VW Golf VIII 2.0 TDI 116 KM z 2020 roku, przebieg 130 000 km.
Auto ma już 5 lat i przyszedł czas zająć się rozrządem.
Rozmawiałem z trzema serwisami i mam trochę mętlik w głowie, proszę Was o pomoc w jego rozwiązaniu
Czy przy serwisie rozrządu po 5 latach należy wymienić pasek napędowy pompy oleju (ten w kąpieli olejowej) oraz uszczelnienie wału?- ASO VW proponuje mi usługę za 4400zł, gdy zapytałem o powyższe elementy powiedziano mi że, cytuję: "wymiana ta nie jest objęta żadnym interwałem, nie jest elementem czynności serwisowej".
- Nieautoryzowany serwis 1 mówi, że bez paska zrobi za 2200zł, a z paskiem za 4030zł. Czyli można, ale nie trzeba.
- Nieautoryzowany serwis 2 mówi, że z doświadczenia radzi zrobić kompleksowo żeby nie było niespodzianek i zrobi to wszystko za 6600zł.
Naczytałem się o paskach w kąpieli olejowej w PureTechach i nie jestem przekonany do tej długowieczności deklarowanej przez VW.
Czy powinienem zaufać ASO w tej sprawie i nie wymieniać?
Czy ostatni serwis dobrze radzi, czy chce tylko zarobić?