Autor Wątek: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature  (Przeczytany 502 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Touran I 2FL
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYE
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKR
1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 17:49:58 »
Witam serdecznie.
Posiadam Touran I 1.6 TDI 105 KM z 2014 roku.
Silnik bardzo powoli dochodzi do temperatury 90 st. jeśli już dojdzie do tej temperatury i auto postoi kilka minut na postoju albo jeździ na wolniejszych obrotach widać znaczny spadek temperatury. Ewidentnie nie utrzymuje uzyskanej temperatury.
Co może być przyczyną tej sytuacji?
Termostat, dogrzewacz, czujnik temperatury ?
Ma ktoś jakieś pomysły na tą przypadłość?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6287
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #1 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 18:10:12 »
auto postoi kilka minut na postoju albo jeździ na wolniejszych obrotach widać znaczny spadek temperatury.
Pierwszy i chyba jedyny podejrzany, to termostat.

Po zakupie dobrego firmowego, warto przetestować go w garnku na kuchence czy działa - bardzo często, nawet nowe potrafią być zepsute.
Warto też przy jednej robocie, wymienić płyn chłodniczy na nowy - płyny też się starzeją i przestają spełniać swoją rolę.
 
Podziękował: Adam85

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 18:53:59 »
Po zakupie dobrego firmowego, warto przetestować go w garnku na kuchence czy działa - bardzo często, nawet nowe potrafią być zepsute.
Tu nie zawsze da się to zrobić.  Przy tych silnikach występują dwa rodzaje jeden mały albo z obudową. 
A objawy wyglądają na typowe zacięcie w pozycji otwartej .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: Adam85

Offline Adam85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Touran I 2FL
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYE
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKR
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #3 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 19:32:08 »
Na logikę wydawało mi się że objawy typowe dla termostatu jednak to że znajduje się w Touranie dogrzewacz też troszkę daje do myślenia.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6287
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #4 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 19:42:27 »
Dogrzewacz jak sama nazwa wskazuje, służy do dogrzania zimnego silnika a termostat do utrzymywania temperatury na zadanym poziomie - wnioski wyciągnij sam.
 
Podziękował: Adam85

Offline Adam85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Touran I 2FL
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYE
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKR
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #5 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 20:47:23 »
Czy ktoś z obecnych na forum wymieniał taki termostat w Touranie?
W jakich to orientacyjnych kosztach oscylować może taka usługa z częściami?
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #6 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 21:36:09 »
Kolega ma taki silnik w caddy i ten sam objaw. Wymienione dwa termostatu (zamienniki) i trzeci z aso- i jest dokładnie to samo.
Podczas jazdy temp jest ok,ale jak stanie i pochodzi trochę na biegu jałowym to temperatura spada.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 693
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #7 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 22:09:29 »
Czy występują jakieś inne niepokojące objawy? O jakim spadku mówimy? Jeśli np. 80-85 stopni C, to może ten typ tak ma i nie się czym przejmować... 
Teoretycznie niby temperatura płynu mogłaby spaść po wyłączeniu dogrzewacza przy temperaturze płynu powiedzmy 85 C, ale oczywiście nie powinno tak być. (Domyślam się, że jak już się raz wyłączy przy włączonym silniku, to już się więcej nie włączy.) 
Jeśli termostaty ok, to nie wiem co zostaje - wada konstrukcyjna w jakiejś serii? (Jeśli ma elektryczną pompę wody, to może nadgorliwe sterowanie... W jakimś katalogu widzę też elektryczną do tego silnika. )
 
Podziękował: doggie

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #8 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 22:26:52 »
Wymienione dwa termostatu (zamienniki) i trzeci z aso
Z tym nigdy nie wiadomo,  Osobiście przerobiłem dwa termostaty z ASO i jeden zamiennik.  W koleknisci ASO, zamiennik, ASO. Dopiero trzeci okazal się dobry.  Niestety nie dało się go sprawdzić dobrze bo akurat był zintegrowany z obudową.   W tym silniku występują też dwa rodzaje pomp wody , jedna normalna a druga z przesłoną. Jesli nie działa to objawy też będą podobne jesli wykluczymy już termostat. 


Dodano:  30 - Grudnia - 2024  -  22:30:01
W jakich to orientacyjnych kosztach oscylować może taka usługa z częściami?
Najpierw musisz zobaczyć jaki masz termostat.  Po nr.VIN mogą wyjść dwa rodzaje  . Można je rozpoznać po obudowie.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #9 dnia: 30 - Grudnia - 2024 - 23:29:42 »
Pompa bez przesłony. Rocznik identyczny co kolegi - 2013 lub 2014.
Auto kolega użytkuje już jakieś 6 lat,jest mechanikiem więc raczej wie co robi . I bardzo ozdobny objaw a przy mrozach to widać w oczach jak wskazówka leci w dół.
 

Offline Adam85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Touran I 2FL
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYE
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKR
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #10 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 08:54:30 »
Kolego Frodo:
Spadek temperatury wygląda na wyższy.Z temperatury 90 potrafi nawet 20 st zjechać w doł.Jadac z prędkością 100 kmh średnio utrzymuje się na 90 jednak wystarczy zwolnić do prędkości 70 kmh i już widać jak temperatura spada.
Pompa wody wymieniona razem z rozrządem i nadal to samo.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #11 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 11:18:42 »
Moim zdaniem jest to jakaś wada konstrukcyjna. Identyczną sytuację miałem w A4 B8 FL 2.0 TDI kod silnika CJCA, wymienione praktycznie wszystkie trzy termostaty wraz z zaworem zwrotnym i to dwukrotnie na OE i AM i nic nie pomagało, przy lekkim obciążeniu spadek temperatury na zegarach do 70 stopni, to był powszechny problem w tych silnikach. Najlepsze było to, że pomiar temperatury płynu termometrem bimetalicznym bezpośrednio w zbiorniczku wyrównawczym wskazywał pomiędzy 90-100 stopni, tak więc spróbuj oczywiście z zachowaniem środków bezpieczeństwa dokonać pomiaru temperatury w zbiorniczku.

Już w końcu przestałem się tym przejmować, w sumie ważne jest aby pod obciążeniem miał minimum 80 stopni. To wygląda jakby było nieprawidłowe sterowanie elektryczną pompą wody i na niskim lub bez obciążenia zamiast zwalniać pompuje na maksa, nie wiem, tylko spekuluję.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #12 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 11:30:09 »
Z temperatury 90 potrafi nawet 20 st zjechać w doł.
Typowe dla termostatu  w pozycji otwartej .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #13 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 11:36:30 »
Pompa wody wymieniona razem z rozrządem i nadal to samo.
Pompa wody to pompa wody, ma inne zadanie niż termostat. Dla spokojności wymieniłbym termostat a jak nie pomoże to możliwe że TTTM
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - powoli się nagrzewa i szybko traci temperature
« Odpowiedź #14 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 12:48:10 »
Pompa wody to pompa wody, ma inne zadanie niż termostat
Jeśli jest z przesłoną to przepływ (moc) się zwiększa lub zmniejsza i przy zamkniętej temperatura będzie spadać ponieważ będzie mniejszy obieg.
W tym konkretnym przypadku to na 99% termostat, za duże spadki są.
Rozumiem spadki 10-15 stopni przy dużych mrozach.
Ale nie takie jak są tu opisane.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: