Autor Wątek: UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy  (Przeczytany 939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adamo9756

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBE
UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy
« dnia: 22 - Września - 2024 - 20:03:55 »
Dobry wieczór wszystkim.

Posiadam Golfa VI 1.6 TDI 105 KM z 2009 roku.
Mam problem z układem chłodzenia.
Ponad pół roku temu został wymieniony termostat, ponieważ samochód słabo grzał, po podłączeniu do komputera okazało się, że termostat się nie otwiera. Po wymianie nagrzewał się znacznie szybciej.
Wymieniłem również czujnik temperatury płynu chłodzącego, był problem z włączającym się wentylatorem, nawet na zimnym silniku. Po jakimś czasie pojawił się problem, mianowicie wskazówka temperatury płynu chłodzącego zaczęła pokazywać 110-120°C.
Któregoś razu po tym incydencie odkręciłem korek płynu chłodzącego, wytworzyło się ciśnienie, które wybiło płyn, jak się okazało, nie był on gorący.
Było podejrzenie uszczelki pod głowicą, jednak test na obecność spalin w układzie chłodzenia nic nie pokazał.
Stąd moje pytanie, czy ktoś z Was miał taki problem w tym modelu z tym silnikiem, albo wie co może być przyczyną?
Próbowałem szukać różnych informacji w internecie, jedni pisali, że istnieje szansa, że w tym modelu mogą być 2 termostaty, ale innych informacji na ten temat nigdzie nie znalazłem.

Pozdrawiam.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 23 - Września - 2024 - 09:29:02 »
Termostat jest jeden, natomiast pompa wody jest sterowana elektrycznie (nie powiem na 100%) że i u ciebie ona się znajduje.
Do tego dochodzą dodatkowe pompy wspomagające układ chłodzenia to znaczy do chłodnicy spalin i ogrzewania. 
Sprawdź też czy nie masz na pojemniku z układy chłodzenia że zawiera  woreczek z silikatem. 
One lubią się rozwalać i wszystko idzie w układ. 
:)
 

Offline HoolS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: CGGA
  • Moc: 80 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KRA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy
« Odpowiedź #2 dnia: 06 - Października - 2024 - 01:06:45 »
@Adamo9756
Jak rozwiązałeś problem z włączającym się wentylatorem?
 

Offline Adamo9756

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBE
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy
« Odpowiedź #3 dnia: 17 - Stycznia - 2025 - 18:22:31 »
Witam.
Posiadam Golfa VI 1.6 TDI 105 KM.
Kilka miesięcy temu opisywałem tutaj swój problem z rosnącą wskazówką temperatury.
W listopadzie doszedł problem ubywającego płynu chłodniczego.
Test na obecność spalin w układzie chodzenia nic nie wykazał, pod korkiem oleju nie ma tzw. masła.
Spaliny mają normalny zapach. Nigdzie nie zauważyłem wycieku.
Mechanik wykluczył problem z nagrzewnicą i chłodniczka egr.
Twierdzi, że najpewniej będzie to uszczelka pod głowicą.
Wolałbym jednak mieć pewność, zanim podjął by się zdejmowania głowicy. Może powinien sprawdzić pompę wody, albo coś innego?
Pozdrawiam!
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy
« Odpowiedź #4 dnia: 18 - Stycznia - 2025 - 09:05:16 »
Przydało by się napisać kod silnika jeszcze . Chłodnica jest zintegrowana z kolektorem dolotowym?  Bo tam dochodzi w środku do wycieku.  Można to stwierdzić po wyjęciu rurki doprowadzającej spaliny,  następnie kamerą trzeba zobaczyc na radiator czy nie ma śladów po płynie. 
Co do samego podnoszenia temperatury to może winny jest termostat albo pompa wody . 
Jakieś błędy są po skanowaniu?
:)
 

Offline Marcin86

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VI
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ELW
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy
« Odpowiedź #5 dnia: 05 - Listopada - 2025 - 10:42:25 »
Cześć
Czy problem udało sie rozwiązać?
Mam podobnie w Golf VI 1.6 TDI 105 KM [CACY] z roku 2010 roku
Ubytki płynu chłodniczego u mnie po przejechaniu zazwyczaj 150kilometrów wyskakuje komunikat o braku w zbiorniczku płynu.
Oczywiście brak wycieku... wymieniłem nagrzewnice,chłodnica wody,termostat,podstawa filtra oleju i clodniczke egr.
Pod korkiem oleju mam masło wygląda to na uszczelkę pod głowicą ale płynu nie wyrzuca nie ma ciśnienia w układnie chłodzenia i stała temperatura na komputerze to jest 95°C do 98°C(komputer diagnostyczny) test robiony (ten co zmienia kolor) i niby w porządku ale jednak nie... I mam takie pytanie czy ktoś się orietuje czy tam cos sie działo z blokami silnika /głowicami ? Nie którzy piszą ze wymieniali uszczelki pod głowicą i nic to nie pomagało.

 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy
« Odpowiedź #6 dnia: 06 - Listopada - 2025 - 07:32:22 »
po przejechaniu zazwyczaj 150kilometrów wyskakuje komunikat o braku w zbiorniczku płynu.
Strasznie szybko , tym bardziej że brak wycieku.  Sprawdzałeś stan oleju? Czy aby nie przybywa .  Przy takim ubytku  można by zrobić test ciśnieniowy i zobaczyć czy w ciągu np. 2 godzin zejdzie ciśnienie z układu. Wtedy poszukiwania ewentualnych wycieków na zewnątrz i sprawdzenie stanu i konsystencji oleju. 
Pod korkiem oleju mam masło
To wygląda na spalanie płynu
:)
 

Offline Marcin86

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VI
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ELW
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - różne problemy
« Odpowiedź #7 dnia: 06 - Listopada - 2025 - 07:58:49 »
Sprawdziłem z zewnątrz wszystko a co wyglądało podejrzanie to zostało wymienione wiec raczej nie ma wycieku.
Stan oleju w normie. Tak to wygląda na spalanie płynu chłodniczego wiec coś w środku trzeba szukać problemu.
Ale dziwny temat jestem od niedawna drugim właścicielem tego pojazdu auto ma nie całe 200tyś i tu taki cyrk... tylko dziwne bo cały czas jest stała temperatura płynu nie wyrzuca na zewnątrz jak przy typowej uszkodzonej uszczelki pod głowicą...
 

Tagi wątku: