Autor Wątek: Wymiana baterii CR2032 w pilocie/kluczyku w Cupra Formentor/Leon, VW Golf 8  (Przeczytany 4862 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Fakt słabej baterii sygnalizowany jest komunikatami:



Pewnie większość wie jak wymienić baterię ale nagrałem krótki filmik, gdyby jednak znalazł się ktoś, kto nie wie to może akurat się przyda. Niczego nie trzeba po tym zabiegu kodować i nic się nie rozkoduje. Trochę słaba ostrość ale tak to jest jak się telefon trzyma między nogami   :smoking:

 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Drobne uzupełnienie: 
- niektóre kluczyki (np. mój Tig 2) mają mniejszą CR2025 (niewiele grubsza, pojemniejsza CR2032 niestety nie mieści się)
- baterie keyless czasem padają bez ostrzeżenia, więc warto wymieniać profilaktycznie (ja mam ustawione przypomnienie co 1,5 roku po tym jak czytałem, że niektórym nagle przestał działać kluczyk - zazwyczaj w zimę, daleko od domu - po około 2 latach); dodatkowo w portfelu wożę nową baterię na wszelki wypadek (mam różne kluczyki, ale wożę CR2025 bo wszędzie wejdzie)
- warto też znać procedurę awaryjnego otwierania i uruchamiania, gdy wyczerpie się bateria
- bez keyless wystarczy wymieniać co kilka lat (tu już nie mam jakiejś reguły tylko sprawdzam napięcie i zazwyczaj wymieniam gdy jest < 3.0V, przy czym mam 1 stary kluczyk, który działa dobrze tylko z baterią w super stanie i tam wymieniam częściej)
- różne obudowy otwierają się różnie (klucz do mojego Tiga otwiera się zupełnie inaczej niż na filmie (jest "klapka" otwierana z boku, z drugiej strony przymocowana do obudowy) i widziałem jeszcze inne otwieranie w VAG (podzielić na 2 części wzdłuż osi - jedną był grot z immobilizerem, drugą nadajnik, a później odciągnąć dół nadajnika), więc warto wcześniej sprawdzić (w razie czego jest w instrukcji) 
- i zdecydowanie odradzam używanie paznokci  ;) są różne tanie narzędzia do otwierania, choć awaryjnie oczywiście różne rzeczy bywają pod ręką...
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Oczywiście masz rację, jest wiele rodzajów kluczyków w grupie VAG, aczkolwiek moim celem było pokazanie akurat w tym modelu kluczyka z baterią CR2032 a więc Golf 8 i Cupra Formentor/Leon, jeśli Tiguan i passat ma inny (a teraz widzę że ma) to usuwam go z tytułu tematu aby nie wprowadzał w błąd. Paznokcia nigdy nie złamałem. Jeśli admin uważa, że temat jest niepotrzebny to jest coś takiego jak kosz/zsyp itp...

 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Wymiana baterii CR2032 w pilocie/kluczyku w Cupra Formentor/Leon, VW Golf 8
« Odpowiedź #3 dnia: 28 - Września - 2024 - 12:02:14 »
@doggie , myślę, że temat ważny i wszelkie instrukcje są super!  :) 
Chciałem tylko kilka rzeczy dopowiedzieć, bo ogólnie z keyless wiele osób doświadcza różne problemy... Np. niedawno byłem na ślubie i komuś podczas uroczystości zaczął co chwilę włączać się alarm, co było doskonale słychać w środku. Nie potrafił wyłączyć. Rozładował się kluczyk, w około 2-3 letnim aucie... i duży problem dla właściciela - zamknąć auta nie potrafił, alarmu wyłączyć nie potrafił, z uruchomieniem też problem... Słyszałem też niejedną opowieść, że komuś rozładował się gdzieś daleko od domu i też miał problem. Więc uznałem, że coś dodam od siebie o różnych bateriach, konstrukcjach kluczyka i regularnych wymianach.... 
Widzę, że poszli na całość w Formentorze z licznikiem do 300...  :P
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Wymiana baterii CR2032 w pilocie/kluczyku w Cupra Formentor/Leon, VW Golf 8
« Odpowiedź #4 dnia: 28 - Września - 2024 - 12:08:07 »
Widzę, że poszli na całość w Formentorze z licznikiem do 300..
Jest wybór skali w obd11/VCDS  :)

Chyba zmienię na 240, będzie się bardziej zamykał  :P
 

Tagi wątku: pilot bateria kluczyk cr2032