Autor Wątek: 2.0 BiTdi [CDCA] - remont silnika  (Przeczytany 164 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline scss

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • VW: Amarok I
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Kod: CDCA
  • Moc: 163 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KO
2.0 BiTdi [CDCA] - remont silnika
« dnia: 28 - Maja - 2025 - 08:50:02 »
Witam wszystkich.
VW Amarok I 2.0 BiTDi  163 KM [CDCA] z 2011 roku, przebieg 281kkm.
Pękł pasek od pompy oleju (czerwona ikonka od oleju zaczęła migać i piszczeć).
Silnik się przytarł, turbina padła. Pytanie do Was, czy jest sens robić remont/regenerację silnika, czy szukać używki?
Jeżeli regeneracja to możecie kogoś polecić okolice 3miasta, Lęborka lub Słupska?
Jeżeli używka to czy macie namiary na pewnego dostawcę, bo w necie niby są jakieś, ale z "gwarancją do bramy i się nie znamy..."
Będę wdzięczny za każde info.

PS.   :exclaim: :exclaim: W temacie paska napędu pompy olejowej :exclaim: :exclaim:

Pasek się wymienia przy rozrządzie, w moim przypadku autoryzowany serwis dał dupy i nie wymienił paska. Rozrząd, oleje w mostach, płyny "ustrojowe" robiłem zaraz po zakupie auta. Także zachęcam abyście zwrócili na to uwagę w waszych autach.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2955
  • Pomógł: 883
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 BiTdi [CDCA] - remont silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 14 - Czerwca - 2025 - 20:57:49 »
Polecam tego sprzedawcę,  zakupiłem juz kilka sztuk u niego i bez zastrzeżeń. 
https://allegro.pl/oferta/silnik-komplet-ford-galaxy-ii-mk2-2-0-tdci-140km-qxwa-qxwb-15283234201
:)
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 159
  • Pomógł: 41
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 2.0 BiTdi [CDCA] - remont silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 14 - Czerwca - 2025 - 23:31:33 »
autoryzowany serwis dał dupy i nie wymienił paska
Nie tak do końca to prawda.W ASO naprawy robią według instrukcji serwisowej a ona nie przewiduje wymiany tego paska :(
Co do remontu to trzeba by go rozebrać i oszacować koszta naprawy i wtedy podjąć decyzję-remont czy używka.
 

Offline scss

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • VW: Amarok I
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Kod: CDCA
  • Moc: 163 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KO
Odp: 2.0 BiTdi [CDCA] - remont silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 16 - Czerwca - 2025 - 10:15:19 »
Cześć,
Dzięki za Wasze odpowiedzi.
Cytuj (zaznaczone)
W ASO naprawy robią według instrukcji serwisowej a ona nie przewiduje wymiany tego paska
Ok, rozumiem, aczkolwiek, wydaje mi się, że ogarnięty mechanik, powinien od razu podpowiedzieć na co zwrócić uwagę, tym bardziej, że klient:
a) zlecił wyminę rozrządu, pompę wody, uszczelek, oleju w mostach, oleju w  reduktorze, dwumas, itp... taki full serwis ze wskazaniem [prośbą] o wyminę wszystkiego co należy wymienić przy przebiegu 200kkm
b) klient nie jest mechanikiem i nie musi wiedzieć co i kiedy należy wymieniać, nie ma też dostępu do serwisówek i checklist.
c) klient nie stęka, że drogo, płaci bez mrugnięcia okiem- trzeba to trzeba wymieniamy i tyle.
Cytuj (zaznaczone)
Co do remontu to trzeba by go rozebrać i oszacować koszta naprawy i wtedy podjąć decyzję-remont czy używka.
Czy możesz kogoś polecić? Będę wdzięczny.

Polecam tego sprzedawcę,  zakupiłem juz kilka sztuk u niego i bez zastrzeżeń.

Dzięki, zadzwonię na pewno.
 

Tagi wątku: