Autor Wątek: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!  (Przeczytany 26890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« dnia: 29 - Września - 2015 - 17:07:33 »
Witam.
Jak zawsze problem sklonil mnie do wizyty na forum.
Mam na imie Piotrek i kupilem lekko uszkodzonego Passata B7 2.0 TDI 140 KM [CFFB] z 2013 roku.
W aucie musialem wymienic deske rozdzielcza. Gdy auto bylo rozebrane moj meczanik mogl spokojnie odpalic i przestawiac auto. Po zlozeniu deski wlozylem kluczyk i wszystkie ikonki na desce sie zapalily jak powinny. Nie odpalalem silnika. Gdy mechanik wrocil i chcial uruchomic silnik auto odpalilo tylko na sekunde i zgaslo.
Od tamtej pory nic,cisza! Gdy otwieram drzwi pokazuje sie przebieg i rysunek otwarcia drzwi,ale gdy wkladam kluczyk na zaplon pojawia sie na sekunde zolty symbol kierownicy i komunikat IMMOBILIZER ACTIVE. Nie moge przetestowac auta,bo auto nie reaguje na kluczyk by przejsc w tryb zaplonu. Wyswietlacz czasem migocze,ale wszystkie polaczenia sprawdzone i jest ok.
Ze wszystkich ikonek pojawia sie tylko ikonka dlugich gdy mrugam swiatlami. Gdy probowalismy podlaczyc na krotko gniazdo kluczyka ikonki zapalaja sie,ale auto odpala na sekunde i gasnie znowu.
Nie mam pojecia co dalej...
Pozdrawiam
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #1 dnia: 29 - Września - 2015 - 17:11:10 »
Prawdopodobnie zadziałał jakiś system antykradziejowy.... Najlepiej podłączyć dziada pod komputer i zobaczyć jak wygląda sprawa albo potrzebna będzie wizyta w ASO
 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #2 dnia: 29 - Września - 2015 - 17:15:01 »
Problem w tym,ze auto prawie nie reaguje na kluczyk. Radio czasem mozna wlaczyc a czasem nie. Nie chce wejsc w zaplon. Aby zczytac kody bledow musi byc na zaplonie. Inaczej nie ma polaczenia z czytnikiem. Nawet nie mam jak go zaholowac do ASO,bo blokada kierownicy jest zalaczona
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #3 dnia: 29 - Września - 2015 - 17:35:15 »
Kiera jest zablokowana elektornicznie czy blokada analogowa ?

Prawdopodobnie tylko laweta i do ASO.  Ale może źle stacyjka jest podłączona po założeniu deski ?
 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #4 dnia: 29 - Września - 2015 - 17:41:55 »
Jest tylko jedna kostka w stacyjce. Raczej nie ma mozliwosci zle ja wpiac. Gdy zdejme oslone gniazda stacyjki swieci sie czerwona dioda nad szpara na kluczyk
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #5 dnia: 29 - Września - 2015 - 17:55:59 »
No dobra.... a licznik był włożony wcześniej czy nie ?   
Może to jakiś trop będzie..... Zdecydowanie tak jak napisałeś coś jest nie tak po włożeniu deski. Więc teraz trzeba szukać wstecz.
 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #6 dnia: 29 - Września - 2015 - 18:00:57 »
Bez licznika normalnie auto odpalalo. Po zlozeniu wszystkiego do kupy zaplily sie wszystkie kontrolki tylko raz ( wtedy gdy skladalem auto ) ale nie odpalalem. Licznik byl podlaczony. Najgorzej,ze nie wiem jak podpiac cokolwiek,by odczytyac bledy...
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #7 dnia: 29 - Września - 2015 - 19:29:35 »
Może przy walce z tą bestią najzwyczajniej padł jakiś bezpiecznik (i widać ciemność) .Można by spróbować oszukać tego f16 i załączyć przekaźnik odpowiedzialny za zapłon może trybnie chociaż do diagnozy co go boli.
 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #8 dnia: 29 - Września - 2015 - 19:31:46 »
F16 pod maska?
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #9 dnia: 29 - Września - 2015 - 19:40:58 »
Nie pod maską !!Chodzi o ilość elektroniki i kabli jaką wsadzili w ten wóz.Sorki nie zastanowiłem się że skrót F16 możesz wziąć za oznaczenie przekaźnika .

Dodano:  29 - Września - 2015  -  19:49:45
Jeszcze wpadł mi do głowy jeden pomysł nie wiem czy próbowałeś zamknąć go z pilota i otworzyć .Czy czuje kluczyk ?

Dodano:  29 - Września - 2015  -  19:54:59
Czy przy próbie odpalania wciśnięte sprzęgło ?
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #10 dnia: 29 - Września - 2015 - 21:34:23 »
W takim razie odepnij licznik i sproboj. Może to jakiś trop

Wysłane z mojego ME173X przy użyciu Tapatalka

 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #11 dnia: 29 - Września - 2015 - 21:42:01 »
Przed wymontowaniem starej deski pokazywal komunikat o wcisnieciu sprzegla. Teraz tylko IMMOBILIZER ACTIVE. Zamykanie i otwieranie nic nie daje. Auto sie zamyka i otwiera normalnie. Probowalem odlaczac licznik. Bez zmian.
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #12 dnia: 29 - Września - 2015 - 21:42:49 »
Jak rozumiem licznik ten sam został?

Wysłane z mojego ME173X przy użyciu Tapatalka



Dodano:  01 - Października - 2015  -  10:31:41
Coś musiało się stać że immo został aktywowany.

Wysłane z mojego ME173X przy użyciu Tapatalka

 
Podziękował: zbizeb

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #13 dnia: 29 - Września - 2015 - 23:03:33 »
Na myśl przychodzi mi jeszcze blokada kierownicy.Czy przy niej na pewno jest powpinana wiązka?Jak czuje central kluczyk to raczej on będzie ok. jakby nie reagował to podejrzewałbym że mógł zaliczyć glebę .
 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #14 dnia: 01 - Października - 2015 - 13:16:40 »
Jest male uaktualnienie i udalo sie odczytac kod błędu:
P01176 - Brak Komunikacji Z Kluczem! Uszkodzony klucz!
Teraz nie wiem czy to rzeczywiscie kluczyk? Nie wiem jak sprawdzic... Wystrczy zakodowac go na nowo czy czeka mnie wymiana? Wczesniej przytrzymujac otwieranie moglem otworzyc szyby,a trzymajac zamykanie zamknac,ale zostaly mi otwarte i nawet zamknac szyb nie moge. Dobrze,ze stoi w garazu....
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #15 dnia: 01 - Października - 2015 - 19:43:21 »
W kwesti szyb to może najprościej padła bateria w kluczyku (skoro reagował i zdechł).Natomiast gorzej z tematem że po wsadzeniu klucza widzisz ciemność .Masz może drugi kluczyk ? Czy mechanior nie wsadził przez pomyłkę kluczyka z innego passka ( i wóz odnotował to jako próbę kradzieży).Czy komp powiedział coś więcej poza tym błędem (bo to że nie czyta kluczyka to było wiadomo bez kompa)Czy lukneliście (mechanior )w blokadę kierownicy ?(jak nie rozblokuje też będzie ciemność )Czy przy ferworze walki z dechą nie przycioł kabelków stacyjka-blokada kierownicy ,stacyjka-sterownik silnika ,lub najprościej nie podpioł którejś masy .Przejżyjcie jeszcze raz kabelki (wiem że to upierdliwy temat ),styki stacyjki (może nawaliło syfu do środka i przez to nie czuje klucza ,kompresorem powinno pomóc )Zostają jeszcze bezpieczniki ( czy wszystkie na pewno żywe?)Jak nic nie traficie to próba kodowania kluczyka.Lub stacyjka do reanimacji.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #16 dnia: 01 - Października - 2015 - 21:54:46 »
Jeśli miałeś odpięty licznik i uruchamiałeś auto to po założeniu licznika Immo mogło zablokować Tobie auto. Jeśli dobrze myślę to trzeba na nowo przekodować immo.
A może założyłeś licznik z innego auta i zostało to zapisane jako ingerencja tzn kradzież.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #17 dnia: 01 - Października - 2015 - 22:51:30 »
A może założyłeś licznik z innego auta i zostało to zapisane jako ingerencja tzn kradzież.
Ostatnio dość częsty przypadek z kodowaniem części do konkretnego VIN-u auta.
To podobno ma ograniczyć kradzieże aut na części, tylko że złodzieje mają to w D a konsekwencje poniesie zawsze ten na końcu łańcuszka, czyli nieświadomy zagrożenia klient :curve:
 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #18 dnia: 01 - Października - 2015 - 23:08:35 »
Deske montowalem sam,na spokojnie,wiec raczej zadnej wiazki nie przycialem. Po polaczeniu 3 i 5 pinu w kostce auto zapala wszystkie kontrolki i gdy wciskam kluczyk odpala na sekunde. Martwi mnie migajaca czerwona kierowniczka. Sprzwdzalismy miernikiem i prad nie przechodzi przez rezystor na plytce stacyjki. Wydaje mi sie,ze to najwiekszy podejrzany. Kupie druga stacyjke i zobacze. Auto bylo odpalane gdy wszystkie rzeczy byly odlaczone ( licznik,radio,Climatronic) i jezdzilo normalnie. Oczywiscie ten sam licznik jest zalozony co byl. Jeszcze jedno. Gdy kluczyk jest wsadzony to czasem wyswietlacz na desce mryga napisem Immobilizer Active. Jesli chodzi o kolumne kierownicy. Na co mam zerknac? Bardzo dziekuje za zainteresowanie sie tematem
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #19 dnia: 01 - Października - 2015 - 23:17:58 »
Ta czerwona kierownica to kontrolka że jest zablokowana i dlatego wyłącza silnik. Sygnał ze stacyjki o włożonym kluczyku powinien ją rozblokować.
A jak bateryjka w kluczyku żywa?
Po wsadzeniu powinieneś usłuszeć jak rozblokowuje kierownice
 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #20 dnia: 07 - Października - 2015 - 14:55:25 »
Mialem podejrzenia,ze byc moze stacyjke szlag trafil. Zamowilem uzywana i wymienilem. Nie potrzeba zadnego kodowanie. Wlozylem kluczyk i BOOOOOOOOOM blokada puscila,deska zajarzyla sie swiatelkami i auto zagadalo od razu :) Brawo JA ;)
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #21 dnia: 07 - Października - 2015 - 15:58:50 »
Fajnie że się udało a jeszcze fajniej że podzieliłeś się tą informacją .Może jak ktoś będzie miał podobny problem twoja informacja naprowadzi jak rozwiązać usterkę
 

Offline pz_szczecin

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #22 dnia: 07 - Października - 2015 - 16:26:22 »
Po prostu gdy skladalem deske zbyt mocna wcisnalem stacyjke od srodka,a powinienem na spokojnie odkrecic troche deske z boku i by weszlo idealnie. Jedna rzecz mnie dziwi. Stacyjka sama w sobie nie pokazala bledu,lecz wyswietlil sie kod bledu kluczyka.
#Piszę z klawiatury bez polskich znaków
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Immobilizer Active - brak komunikacji z kluczem!
« Odpowiedź #23 dnia: 07 - Października - 2015 - 22:11:45 »
Najprawdopodobniej nie było sygnału na odblokowanie blokady kierownicy (czerwona kontrolka)i mózg wyłączał silnik by nikt nie odjechał a że błąd wywalał inny no cały czas twierdzę że jest przyrost treści nad formą a komp nie do końca mówi prawdę.Pożyjesz to sam się przekonasz nie jedna jeszcze awaria przed tobą (chodzi o elektroniką).
 

Tagi wątku: Immobilizer