Autor Wątek: DCC - tłucze, czy nie tłucze?  (Przeczytany 887 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DamnWamn

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B8
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DW
DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« dnia: 03 - Marca - 2025 - 11:19:02 »
Cześć,

Właśnie planuję zamówić Tiguana/Tayrona, z początkowych testów Tiguana widziałem, że podobno NOWE DCC (dwa tłoczki) na dołach tłucze niemiłosiernie i zawieszenie brzmi, jakby miało zaraz się rozlecieć.

Z jakiegoś testu sprzed 2 miesięcy testujący mówił, że już podobno tak nie tłucze.

Jak to w końcu jest? Ma ktoś jakiś nowszy egzemplarz (który niedawno opuścił fabrykę)?

Gdzieś czytałem informacje od VW, że problemem była jakaś partia amortyzatorów, podobno jest na to akcja serwisowa.
A nowe wozy już podobno mają dobrze działające DCC (bez tłuczenia).

Pytanie tylko czy tak rzeczywiście jest - jak wam działa DCC najnowszej edycji? Warto brać? ; )
 

Online Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1329
  • Pomógł: 126
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #1 dnia: 04 - Marca - 2025 - 09:09:57 »
Mam DCC w arteonie z 2018r i nic nie tłucze
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5621
  • Pomógł: 1021
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #2 dnia: 04 - Marca - 2025 - 09:25:22 »
Gdzieś czytałem informacje od VW, że problemem była jakaś partia amortyzatorów, podobno jest na to akcja serwisowa.
A nowe wozy już podobno mają dobrze działające DCC (bez tłuczenia).
W całej grupie VAG na MQBevo bardzo często tłukło z uwagi na wadliwe amortyzatory ale VW nigdy się nie przyznał i nie zrobił akcji serwisowej. Możliwe że to poprawili. Sporo zastrzeżeń do pracy DCC mają użytkownicy przedliftowych Cupra Formentor
 

Offline DamnWamn

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B8
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DW
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #3 dnia: 04 - Marca - 2025 - 10:06:04 »
Mam DCC w arteonie z 2018r i nic nie tłucze

Marcino, w swoim Passacie B8 też mam DCC, ale nie o to pytam. ;)

Pytam o "najnowsze" DCC w Tiguanie III - najnowsze, oparte o dwa tłoczki.
 

Offline Grzesiu1949

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: STA
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #4 dnia: 11 - Kwietnia - 2025 - 21:04:34 »
Mam Tiguan III od sierpnia 2024. Zawieszenie DCC tłucze niemiłosiernie na niewielkich nierównościach. Jest to bardzo nieprzyjemne, odbiera całą przyjemność z jazdy. Zgłaszałem do serwisu wiele razy. W końcu wymienili jeden amortyzator. Nic się nie zmieniło, dalej stuka. Będę reklamował do skutku. Niestety zawieszenie DCC jest kompletnym niewypałem - dyskwalifikuje ten samochód na tle konkurencji.
Może ktoś z klubowiczów poradzi co z tym zrobić? Może ktoś już uporał się z tym problemem?
 

Online Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1329
  • Pomógł: 126
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #5 dnia: 15 - Kwietnia - 2025 - 13:47:00 »
W arteonach wymieniają tyleje na wachaczy z przodu  ale to wiadomo inny model
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 145
  • Pomógł: 39
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #6 dnia: 15 - Kwietnia - 2025 - 15:29:02 »
Zawieszenie DCC w całej grupie vag niestety jest porażką.Tak samo jak w skodzie to i w vw tłucze.
A teraz najciekawsze-nie mają na to rozwiązania.Wymiana amortyzatorów nie pomaga.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 710
  • Pomógł: 240
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #7 dnia: 15 - Kwietnia - 2025 - 16:04:09 »
Rozumiem, że masz na myśli porażka *w najnowszych* VAG bo u mnie w Tigu II bardzo sobie chwalę po 70 kkm i wcześniej w Atece też nie narzekałem. Co do najnowszych to słyszałem, że od początku ok w Skodach (np. nowy Kodiaq), ale nie testowałem.
 

Online Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1329
  • Pomógł: 126
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #8 dnia: 18 - Kwietnia - 2025 - 13:22:27 »
Zawieszenie DCC w całej grupie vag niestety jest porażką.Tak samo jak w skodzie to i w vw tłucze.
A teraz najciekawsze-nie mają na to rozwiązania.Wymiana amortyzatorów nie pomaga.
U mnie w Arteonie nic nie tłucze. A jak coś się zaczyna dziać chłopaki zmieniają tylejki w przednim wahaczu na takie wzmacniane albo pełne. Jak byłem na ptrzegladzie diagnosta też sugerował się zajac bo już nie są idealne.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 145
  • Pomógł: 39
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: DCC - tłucze, czy nie tłucze?
« Odpowiedź #9 dnia: 18 - Kwietnia - 2025 - 15:21:14 »
Tulejki to są przyczyną skrzypienia  zawieszenia znanego w vagu,a nie tl uczenia dcc.. Montuje się od rs3 i po problemie.
Co tu wyjaśniać,wystarczy poczytać w necie na temat DCC w vagu i jego bolaczkach.
Wyjeżdża to już z fabryki z problemem.
W skodzie do dziś nie potrafią się z tym uporać.
 

Tagi wątku: