zapraszam do dyskusji i wymiany doświadczeń  :vwclubpolska:
 
Podziękował: ant327

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 20:52:02 »
Ja filtr oleju wymieniam zawsze z nowym olejem - średnio co 10-15 tyś kilometrów.
Wcześniej stosowałem filtry Filtrona teraz zakładam Knechta.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 21:45:13 »
Ale mnie podpuszczacie.
Czy nikt ze starej gwardii nigdy nie słyszał o odśrodkowym oczyszczaniu oleju (patrz na fiat 126p) czy ktoś wymieniał w nim filtr ?
I to jest odpowiedz czy jest taki istotny.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 22:05:51 »
@Gulasz, ja dość dobrze pamiętam ten filtr.
Proste to może i było, dokładność filtrowania dla wolnossącego silnika starej generacji, może i wystarczająca ale w nowszych doładowanych silnikach raczej nie zda egzaminu.
 
W fiacie 126 ten odśrodkowy filtr należało wyczyścić przy każdej wymianie łańcucha rozrządu (robiło się to częściej niż dzisiaj wymienia paski).
Taki sam filtr był też we fiacie 125p ale tam dla odmiany był jeszcze filtr bocznikowy.
Filtr pełnego przepływu posiadał dopiero silnik FSO Poloneza.


 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 22:25:49 »
A może prościej że zależy od ilości oleju jaka wchodzi do michy .Zamiast stosowania chłodniczek oleju zastosawać większą michę z karbowanym spodem dla lepszego chłodzenia .Zastosowanie większej michy ma też plus że wolniej będzie się zasyfiał olej bo będzie go więcej a co za tym idzie wymiana będzie rzadziej .Zastosowanie większego i precyzyjniejszego smoka od pompy oleju i filtr nie potrzebny .Ale takie modyfikacje rozłożyło by na łopatki firmy produkujące filtry oleju a i zmniejszyły sprzedaż olei silnikowych .A skoro potentatom się nie opłaca to nikt nie wdroży pomysłu  który sprawi że zostanie bezrobotnym .To by był strzał w kolano .   
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 22:28:36 »
Doskonale pamiętam ten filtr odśrodkowy w Fiacie 126 oraz w początkowych fiatach 125.
Późniejsze fiaty 125 już miały i w silnikach fiata oraz poloneza normalne koło pasowe i filtr pełnego przepływu oleju.
Na początku było to może wystarczające rozwiązanie, jednak z biegiem czasu i rozwoju technicznego filtry odśrodkowe wyparte zostały przez lepsze filtry pełnego przepływu.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #6 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 22:39:46 »
A o i doszliśmy do sedna .Technika się rozwinęła filtry co najmniej jak z NASA .Tylko producenci olei zostali jakoś w zeszłej epoce bo zalecają wymieniać olej po takich samych przebiegach jak było z 50 lat temu .Prawda że jest to zastanawiające .Mają sprzęt i technikę chemia też mocno się rozwinęła a oni nie potrafią (a może raczej nie chcą )wyprodukować oleju który po wlaniu w fabryce nigdy nie byłby wymieniany .Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze o kasę .Jakby któryś z was był producentem oleju nigdy by się nie zdecydował wyprodukować taki olej bo po pewnej ilości produkcji od razu bankrut.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #7 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 22:40:29 »
@Gulasz, może prościej przy wymianie oleju wymienić filtr za kilkanaście złotych będący w stosunkowo łatwo dostępnym miejscu niż czyścić smok?
Zresztą jak drobne musiałoby być sito w takim smoku żeby filtrował olej w należyty sposób?
Dla wszystkich którzy myślą o zasadności takiego rozwiązania polecam umyć (dokładnie umyć!) pochłaniacz kuchenny.



 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #8 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 22:45:46 »
Może prościej przy wymianie oleju wymienić filtr za kilkanaście złotych będący w stosunkowo łatwo dostępnym miejscu niż czyścić smok?
A może lepiej pozłacany w takim miejscu by trzeba było rozebrać połowę auta.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #9 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 22:56:14 »
To akurat Ty napisałeś w wywodzie o dużym i dokładnie filtrującym smoku :)



 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #10 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 22:58:51 »
Wolę wymienić filtr na nowy niż bawić się w czyszczenie. Tyle czarnego syfu wyczyścić to jeszcze gorzej niż przykład  Reda
Cytuj (zaznaczone)
pochłaniacz kuchenny.
Taki przykład z mojej codzienności:
W moich maszynach olej i filtr wymienia sie co 200 mtg a przy ciężkich warunkach filtr trzeba wymienić co 100 mtg. Jasno widać czy ten fitr jest potrzebny i w jakim stopniu. Proszę nie mówmy o filtrującym smoku itd bo to nonsens.

Dodano:  19 - Lutego - 2016  -  23:06:10
Są rzeczy które możemy przerabiać ale też i takie których nie należy poprawiać.Do tych drugich należy filtracja oleju. Zła poprawa ujawni się bardzo szybko i skutek wymiana silnika na inny.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #11 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 23:06:00 »
Fajnie wspomnieć ile tych kapitalek się zrobiło.
Powodem umierania tych jednostek był fakt iż wał korbowy był podpierany w 3 miejscach i to rozwiązanie skutkowało szybkim zgonem .Bliźniaczo podobny silnik łady miał podpierany wał korbowy w 5 miejscach i znacznie lepszą żywotność .To tak dla sprecyzowania tej wypowiedzi jakby kogoś ciekawiło dlaczego te silniki tak szybko umierały .
Też się tego paskudstwa ponaprawiałem.


Dodano:  19 - Lutego - 2016  -  23:19:07
nullSą rzeczy które możemy przerabiać ale też i takie których nie należy poprawiać.Do tych drugich należy filtracja oleju. Zła poprawa ujawni się bardzo szybko i skutek wymiana silnika na inny.[/quote]Też jestem tego samego zdania .Ale skoro zostałem podpuszczony takim ładnym materiałem to aż mnie mierziło by dorzucić swoje trzy grosze i przypomnieć jak było kiedyś bo może niektórzy z forum nie łapali się na te czasy .A przy okazji podważyć że filtr był zawsze stosowany i od zawsze był taki ważny .Podałem raczej dość dobry przykład pojazdu (bo autem to ciężko go nazwać )gdzie nie było filtra i też działało .Mercedes dość długo stosował filtr powietrza olejowy (niewymienny )i też było dobrze a i przebiegi wręcz rewelacyjne w porównaniu do dzisiejszych jednostek .Może czasami warto się trochę uwstecznić by było lepiej .VW odpuścił sobie zawieszenie 8 wahaczowe i wrócił do sprawdzonego rozwiązania .Może warto powiększyć kanały olejowe w nowoczesnych jednostkach a precyzja filtrowania będzie mogła być gorsza i żywotność większa.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #12 dnia: 19 - Lutego - 2016 - 23:40:09 »
Zdrowa dyskusja jest zawsze wskazana.  :thumbup: Każdy z nas ma bagaż życiowych doświadczeń. Sumując nasze doświadczenia można wyciągnąć odpowiednie wnioski.
Jeśli chodzi o powiększenie kanałów olejowych to też nie musi oznaczać że będzie na plus. Zmieni się ilość podanego oleju co skutkuje na zmianę czynnika tarcia ,oporu itd.
Wspomniany filtr powietrzny mokry jak w  mercedesie jest też stosowany w pojazdach pracujących w ciężkich warunkach np: Ciągniki, Kombajny.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #13 dnia: 20 - Lutego - 2016 - 05:09:42 »
A mnie ciekawi znowu który filtr jest najlepszy i czy taki knecht jest lepszy niż np. filtron
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #14 dnia: 20 - Lutego - 2016 - 06:48:10 »
Ja podchodzę do takich tematów w taki sposób.Jak ja byłbym producentem to na początek na pewno by złapać dużą rzeszę zadowolonych klientów stosował dobre materiały (by drogą pantoflową rozeszło się że produkt jest ekstra ).Jak byli by klienci to przeszedł na tańsze komponenty a sprzedaż na pewno by nie spadła.Zresztą większość tak robi a zanim ktoś się zorientuje to mogą latami ciągnąć się na swojej marce .Dlatego nieraz markowy produkt znanej firmy okazuje się gorszej jakości niż takiej wchodzącej na rynek .W moim przypadku jest sprawdzony na własnej skórze akumulator który zamarzł (znanej dobrej firmy za nie małe pieniądze )nawet bym ich nie podejrzewał a jednak ich towar zaczyna być gorszy niż ten z najniższej półki .Lub klocki hamulcowe które kupiłem najtańsze z możliwych (bo nie ma sensu kupować drogich do wozu który jest do zajechania na śmierć).Nie powiem ale ich jakość nawet mnie mocno zaskoczyła i nie wiem czy jak wóz je przeżyje nie kupię ich ponownie .
W przypadku filtrów oleju jestem pewien że jest podobnie .Zwykły Kowalski nie jest wstanie sprawdzić który filtruje lepiej więc większość polega tylko na reklamie lub czasu jaki dana firma jest na rynku .A to że znany to wcale nie oznacza że lepszy .Tak jak ja sprawdziłem to na własnej skórze .Może lepsze jest czasami takie podejście do sprawy .
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #15 dnia: 20 - Lutego - 2016 - 08:54:02 »
W pełni sie z tobą zgadzam jednak ciekawość pozostaje ;)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #16 dnia: 20 - Lutego - 2016 - 11:09:46 »
Chyba zawile piszę .Cała moja powyższa odpowiedz była jak najbardziej informacją jaką oczekujesz .To że filtr ma ładniejszy lakier czy napisik wcale nie musi oznaczać że jego zawartość jest lepsza czy gorsza .Jako zwykły Kowalski nie jesteś w stanie sprawdzić takiego elementu jak filtr oleju .A producenci do środka mogą wsadzić przysłowiową cegłę a na wierzch machnąć ładny napisik i łykniesz taki towar jak nic .Kupuje się oczyma i oni o tym wiedzą .Jak do kompletu mogą pozwolić sobie na podniesienie ceny (tak by towar się sprzedawał w miarę dobrze )to większość myśli że jak coś jest drogie to musi być dobre .Pisałem już parę razy że wręcz prosimy być okłamywani i zdecydowana większość tak robi.A jeśli pytasz konkretnie o daną markę filtra to raczej każdy może tylko podpowiedzieć ci na ten temat z własnych doświadczeń,odczuć z użytkowania konkretnie tego producenta .Chyba że oczekujesz potwierdzenia że dobrze robisz stosując tej firmy filtr .Jak dla mnie czy taki czy konkurencyjnej spełni pewnie to samo zadanie .Są pewne normy które muszą trzymać producenci .A zakup konkretnie o takiej nazwie to raczej fanaberia ,kaprys czy jak kto woli.

Dodano:  20 - Lutego - 2016  -  11:13:02
Przemo i nie jest to teoria Antoniego tylko realia życia.
 
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6311
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #17 dnia: 20 - Lutego - 2016 - 13:55:35 »
@Gulasz, może i są to twoje realia ale nie specjalnie przystające do dnia dzisiejszego ;)


W temacie proponuję skupić się na tym czy warto kupować filtry oleju: renomowanych firm (lub fabryczne) czy może wybrać tańsze zamienniki polskich producentów: Filtron / Sędziszów lub jeszcze tańsze całkowicie budżetowe nieznane szerzej marki własne sprzedawców motoryzacyjnych.

Przez długie lata stosowałem filtry olejowe firmy Filtron, czasami jak nie było Filtrona, to brałem do auta filtry z Sędziszowa, nigdy też z powodu tych filtrów nie miałem żadnych problemów. Po zakupie Sharana 1.9 TDI [AFN], dałem się niejako namówić znajomemu sprzedawcy aby w zakresie filtrów olejowych jednak przejść na coś "lepszego".
Od ponad 3 lat kupuję do Sharana 1.9 TDI, filtry oleju z firmy MANN i nie mam do nich żadnych zastrzeżeń.

Przemawiają do mnie testy urządzeń robione przez niezależne instytucje, tylko czy takie w naszych realiach w ogóle jeszcze istnieją ::)
Jeden z dostępnych testów filtrów oleju pokazuje ilość dostępnego w filtrze oleju materiału filtrującego (bibuły), nie mniej jednak nie odpowiada na zasadnicze pytanie: który z filtrów jest lepszy pod względem zastosowanych rozwiązań jak i użytego materiału filtrującego.

Fotka z testu przedstawiająca ilość materiału filtrującego w rożnych filtrach oleju:


Niestety fotka jest nie opisana a opis w samym teście zrobiony tak aby niewiele było można z niego zrozumieć: Test filtrów oleju

Najciekawsze testy filtrów oleju znalezione w necie:
- http://www.evolutionm.net/forums/evo-engine-turbo-drivetrain/637158-official-oil-filter-testing-results-thread-4g63t-4b11t.html
- http://filtrationcomparisons.weebly.com/test-pictures-and-results.html
- http://www.gmtruckcentral.com/articles/oilfilterstudy.html
 
Podziękował: witstwosz

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #18 dnia: 20 - Lutego - 2016 - 15:01:43 »
Może nie dosłownie ale mnie podpuszczasz bym rozebrał mój filtr z vita po przebiegu 7-mio krotnym jak wszyscy zalecają. Myślę że nie jednego pewnie by zaciekawiło w jakiej jest kondycji porównując do twojego. Nie mówię że nie tylko będę miał dylemat jaki kupić (jakiego producenta) by był tak rewelacyjny jak ten. No i nie wiem czy mu nie zaszkodzi taki nowiutki suwenir  :D
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #19 dnia: 20 - Lutego - 2016 - 16:56:52 »


Może nie dosłownie ale mnie podpuszczasz bym rozebrał mój filtr z vita po przebiegu 7-mio krotnym jak wszyscy zalecają .Myślę że nie jednego pewnie by zaciekawiło w jakiej jest kondycji porównując do twojego .Nie mówię że nie tylko będę miał dylemat jaki kupić (jakiego producenta )by był tak rewelacyjny jak ten. No i nie wiem czy mu nie zaszkodzi taki nowiutki suwenir  :D

Co spodziewasz się znaleźć w tym filtrze? Mogę Ci podpowiedzieć że filtr oleju co przejechał min. 70 tys. km już dawno nie filtruje oleju bo został zalepiony a ciśnienie oleju masz tylko dzięki zaworowi bezpieczeństwa w filtrze oleju który  podczas pracy silnika się otwiera bo nie ma wyboru.
Nowy filtr na pewno nie zaszkodzi dla Twojego auta.
Kiedyś trafiłem na kilka wypowiedzi osób które podobnie jak Ty nie wymieniali oleju i wnioski wszyscy mieli podobne że pomimo nie wymieniania oleju należy wymieniać filtr i to nawet częściej niż producent zaleca interwał wymiany oleju.
Ja akurat nie będę tego sprawdzał i olej wraz z filtrem wymieniam i wymieniać będę zgodnie z zaleceniami producenta.
Co do celowego zaniżania jakości produktów to nie do końca jest tak.
Renomowana firma nie pozwoli sobie na produkcję bubli bo raz że to dość łatwo wykryć a dwa to i tak takie filtry wymienia się co ileś tys. km nawet bez widocznego zużycia.
Oczywiście wszystko da się zrobić trochę taniej i zwykle jest to kosztem czegoś i tu jest pole do popisu dla producentów części budżetowych.
Żeby coś wiedzieć należy to sprawdzić najlepiej doświadczalnie i dlatego na następnym spocie zniszczymy komisyjnie kilka filtrów oleju celem zbadania zawartości i pomierzenia substancji filtrującej w filtrach różnych marek.

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr oleju - budowa i zastosowanie
« Odpowiedź #20 dnia: 20 - Lutego - 2016 - 18:06:10 »
Co spodziewasz się znaleźć w tym filtrze? Mogę Ci podpowiedzieć że filtr oleju co przejechał min. 70 tys. km już dawno nie filtruje oleju bo został zalepiony a ciśnienie oleju masz tylko dzięki zaworowi bezpieczeństwa w filtrze oleju który  podczas pracy silnika się otwiera bo nie ma wyboru.

Z tej wypowiedzi wynika że jest tylko tak jakby go nie było. A skoro nie filtruje nic a silnik pracuje normalnie to tym bardziej nasuwa się wniosek że nie jest tak zupełnie potrzebny. W przeciwnym razie powinien się już dawno zatrzeć skoro jest tak niezbędny. Jako że nikt pewnie z was nie katował nigdy tak silnika nie wymieniając oleju a ja tak robię więc dzielę się z wami moimi spostrzeżeniami. Podobnie jak wy piszecie o efektach dolewania specyfików które mają poprawić walory oleju. Moim odczuciem jest że silnik pracuje normalnie (nawet jakby ciszej, przyjemniej dla ucha) a jedyny zauważalny negatywny objaw jest przy odpalaniu w mrozie, wolniejsze kręcenie.
A może silniki starszej generacji VW są takie że ciężko jest je zabić. Stawiam że taki nowszej generacji na pompo-wtryskach nie przeżyłby takiego traktowania. Konstruktorzy zadbali o mniejsze przekroje kanałów olejowych, precyzyjniejsze pasowania elementów silnika.
 

Offline braciarz

  • clubmen
  • Wiadomości: 219
  • Pomógł: 59
  • VW: Sharan I 1FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: SM
Odp: FILTR OLEJU - której firmy jest najlepszy ?
« Odpowiedź #21 dnia: 06 - Maja - 2019 - 13:24:51 »
Panowie, muszę wymienić olej w moim 1.9 TDI i potrzebuję porady odnośnie zakupu filtra oleju.
W miejscowym sklepie do mojego silnika, na miejscu mają filtry oleju 2 różnych firmy: Filtrona i Manna i zastanawiam się, który z nich będzie lepszy  ::)
Który jest tańszy to wiem, ale nie o cenę mi chodzi a lepsze filtrowanie oleju w moim silniku  ;)


PS. Uprzejmie proszę też kolegę @Gulasz aby nie doradzał mi niewymieniania oleju i filtra.
 

Offline GregMiG

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZA
  • Napęd: FWD
Odp: FILTR OLEJU - której firmy jest najlepszy ?
« Odpowiedź #22 dnia: 06 - Maja - 2019 - 20:52:12 »
Kup filtr Mann'a. Jest niewiele droższy za to jakościowo dużo lepszy.
 

Tagi wątku: Filtr oleju budowa zastosowanie