Autor Wątek: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów  (Przeczytany 3357 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« dnia: 20 - Maja - 2024 - 19:38:58 »
Golf VIII 1.4 TSI 125 KM [CZCA] z 2017 roku.
Wypadanie zapłonów.
Ogólnie to jest temat rzeka, ale mój przypadek jest beznadziejny, bo jedyny w swoim rodzaju.
Mam nierozwiązywalny problem z wypadaniem zapłonów na wszystkich cylindrach jednocześnie. Zjawisko to występuje sporadycznie i przez kilka sekund podczas jazdy w warunkach miejskich czyli:
jazda z prędkością ok 60 km\h na 4 biegu, ok 1800 obr/min, gdzie tzw podpowiadacz sugeruje 5 bieg. Również zauważyłem, że odjęcie nogi z gazu niejako aktywuje to zjawisko.
Sporadycznie- czyli albo raz dziennie, albo wcale. Jeśli to zawsze rano na trasie 12 km do pracy, w połowie drogi. Pierwszy objaw to takie minimalne delikatne szarpnięcia, bardziej skubanie. Drugi objaw to 3-4 krotne mrugnięcie kontrolki check engine. Ale kontrolka nie zawsze to sygnalizuje. O tym, że miało miejsce wypadanie zapłonów, dowiaduję się potem przy kolejnym uruchomieniu silnika, kiedy wita mnie komunikat:
Usterka START-STOP. Wtedy wiem, że jednak miało to miejsce. Próbowałem jazdy na niższym biegu, żeby podnieść obroty powyżej 2000, wtedy to podpowiadacz zamiast 3 biegu, sugeruje 5.
Ale taka jazda to śmiesznie wygląda. Piłowanie na niskim biegu. Normalnie szybciej się nie da, bo to jazda niby drogą krajową przez tereny wiecznie zabudowane, gdzie jedzie karawana prowadzona najczęściej przez różne wynalazki typu mikro- samochodzik, hybryda jadąca na prądzie, zalęknione istoty i inne patologie.
Walczę z tym już kilka miesięcy. Oto lista wykonanych czynności, oczywiście nie wszystkie miały związek z tym zjawiskiem.
1. Akumulator, po zakupie okazało się, że jest założony zwykły zamiast EFB, wtedy sądziłem, że komunikat: usterka START-STOP, jest spowodowany jest niewłaściwym akumulatorem.
2. Rutynowa wymiana oleju był Castrol 0W30, został wymieniony na Castrol 5W30.
3  Świece zapłonowe wymieniłem z racji przekroczonego już dla nich przebiegu, były NGK i wyglądały niewinnie. Zamontowałem świece BOSCH-a.
4. Postanowiłem kupić sobie tzw. Święty spokój i wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą cieczy.
5. Już w ramach walki z wypadaniem zapłonów zleciłem czyszczenie komór spalania z nagaru. Mam zdjęcia i wyglądało to koszmarnie. Czyszczone było to specjalnym preparatem chyba TUNAP ?
6. Sprawdzane były wszystkie cewki zapłonowe, chociaż wypadanie było niemal zawsze na wszystkich cylindrach, to jednak raz czy dwa pokazało, że na 3 cylindrach.
7. Rzutem na taśmę zleciłem wymianę wszystkich wtryskiwaczy na nowe. Kontrolka silnika zamigała mi już po przejechaniu kilkuset metrów od warsztatu.
8. Przeprowadzałem eksperymenty z benzyną. Tankowałem na różnych stacjach, w tym również lepsze odmiany benzyny 95 i benzynę 98.
9. Zastosowałem dodatki do benzyny: ARCHOIL i OILSYN. Potem wyczytałem w biuletynach serwisowych Volkswagena, że w przypadku sporadycznego wypadania zapłonów Centrala Volkswagena poleca swoim serwisom zalewanie specjalnego dodatku do benzyny VW OE G001770A2
Kosztowało to w sumie dużo kasy, ale to jest mniej istotne, bo problem nadal występuje.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #1 dnia: 20 - Maja - 2024 - 21:10:16 »
A sprawdziłeś dopływ paliwa? Sama pompka , filtr . Szczelność układu dolotowego? 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: KKPiotr

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #2 dnia: 20 - Maja - 2024 - 21:43:32 »
Wszystkie wymiany- naprawy odbywają się w serwisie Boscha. Moje są jedynie pomysły na walkę. Ja zlecam oni wykonują. Inicjatywa jest tylko moja, podpowiadałem im wymianę filtra paliwa, ale ta wersja silnika ma filtr w zbiorniku i jak zrozumiałem niewymienny.
Szczelność dolotu, to jak rozumiem zadymienie zrobić i patrzeć którędy ucieka?
Pompa paliwa to raczej wymiana?
Liczyłem, że ich diagnostyka komputerowa i wiedza okaże się lepsza, w końcu profesjonalna, od mojego bieda: OBD ELEVEN i CAR SCANER.
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #3 dnia: 20 - Maja - 2024 - 21:47:43 »
A ja bym zapytał w Aso czy na ten problem nie było aktualizacji oprogramowania. W 1.5 na pewno była bo też działy się różne cuda.
Masz odłączanie cylindrów? Zapytaj.
 
Podziękował: KKPiotr

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #4 dnia: 20 - Maja - 2024 - 22:03:20 »
Moja wersja 125 KM nie ma ACT, to chyba tylko 140 i 150 KM.
Myślałem o ASO, ale zniechęca mnie ogólnie stan umysłu reprezentantów tej instytucji. Wprawdzie nie miałem do czynienia z ASO VW, ale ASO Renault walczy w moim służbowym aucie z komunikatem
: skontroluj układ wydechowy od lutego bieżącego roku i chyba byłem tam już co najmniej 5 razy i po każdej naprawie na następny dzień komunikat ponownie się pokazuje.
Raczej myślałem o fachowcu bezpośrednio zajmującym się sterownikami.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5530
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #5 dnia: 20 - Maja - 2024 - 22:41:54 »
Jeśli autor ma CZCA jak w profilu to nie ma ACT

@KKPiotr a diagnostyka komputerowa jakie ujawniła kody błędów?

Ciężko cokolwiek podpowiadać skoro już tyle rzeczy zostało zrobione. Nieszczelność w układzie dolotowym,  wadliwy czujnik położenia wału korbowego, różnica w sprężaniu na cylindrach też może mieć wpływ na wypadanie zapłonów. Oleju nie pobiera?
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #6 dnia: 20 - Maja - 2024 - 23:14:56 »
Problemem może być jeszcze instalacja elektryczna lub sterownik silnika.
Przy nieszczelności dolotu to raczej wywali błąd p0299. Przy usterce czujnika wału też raczej zarejestruje błędy.
Myślę że autor przy rskim nakładzie pracy to jednak sprawdził kompreche.
Może niech auto poda jake błędy rejestruje ECU.
Waeto też by było zrobić jakieś pomiary wartości rzeczywistych.
Ps. Nie znam wszystkich kodów silników na pamięć i związanych z nimi rozwiązań.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #7 dnia: 20 - Maja - 2024 - 23:18:05 »
Golf VIII 1.4 TSI 125 KM [CZCA] z 2017 roku.
Myślę że tu chodzi o golfa VII , bo w VIII nie ma takowego silnika.
Masz odłączanie cylindrów?
Ale jak ? Jak to ma cztery cylindry ?
aktualizacji oprogramowania
Problemy ze sterownikiem silnika były przy tym modelu,  jedne z objawów to problem ze Start-Stop.

Dodano:  20 - Maja - 2024  -  23:26:35
Przy nieszczelności dolotu to raczej wywali błąd p0299. Przy usterce czujnika wału też raczej zarejestruje błędy.
Tak samo jak przy wypadaniu zapłonu.   Sam czujnik doładowania też może wskazać na przepływke. Ale to jest do sprawdzenia vcds-esem.  Natomiast autor opisuje tylko wypadanie zapłonu.  Jako pojawiający się błąd.   Osobiście zaczął bym od wiązki kabli,  przy cewkach .  Ale nie wykluczam też że sama aktualizacja sterownika mogła by rozwiązać problem .

Dodano:  20 - Maja - 2024  -  23:29:33
@KKPiotr  napisz jaką masz wersję sterownika i się sprawdzi czy powinna być zaktualizowana .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5530
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #8 dnia: 20 - Maja - 2024 - 23:51:16 »
Ale jak ? Jak to ma cztery cylindry ?
No normalnie :) , dwa pracują, dwa są odłączane podczas niewielkiego obciążenia silnika i jednostajnej jazdy lub hamowania silnikiem, tylko na postoju ACT nie działa.
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #9 dnia: 21 - Maja - 2024 - 03:06:42 »

napisz jaką masz wersję sterownika i się sprawdzi czy powinna być zaktualizowana .
Ale to po vin ....
Tak samo jak przy wypadaniu zapłonu.
No nie... nie na ten błąd wypadanie zapłonu....
Osobiście zaczął bym od wiązki kabli,  przy cewkach .  Ale nie wykluczam też że sama aktualizacja sterownika mogła by rozwiązać problem .
O jednym i drugim pisałem.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #10 dnia: 21 - Maja - 2024 - 06:48:58 »
Ale to po vin ...
Po podpięciu vcds widzisz jaki sterownik silnika ma numer.

O jednym i drugim pisałem
Nie twierdzę że tak nie było. Są to podstawowe czynności  do sprawdzenia przy wypadaniu zapłonu. Tylko dużo ludzi skupia się tylko na cewkach + świece jeśli chodzi o stronę elektryki.
Cytat: yogibabu
link=topic=14335.msg75142#msg75142 date=1716253602
No
 nie... nie na ten błąd wypadanie zapłonu....
Zgadza się doskonale że wypadanie zapłonu to inny błąd.  Miałem na myśli że gdy czujnik doładowania ma dość to zapala kontrolkę silnika ale błąd pojawia się nie od danego czujnika tylko od przepływu masy powietrza.


Dodano:  21 - Maja - 2024  -  07:04:21
No normalnie  , dwa pracują, dwa są
Naturalne,  źle napisałem.  Miałem na myśli że silniki 1.4 tsi maja normalne walki rozrzadu. Spotkałem się tylko z tym systemem w 1.5 tsi. Ale teraz widzę że to było montowane w CUKB/CZEA/CZDA/CHPB/CVNA. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #11 dnia: 21 - Maja - 2024 - 16:29:35 »
Mój błąd nie VIII, tylko Golf 7 FL.
Auto ma obecnie przebieg 194 000 km, bo jest po leasingu. Historia serwisowa jest w porządku, tylko rutynowe wymiany eksploatacyjne.
 Od wymiany oleju w silniku, przejechałem ponad 9 000 km i na tym dystansie ubyło go od poziomu max ok. 2 mm na bagnecie.
Silnik nie sprawia innych problemów, moc ma wystarczającą. Zużycie paliwa średnio ok 6 l/100 km.
VIN WVWZZZAUZJP553069.
Został mi jeden zrzut ekranu Car Scannera:
błędy wypadania zapłonów : P301,302,303,304, czyli wszystkie cylindry na raz.
1797  rpm- obroty silnika
27,06 %- obliczona wartość obciążenia silnika
84*C - temperatura płynu chłodniczego
52 km/h - prędkość pojazdu
18*C- temperatura oleju w silniku
97 kPa- ciśnienie barometryczne
13- napięcie na klemie akumulatora.
Występuje tylko jeden stały błąd B126301 elektryczny defekt klapki wlewu paliwa.
Jak podłączam się OBD ELEVEN to ten podaje tylko podstawowe informacje : kody błędów, bez opisu okoliczności w jakich wystąpiły.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #12 dnia: 22 - Maja - 2024 - 15:58:04 »
Występuje tylko jeden stały błąd B126301
I z tąd te problemy bo błąd dotyczy problemów pompki paliwa . 
B1263 - Control Circuit for Fuel Tank Flap, Electrical Failure
 Wiec trzeba sprawdzić,  wtyczkę,  kable i samą pompkę.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: KKPiotr

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #13 dnia: 22 - Maja - 2024 - 16:13:50 »
No to mamy przyczynę. Wygląda na to że pompką kończy żywot.
 
Podziękował: KKPiotr

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #14 dnia: 22 - Maja - 2024 - 16:42:22 »
Wygląda na to że pompką kończy żywot.
Nie koniecznie bo błąd Noe dotyczy samej pompki,  ale problem  z elektryką może mieć wpływ na działanie ale nie musi. Tak czy owak,  najpierw trzeba sprawdzić doprowadzenie paliwa,  ciśnienie , elektryke itp...
Jeśli chodzi o wypadania zapłonu to ścieżka jak ma foto.
Co do samego sterownika to nr vin nie powie jaka jest aktualna wersja .

Dodano:  22 - Maja - 2024  -  17:03:04
Jeszcze do sprawdzenia są sondy Lambda
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #15 dnia: 22 - Maja - 2024 - 18:09:47 »
No i co z tej ścieżki wynika? Przecież on to już zrobił.
Brak paliwa to zubożona mieszanka, co za tym idzie wypadanie zapłonu.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #16 dnia: 22 - Maja - 2024 - 18:19:16 »
No i co z tej ścieżki wynika?
Choć by to że  sprawdzenie tego wszystkiego to także sprawdzenie wtyczek i połączeń między na przykład cewka a sterownikiem silnika . Sam błąd od klapy wlewu paliwa może nie mieć nic wspólnego z tym albo mieć bardzo wiele . Ta ścieżka nie jest rozwinięta. Po za tym gdy Katalizator jest przypchany też może skutkować wypadaniem zapłonu. Już się z tym spotkałem. 


Dodano:  22 - Maja - 2024  -  18:24:28
Po za tym każdy ma swoją ścieżkę diagnostyki , inne podejście do tematu.  Ja nie zamierzam się spierać kto ma rację bo nie o to chodzi , tylko o rozwiązanie problemu. A każda wskazówka jest pomocna . Mniej lub bardziej ale jednak .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #17 dnia: 22 - Maja - 2024 - 19:10:21 »
Masz rację,może być wiele przyczyn.
Ps. Nie chodzi mi tu absolutnie o spory,kto ma rację, bo może okazać się że ani Ty,ani ha jej nie mamy bo okazało się co innego.
Ps. W pracy zawodowej pomijam te ścieżki z kts,ect....
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #18 dnia: 22 - Maja - 2024 - 19:23:37 »
Ps. W pracy zawodowej pomijam te ścieżki z kts,ect....
Ja też lecę z automatu,  ale za każdym razem sprawdzam bo można się zapomnieć. Korzystam tylko z Hanespro.   Jest bardzo dużo danych , szczególnie momenty dokręcenia itp...
Ale nie o tym temat jest .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #19 dnia: 22 - Maja - 2024 - 20:36:31 »
Przyznaję, że ten błąd z klapką wlewu paliwa, świadomie ignorowałem. Sądziłem, że nie ma związku, elektryczny zamek klapki wlewu paliwa z procesem spalania paliwa.
Natomiast na filmikach z Y... widziałem przypadek jak niedokładnie zamknięty lub nieszczelny korek wlewu paliwa ma wpływ właśnie na pracę silnika, czego efektem jest wypadanie zapłonu.
Była również zamieszczona fotorelacja z naprawy zamka klapki, ale szokująca i zniechęcająca dla mnie była konieczność wybebeszania tapicerki i chyba rury wlewowej od strony bagażnika.
Dziękuję za porady
chyba zacznę od tematu pompy paliwa, a potem w ASO popytam o aktualizację sterownika.
Chwilowo jednak wypadanie zapłonu schodzi na drugi plan, bo podczas kręcenia kierownicą w trakcie pokonywania wyjątkowo małego ronda, doszło do zerwania tzw taśmy- zwijaka? pod kierownicą.
Deska rozdzielcza świeci jak choinka. Ale ogarniam problem.

P.S. Sprawdzałem w My Volkswagen, na moje auto nie ma żadnych akcji serwisowych.

Dodano:  24 - Lipca - 2024  -  13:48:26
Cd. epopei z wypadaniem zapłonów.
Dzisiaj byłem w ASO VW i zleciłem poszukiwanie usterki. Auto zostało podpięte do komputera i wykonano jazdę próbną.
W rezultacie orzeczono winę odmy, która okazała się być nieszczelna i podobno mieli takie przypadki, że powodowało to w konsekwencji wypadanie zapłonów.
Ogólnie nabyłem tę wiedzę za kilkaset złotych i tak z rabatem 25-cio procentowym. Ten rabat za to, że auto było serwisowane wcześniej w ASO.
Teraz pora na wymianę i przekonanie się o słuszności diagnozy.
 

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #20 dnia: 09 - Sierpnia - 2024 - 18:13:46 »
C.d. Wymiana odmy nic nie pomogła. Diagnoza w Porsche Inter Rybnik kosztująca 340 zł po rabacie okazała się funta kłaków warta. Dobrze, że nie skorzystałem z ich propozycji wymiany odmy
 za 1500 zł( po rabacie)
Kupiłem oryginalną część 04E103464AM w innym ASO za 179 zł i za 100 zł mechanik wymienił.
Dalej ta sama beznadziejna sytuacja.
Napisałem e-maila z prośbą o umówienie terminu wizyty do EKG AUTO SERWIS, który jest znany z tego, że jest znany. Opisałem szczegółowo problem wraz z wykazem czynności już przeprowadzonych.
Byłem gotowy pokonać trasę 400 km w jedną stronę, żeby rozwiązać w końcu ten problem.
Taką odpowiedź otrzymałem:
cyt ... Bardzo nas cieszy to, iż nasza praca trafia do tak dużej ilości właścicieli pojazdów, jednak z uwagi na fakt, że zajmujemy się głownie marką Audi i ilość zapytań przerosły nasze oczekiwania byliśmy zmuszeni do ograniczenia przyjmowanie marek pojazdów tylko AUDI, PORSCHE, BMW i MERCEDES po 2014 roku produkcji. Nie uważamy, że inne marki czy starsze modele są gorsze, jednak nie jesteśmy w stanie obsługiwać wszystkich i dlatego próbujemy pomóc pokazując co warto robić i jak dbać o swoje auto na naszym kanale YouTube.

Wg mnie silnik 1.4 tsi 125 KM CZCA występuje również w Audi A3, ale wygląda mi to na odmowę:  nie, bo nie.
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł: 34
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #21 dnia: 09 - Sierpnia - 2024 - 18:16:31 »
Reklama dźwignią handlu...
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #22 dnia: 10 - Sierpnia - 2024 - 10:20:43 »
Problemem może być jeszcze instalacja elektryczna lub sterownik silnika.
Czytając listę czynności już wykonanych , skierował bym poszukiwania w tym kierunku . Bo jeśli występuje problem mechnkczny to by był od początku a nie w czasie jazdy .
A tu według opisu problem występuje w ruchu czyli kiedy dochodzi do drgań itp..
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #23 dnia: 11 - Sierpnia - 2024 - 00:15:10 »
We własnym zakresie, kolejny raz sprawdziłem. Powychodziły takie cuda:
kody błędów:
PO300: losowe/wielokrotne
PO 301,302,303,304: wykryto przerwy zapłonu. Cyl. 1,2,3,4
Częstotliwość: 4 dla 1 i 2 cylindra.    Częstotliwość 3 dla 3 i 4 cylindra
Stan licznika 199 485 km: jest wspólny dla wszystkich błędów.
 Godzina:  06.29.01 dla błędu P0300, a potem 06.29.06 dla reszty błędów.
Obroty  silnika 1927 obr/min dla PO300
Potem przy PO 301, PO 302 i PO 303 było 1946 obr/min.
Ale przy PO304 było już 763 obr/min.
Obliczona wartość obciążenia silnika:
18,82% dla PO300
15,69% dla PO301 i PO303
24,71% dla PO304
Prędkość samochodu: 43 km/h dla PO300, 301,302,303,
Dla PO304 było 0 km/h
Temperatura płynu chłodniczego: 92* C dla PO300
93*C dla PO301, 302 i 303.
50*C dla PO304.
Temperatura oleju w silniku: 30*C dla PO300, 301
29*C dla PO302, 303
40*C dla PO304
Ciśnienie barometryczne: 98 kPa dla PO300, 301,302,303
97kPa dla PO304
Napięcie na klemach: 13 dla PO300,301,302,303
12 dla PO304

Z tego co zrozumiałem:
5 sekund trwały zakłócenia w pracy silnika i na jednym kilometrze trasy.
Ale potem cała reszta wartości parametrów jest zróżnicowana, a już dla  PO304 to w ogóle odstaje mocno.
Porównywałem z poprzednimi dwoma odczytami błędów i takich rozbieżności nie było.
Albo ten CAR SCANNER jest niewiarygodny. Ale OBD ELEVEN nie podaje tak szczegółowych danych bo mam zwykłą wersję.
 ASO nie udostępniło mi danych ze swojego komputera.
Jadąc do nich po diagnozę, byłem przekonany że zrobią, albo zaproponują aktualizację sterownika.
A oni wytypowali odmę.
Mam zamiar pojechać do jakiegoś tunera i niech zrobi modyfikacje sterownika, bo podejrzewam zaprogramowany jakiś ekologiczny kaganiec.
Znowu będą koszty, ale to już ostatnia szansa dla tego auta.



 
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #24 dnia: 11 - Sierpnia - 2024 - 09:11:15 »
Jeszcze co do głowy mi przychodzi to czujnik tlenu przed katem i sprawdzenie samego katalizatora czy nie jest zabity . Zaglądał ktoś na bezpieczniki i sprawdzał Przekaźnik?
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: