Autor Wątek: ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII  (Przeczytany 144 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bridgeburner

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VIII
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 116 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII
« dnia: 08 - Listopada - 2025 - 22:53:53 »
VW Golf VIII 2.0 TDI 116 KM z 2020 roku, przebieg 130 000 km.
Auto ma już 5 lat i przyszedł czas zająć się rozrządem.

Rozmawiałem z trzema serwisami i mam trochę mętlik w głowie, proszę Was o pomoc w jego rozwiązaniu :D

Czy przy serwisie rozrządu po 5 latach należy wymienić pasek napędowy pompy oleju (ten w kąpieli olejowej) oraz uszczelnienie wału?

- ASO VW proponuje mi usługę za 4400zł, gdy zapytałem o powyższe elementy powiedziano mi że, cytuję: "wymiana ta nie jest objęta żadnym interwałem, nie jest elementem czynności serwisowej".

- Nieautoryzowany serwis 1 mówi, że bez paska zrobi za 2200zł, a z paskiem za 4030zł. Czyli można, ale nie trzeba.

- Nieautoryzowany serwis 2 mówi, że z doświadczenia radzi zrobić kompleksowo żeby nie było niespodzianek i zrobi to wszystko za 6600zł.

Naczytałem się o paskach w kąpieli olejowej w PureTechach i nie jestem przekonany do tej długowieczności deklarowanej przez VW.
Czy powinienem zaufać ASO w tej sprawie i nie wymieniać?
Czy ostatni serwis dobrze radzi, czy chce tylko zarobić?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII
« Odpowiedź #1 dnia: 10 - Listopada - 2025 - 18:41:06 »
Czy powinienem zaufać ASO w tej sprawie i nie wymieniać?
Oczywiście że nie ufać,  a raczej zastosować raczej metodę ograniczonego zaufania. Aso twierdzi również że w haldex sie nie wymienia filtra. 
Nieautoryzowany serwis 2 mówi, że z doświadczenia radzi zrobić kompleksowo
Tu jest racja , choć by dlatego że do tej czynności w razie jak byś chciał zrobić osobno , znów trzeba  rozebrać rozrząd.  W tej czynności dochodzi dodatkowo spuszczenie oleju i zdjęcie miski olejowej .
Dla świętego spokoju bym zmienił.
:)
 
Podziękował: bridgeburner

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 188
  • Pomógł: 51
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII
« Odpowiedź #2 dnia: 10 - Listopada - 2025 - 19:11:48 »
Mi w Aso wyceniono na 5200 brutto z wymianą paska napędu pompy oleju i uszczelniaczem przednim wału.
Nie źle ceni sobie ten serwis nr2.
Mam ten komfort, że ogarne wszystko sam, a kompletny rozrząd z paskami śrubami pompą (wszystko w oryginale) kupi się na allegro za około 2100zł.
 
Podziękował: bridgeburner

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII
« Odpowiedź #3 dnia: 10 - Listopada - 2025 - 20:15:48 »
Nie źle ceni sobie ten serwis nr2
Też o tym pomyślałem,  bo to lekka przesada .
Co do oryginału to mozna kupić taniej i to to samo .  Przecież vw noe produkuję części.  Teraz chyba jest skf montowany w ASO
:)
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 188
  • Pomógł: 51
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII
« Odpowiedź #4 dnia: 10 - Listopada - 2025 - 22:28:13 »
A powiem wam ze ten pasek pompy to można zmienić bez ściągania michy
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII
« Odpowiedź #5 dnia: 11 - Listopada - 2025 - 08:17:34 »
Zgadza sie , pod warunkiem że kupisz pasek z deklem,  10 śrub i jest na wierzchu.
Ale nie we wszystkich silnikach jest to możliwe.
:)
 

Tagi wątku: