Autor Wątek: 1.0 MPI - terkot na biegu jałowym  (Przeczytany 954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ELDO

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Polo V
  • Silnik: 1.0 ???
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPS
1.0 MPI - terkot na biegu jałowym
« dnia: 24 - Kwietnia - 2025 - 17:40:50 »
Witam Szanownych Forumowiczów.

Polo V 1.0 MPI 75 KM z 2015 roku.
Po wymianie kompletnego sprzęgła (tarcza + łożysko oporowe) oraz łożyska wałka sprzęgłowego (wyczuwalny duży luz)  dalej słyszalne jest terkotanie na biegu jałowym.
Po wciśnięciu sprzęgła terkot ustaje.

Bardzo proszę o spostrzeżenia czy ewentualne porady gdzie może tkwić jeszcze problem.
 

Offline przemko

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 27
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.6i
  • Kod: AEK
  • Moc: 101 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ONY
Odp: 1.0 MPI - terkot na biegu jałowym
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Kwietnia - 2025 - 07:54:28 »
Po wciśnięciu sprzęgła terkot ustaje.
Słoneczko do wymiany?

Przy jakim przebiegu wymieniłeś sprzęgło i co było powodem tej wymiany ?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5621
  • Pomógł: 1021
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.0 MPI - terkot na biegu jałowym
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Kwietnia - 2025 - 14:12:43 »
Po wymianie kompletnego sprzęgła (tarcza + łożysko oporowe)
Bez docisku to kompletne to ono nie było.
 

Offline ELDO

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Polo V
  • Silnik: 1.0 ???
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPS
Odp: 1.0 MPI - terkot na biegu jałowym
« Odpowiedź #3 dnia: 25 - Kwietnia - 2025 - 21:18:03 »
Docisk też był wymieniony-wkradł się błąd.
Sprzęgło było wymienione przy 108 tyś, km.  Powodem wymiany był głośny hałas na biegu jałowym i problem z wrzutką biegu wstecznego- niestety to też nie pomogło.
Postanowiłem wymienić też łożyska wałka sprzęgłowego- dalej to samo. Terkot tylko na biegu jałowym.
Trzeba szukać dalej gdzie tkwi problem..... . Czy macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam

 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5621
  • Pomógł: 1021
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.0 MPI - terkot na biegu jałowym
« Odpowiedź #4 dnia: 26 - Kwietnia - 2025 - 21:27:52 »
problem z wrzutką biegu wstecznego
Znany problem w tych skrzyniach, na zasadzie TTTM, wystarczy podczas zapinania wstecznego lekko popuścić pedał sprzęgła i ponownie wcisnąć. Tak samo miałem w Lupo 1.4 MPI. Co do dzwonienia to w Lupo miałem tak samo :) też cichło po wciśnięciu sprzęgła, ale dałem sobie z tym spokój. Pytanie czy sprężyny - tłumiki drgań na tarczy nie dzwonią?
 

Tagi wątku: