1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Strona główna
Forum
Zaloguj się
Rejestracja
Forum VW Club Polska - grupa VAG
VW :: GARAGE
VW Garage
4Motion/Haldex
4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
« poprzedni
następny »
Strony: [
1
]
Do dołu
Autor
Wątek: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5] (Przeczytany 7341 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pretor
administrator
Wiadomości: 6312
Pomógł: 1590
VW: Tiguan I
Model: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Kod: CBAB
Moc: 140 KM
Skrzynia: MT-6
Napęd: 4x4
Rej: OK
4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
dnia:
16 - Października - 2015 - 21:40:47 »
Witam.
Passat B5 2.8 V6 4Motion - jak serwisować tylny napęd i na co zwrócić uwagę przy jego eksploatacji ?
Z tego co wiem, to Passat B5 jako jedyny Volkswagen posiada stały napęd 4x4 czyli normalne Quattro z Torsenem.
Zapisane
SZUKAM ->
Drzwi lewy tył [Tiguan 07-16]
red
:: VIP ::
Wiadomości: 1688
Pomógł: 54
VW: Sharan I 2FL
Silnik: 1.9 TDI-PD
Kod: BVK
Moc: 115 KM
Napęd: 4x4
Rej: BWM
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #1 dnia:
17 - Października - 2015 - 03:36:49 »
Jeśli chodzi o olej to TorSen jest smarowany tym samym olejem co skrzynia biegów manualna i wymiany nie trzeba zbyt często stosować bo TorSen nie ma płytek które się ścierają i zostawiają jakieś cząsteczki w oleju. Prosta sprawa - jak mało i cieknie to uszczelnić i zalać świeżym olejem, jak brakuje dolać a raz na jakiś czas kontrolować poziom i wygląd oleju w skrzyni biegów i tylnym moście.
Co do opon to powinny być 4 takie same bo napęd działa cały czas i różnica w średnicy kół powoduje niepotrzebne naprężenia w układzie napędowym co skraca żywotność mechanizmów.
Zapisane
VW LT-35
LechuPdg
:: StartLine
Wiadomości: 3
VW: Passat B5
Silnik: 2.8 V6
Moc: 193 KM
Skrzynia: MT
Napęd: 4x4
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #2 dnia:
18 - Marca - 2017 - 17:39:10 »
Witam,
Mam problem ze skrzynią w Passacie 2.8 V6 z napędem syncro. Podczas jazdy padła prawdopodobnie skrzynia. W tylnej części skrzyni słychać chrobotanie i auto nie jedzie. Jak odłączyć tylny napęd aby działał tylko przód?
Pozdrawiam
Zapisane
Gulasz
-baned-
Wiadomości: 3051
Pomógł: 155
Marka: Mercedes
Silnik: 1.9 M-TDI
Moc: 75 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: GD
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #3 dnia:
18 - Marca - 2017 - 18:26:03 »
Skoro coś się ewidentnie mieli to walki by przenieść napęd lekko mija się z celem (omijając fakt że mało wykonalne )bo czy napęd będzie na przód ,tył czy cztery to i tak flaki w skrzyni będą się obracać i wymieli się do końca i stanie na dębowo. Co innego układ różnicowy przodu czy tyłu .Może warto zerknąć w jej wnętrze i podjąć próbę naprawy (jeśli to jakiś drobiazg)lub poszukać sprawnej by nie zblokowało jej podczas jazdy (przy ewentualnych rzeźbach z przeniesieniem napędu ).Zablokowana skrzynia w wozie kończy się lawetą (z problemami wrzucenia go na nią )i nie małymi kosztami .Lepiej zmienić /naprawić niż jeździć z sercem w gardle czy nie zblokuje np.podczas wyprzedzania przy nie małej prędkości (mało fajne odczucie ).
Zapisane
LechuPdg
:: StartLine
Wiadomości: 3
VW: Passat B5
Silnik: 2.8 V6
Moc: 193 KM
Skrzynia: MT
Napęd: 4x4
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #4 dnia:
18 - Marca - 2017 - 19:45:57 »
Zgadzam się w 100% co do opcji naprawy/wymiany. Auto mam od kilku dni i nie wiem czego się po nim spodziewać. Sama skrzynia jest sprawna, przednie koła się kręcą bez problemu, nic się nie blokuje ani nie mieli. Problem jest tylko z przeniesieniem napędu na tył, stąd chęć(jeśli to możliwe) odłączyć go całkiem a w najbliższym czasie wymienić całą skrzynię (po poznaniu faktycznego stanu auta).
Zapisane
Gulasz
-baned-
Wiadomości: 3051
Pomógł: 155
Marka: Mercedes
Silnik: 1.9 M-TDI
Moc: 75 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: GD
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #5 dnia:
18 - Marca - 2017 - 19:59:05 »
Nie wiem czy warto się gimnastykować /walczyć /kombinować z blokowaniem .
Wymienić całą lub wydłubać tylko to co potrzebne jeśli nie chce się desantować całej .
Zapisane
LechuPdg
:: StartLine
Wiadomości: 3
VW: Passat B5
Silnik: 2.8 V6
Moc: 193 KM
Skrzynia: MT
Napęd: 4x4
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #6 dnia:
20 - Marca - 2017 - 14:58:03 »
Uszkodzeniu uległa tylna część skrzyni, skrzyneczka przykręcana na 8 śrub.
Jak się okazuje ciężko to dostać jako osobny element.
Przynajmniej znam usterkę.
Zapisane
pretor
administrator
Wiadomości: 6312
Pomógł: 1590
VW: Tiguan I
Model: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Kod: CBAB
Moc: 140 KM
Skrzynia: MT-6
Napęd: 4x4
Rej: OK
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #7 dnia:
20 - Marca - 2017 - 15:32:50 »
To najlepiej kupić całą skrzynię i przełożyć albo sam uszkodzony element albo całą skrzynię.
Zapisane
SZUKAM ->
Drzwi lewy tył [Tiguan 07-16]
jaskola1989
:: TrendLine
Wiadomości: 11
VW: Passat B5 FL
Silnik: 2.8 V6
Kod: AMX
Moc: 193 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: PGN
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #8 dnia:
17 - Października - 2018 - 15:22:46 »
Witam wszystkich. Auto ma manualna skrzynie biegów Mam problem z moim autem. Mianowicie przy ruszaniu jest jakby lekkie puknięcie i szarpnięcie. I mam wrażenie ze to się dzieje na rozgrzanym aucie. Przy skręconych kołach tez mam wrażenie ze nie jest takie gładkie ruszanie. Wymieniałem olej w tylnim moście, poduszki tez wyglądały na ok. Przeguby tylne wewnętrzne ładnie nasmarowane. Kiedyś miałem taki przypadek ze tylne koła musiałem na chwile zmienić i większy był odczuwalny ten stuk i szarpnięcie. Nie wiem co to może być. Może macie jakieś pomysły? Pozdrawiam.
Zapisane
waldi919
:: TrendLine
Wiadomości: 94
Pomógł: 13
VW: Golf III
Silnik: 1.9 TDI
Kod: AFN
Moc: 110 KM
Skrzynia: MT-5
Napęd: FWD
Rej: GD
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #9 dnia:
17 - Października - 2018 - 19:29:15 »
Staram się zrozumieć, to co napisałeś ale mimo tego że się staram, to nie daję rady
Zapisane
jaskola1989
:: TrendLine
Wiadomości: 11
VW: Passat B5 FL
Silnik: 2.8 V6
Kod: AMX
Moc: 193 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: PGN
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #10 dnia:
17 - Października - 2018 - 20:25:48 »
Chodzi o to że przy mocniejszym ruszaniu z jedynki i dwójki jest odczucie lekkiego pęknięcia i tak jakby szarpnięcia.
Odczuwalne jest to tak bardziej w tylnej części auta.
Zapisane
tok123
:: StartLine
Wiadomości: 2
VW: Passat B5
Silnik: 2.8 V6
Moc: 193 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: RMI
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #11 dnia:
22 - Marca - 2019 - 04:58:31 »
a stuki są tak samo słyszalne przy wyłączonym ESP??
Zapisane
red
:: VIP ::
Wiadomości: 1688
Pomógł: 54
VW: Sharan I 2FL
Silnik: 1.9 TDI-PD
Kod: BVK
Moc: 115 KM
Napęd: 4x4
Rej: BWM
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #12 dnia:
22 - Marca - 2019 - 06:48:35 »
W jakiej kondycji jest podpora wału napędowego oraz jego krzyżaki?
red@tapatalk
Zapisane
VW LT-35
jaskola1989
:: TrendLine
Wiadomości: 11
VW: Passat B5 FL
Silnik: 2.8 V6
Kod: AMX
Moc: 193 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: PGN
Odp: 4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
«
Odpowiedź #13 dnia:
23 - Marca - 2019 - 15:16:47 »
Jak na moje podpora wału i krzyżaki są ok.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
« poprzedni
następny »
Tagi wątku:
4motion
syncro
Forum VW Club Polska - grupa VAG
VW :: GARAGE
VW Garage
4Motion/Haldex
4Motion-Quattro - serwis, eksploatacja, problemy [Passat B5]
Wystąpił błąd podczas dziękowania
Dziękując...