Moim zdaniem jest to jakaś wada konstrukcyjna. Identyczną sytuację miałem w A4 B8 FL 2.0 TDI kod silnika CJCA, wymienione praktycznie wszystkie trzy termostaty wraz z zaworem zwrotnym i to dwukrotnie na OE i AM i nic nie pomagało, przy lekkim obciążeniu spadek temperatury na zegarach do 70 stopni, to był powszechny problem w tych silnikach. Najlepsze było to, że pomiar temperatury płynu termometrem bimetalicznym bezpośrednio w zbiorniczku wyrównawczym wskazywał pomiędzy 90-100 stopni, tak więc spróbuj oczywiście z zachowaniem środków bezpieczeństwa dokonać pomiaru temperatury w zbiorniczku.
Już w końcu przestałem się tym przejmować, w sumie ważne jest aby pod obciążeniem miał minimum 80 stopni. To wygląda jakby było nieprawidłowe sterowanie elektryczną pompą wody i na niskim lub bez obciążenia zamiast zwalniać pompuje na maksa, nie wiem, tylko spekuluję.