Autor Wątek: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?  (Przeczytany 94436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline doggie

• Clubowicz
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #100 dnia: 03 - Listopada - 2019 - 19:08:50 »
Nie widzę takiej potrzeby i tyle. Lałem do Polo SDI, lałem do Golfa TDI VP a i zdarzało się do Golfa 5 TDI PD. Do CR nie mam zamiaru bez względu na to co sąsiad taki siaki czy owaki leje. Piszesz że dwa lata leje, ja jeżdżę TDI CR też od kilku lat bez lania 2T i też się dobrze czuję, wtryskiwacze w moich CR też bo nigdy nie odmówiły posłuszeństwa. Niektórzy widzę mają po prostu przyzwyczajenia z dawnych lat i tyle

Offline kerad

• :: TrendLine
  • Silnik: 1.9 TDI PD
  • Kod: AUY
  • Rej: 2K6
« Odpowiedź #101 dnia: 03 - Listopada - 2019 - 20:36:00 »
To w Niemczech zaczęto stosować oleje 2t do diesla po tym jak zauważono opiłki w pompo wtryskach i nagle zwiększoną awaryjność silników po odsiarczeniu paliwa, pogorszenie właściwości smarnych. I tam kierowcy zaczęli to praktykować i stosują od około 15 lat, szczególnie taksówkarze.
Dwa lata to mało czasu aby wyciągnąć wnioski, sam to robię trochę krócej ale argumenty w dyskusji mnie przekonały do stosowania tego zabiegu.
Fakt silnik pracuje ciszej, przyjemniej. nie obserwuję mniejszego spalania ani ubytku czy zwiększenia mocy. Odczucia czysto subiektywne ale przekonywujące do dalszego stosowania.
Polecam do przeczytania pierwszy post - https://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html
Nikt nikogo do niczego nie zmusza. 

Offline wojtek2626

• VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZB
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Rej: DJ
« Odpowiedź #102 dnia: 07 - Lutego - 2020 - 14:05:07 »