Autor Wątek: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?  (Przeczytany 43769 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline bialekmleko

  • clubmen
  • Wiadomości: 353
  • Pomógł: 83
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: N
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #150 dnia: 01 - Maja - 2025 - 22:43:01 »
chodzi mi o czas
Nasz reniferek ma zasięg około 120-140 km i czas ładowania w domu od 15% do pełna to  około 12h, a na ładowarce takiej średniej bo nie mamy możliwości tego najszybszego ładowania to zajmuje około 2 do 3h. Ale jak podłączaliśmy Hyundaia sąsiadów pod taką szybką to przez czas skorzystania z toalety, wzięcie kawy i zjedzenie hot doga(około 0,5h) przybyło mu około 100km zasięgu.
Golf 1.6 TDI  (sweterek) / Tiguan 2.0 TDI / Renault ZOE - elektryk (reniferek)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
 

Offline bialekmleko

  • clubmen
  • Wiadomości: 353
  • Pomógł: 83
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: N
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #152 dnia: 02 - Maja - 2025 - 07:57:48 »
Jako elektryk z wykształcenia i wykonywanej pracy całkowicie się z tym co jest na filmiku zgadzam. Reniferek jest wykorzystywany właśnie do jazdy wokół komina a 80% prądu w Norwegii jest z elektrowni wodnych około 15% z elektrowni wiatrowych reszta jest jeśli trzeba importowana. Choć ostatnimi laty to Norwegia to eksportuje prąd do Niemiec, Danii, Szwecji i Brytanii. Nasz reniferek ma w tej chwili przejechane około 130 000 km, i mamy go tylko dlatego, że taniej jest na odcinkach płatnych i koszt przejechanego kilometra.
Golf 1.6 TDI  (sweterek) / Tiguan 2.0 TDI / Renault ZOE - elektryk (reniferek)
 
Podziękował: doggie, Marcino

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #153 dnia: 19 - Czerwca - 2025 - 20:13:27 »
Pertyn ględzi, wybrałem ciekawy wątek dyskusji od 1:00:30, którego warto posłuchać ale oczywiście od początku także nie zaszkodzi


https://youtu.be/2gJF8M-o-P8?si=i0Tyr5BCfMU_YBj3&t=3629
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #154 dnia: 29 - Lipca - 2025 - 20:16:31 »
A jak już takie luźne gaTki to jak sądzicie jaka będzie przyszłość motoryzacji:
  • Elektryfikacja
  • Syntetyczne paliwa
  • Hybrydy na syntetyczne paliwa + elektryczne do miast
  • Wodór
  • Inne rozwiązanie
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #155 dnia: 29 - Lipca - 2025 - 21:32:52 »
Myślę że bedzie wszystkiego po trochu . Na razie wodór bedzie w tyle ,jeśli chodzi o osobówki.  Raczej najwięcej bedzie na dziś rozwiązań nr 4

Do wyboru elektryka bądź hybryd pcha nas EU i polityka.  W AT nie mogę już wziąć na firmę auta osobowego i odliczać kosztów itp...  za to kupując elektryka bądź hybryde mogę robić odliczenia i nie zapałce podatku.
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #156 dnia: 29 - Lipca - 2025 - 22:36:32 »
Dla mnie na dziś nr 1 to hybrydy PHEV, polityczne elektryki w ogóle mnie nie interesują, wodór na razie będzie stał bo jego pozyskiwanie jest drogie. Gdyby nie wielkie oszustwo to nr 1 ciągle powinny być spalinówki.
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #157 dnia: 29 - Lipca - 2025 - 22:47:16 »
Wydaje się, że PHEV są jakimś złotym środkiem. Szkoda tylko, że kiedyś były to nawet auta klasy B (np. Renault Captur). A teraz tylko w drogich modelach ... albo chińczyki, choć też niezbyt tanie.
A to "wszystkiego po trochu" to chyba też całkiem dobrze, bo każdy znajdzie coś dla siebie.
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline PiotrWie

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 29
  • Pomógł: 10
  • VW: Caddy V
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 116 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #158 dnia: 30 - Lipca - 2025 - 00:05:53 »
PHEV mogą być dobre dla kogoś kto ma garaż ze źródłem prądu - czyli w praktyce najczęściej domek. Jak nie masz gdzie ładować to w rezultacie szybko okazuje się on samochodem spalinowym z dodatkowym obciążeniem, zużywającym wobec tego więcej paliwa. Ładowanie z publicznej ładowarki jest całkowicie nieopłacalne. Pomimo tego firmy propagują je jako samochody dla każdego - bo w testach póki mają prąd to wykazują niewielkie zużycie paliwa. Tymczasem są dla konkretnej grupy - tych co na co dzień robią niewiele kilometrów ładując z paneli czy publicznej sieci i rzadko jadą gdzieś dalej. Tymczasem warto by policzyć kombinację pełnego elektryka na co dzień i wynajętego spalinowego na dalszy wyjazd. Myślę że będą różne rozwiązania zaplanowane pod konkretnego użytkownika.

Wysłane z mojego RMX5051 przy użyciu Tapatalka

PiotrWie
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #159 dnia: 30 - Lipca - 2025 - 08:10:22 »
w rezultacie szybko okazuje się on samochodem spalinowym z dodatkowym obciążeniem, zużywającym wobec tego więcej paliwa.
To czym w takiej sytuacji okazuje się elektryk? :) Pytanie retoryczne, nie musisz odpowiadać
 

Offline PiotrWie

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 29
  • Pomógł: 10
  • VW: Caddy V
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 116 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #160 dnia: 30 - Lipca - 2025 - 10:39:03 »
A jednak odpowiem - kolega kupił tanio używany, ładuje z paneli i jeździ prawie bez kosztów do pracy w sumie 60 km. To ten niewielki odsetek korzyści z elektryka. Ja nie mam takich potrzeb - kupiłem spalinowy.

Wysłane z mojego RMX5051 przy użyciu Tapatalka

PiotrWie
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #161 dnia: 30 - Lipca - 2025 - 10:59:08 »
Jak nie masz gdzie ładować to w rezultacie szybko okazuje się on samochodem spalinowym z dodatkowym obciążeniem,

Poruszyłeś tę kwestię i się do niej odniosłem a nie że ktoś ma panele i ładuje za darmo, cytując klasyka to oczywista oczywistość a swoją drogą panele też nie są darmowe, przy dzisiejszym systemie może ich koszt zwróci się po 15-20 latach
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #162 dnia: 09 - Sierpnia - 2025 - 12:35:51 »
Chyba pasuje do tematu i działu:



Auto na tych rejestracjach z Cieszyna, realnie widnieje w CEPIKu jako benzyna.

Ktoś potrafi, sensownie to wytłumaczyć ?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ELEKTRYFIKACJA MOTORYZACJI - czy to się uda w Polsce/Europie ?
« Odpowiedź #163 dnia: 09 - Sierpnia - 2025 - 17:22:06 »
Bo to benzyna 520i przynajmniej po znaczku na klapie i tłumiku, pytanie dlaczego ma zieloną tablicę rejestracyjną, żeby jeździć bo bus pasach? 😀 A tak w ogóle ten model piątki nigdy nie wychodził w elektryku, możliwe że jakiś wałek