Autor Wątek: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów  (Przeczytany 3343 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 693
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #25 dnia: 11 - Sierpnia - 2024 - 10:21:16 »
ASO miewa jakieś swoje procedury i wiedzę, która bywa użyteczna, szczególnie w przypadku aut z czymś nowym. 
Natomiast nie zawsze. Przykład: w Skodzie od nowości miałem sporadyczne problemy z ESP, które były w logach... Auto było kilkakrotnie w różnych ASO, zarówno na gwarancji, jak i po gwarancji. Trzymali, pieniądze brali, pokazywali wydruki z komputera, robili mądre miny, mówili, że powinno być ok, problemu nigdy nie naprawili... Ostatecznie sam sobie wymieniłem czujnik (który akurat w tamtych rocznikach montowali pod siedzeniem pasażera) i od tego czasu zero problemów. Koszt: używany na Alle.. chyba 30 zł. Ale to akurat miałem szczęście. 
Natomiast ogólnie uważam, jeśli zawiodły standardowe procedury ASO, to trzeba po prostu do skutku szukać dobrego mechanika. Pewnie @tomnaj84 ma rację - tylko czy masz umiejętności by to ogarnąć? Nie mówię, że nie, ale "naprawianie" tak skomplikowanych rzeczy na forum, to bardzo żmudny proces i nic nie zastąpi dobrego doświadczonego mechanika, który słyszy, widzi i może sobie posprawdzać...   
"Eko" bywa uciążliwe, ale nie aż tak. Tu jest konkretny problem, który trzeba znaleźć. Może być taki "prosty" jak złe połączenie elektryczne - mi ostatnio (też w Skodzie) powoli "łamał" się przewód od czujnika i póki tylko chwilami przestawał przewodzić było to dość trudne do zdiagnozowania, a auto raz jechało normalnie a raz świrowało i sypało oczywiście nie jednym, tylko różnymi błędami... To też sam naprawiałem metodą prób i błędów (najpierw wymieniłem czujnik bo używka była tania i kupiłem dwie, porównałem napięcia), ale zapewne ktoś z większym doświadczeniem dużo szybciej wiedziałby z czym problem.
 
Podziękował: KKPiotr

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #26 dnia: 11 - Sierpnia - 2024 - 10:36:16 »
ale "naprawianie" tak skomplikowanych rzeczy na forum
Na forum raczej nic nie naprawimy tylko pomagamy sobie ,poprzez nakierowanie gdzie może znajdować się problem , każdy ma jakieś doświadczenia większe lub mniejsze. 
W tym konkretnym przypadku trzeba poszukać skrupulatnie usterki, a to niestety trwa i nie wszystkie warsztaty chcą takie coś robić bo to czas . Naderwany kabel,  zasniedziały pin może kręcić takie chochliki ze głowa mała.
nic nie zastąpi dobrego doświadczonego mechanika, który słyszy, widzi i może sobie posprawdzać...
A to już najlepsze co może być,  sam się spotkałem z tym że z opowieści o usterce i odgłosach można wywnioskować jedno a na żywo było co innego. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: KKPiotr

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #27 dnia: 04 - Września - 2024 - 18:51:26 »
Aktualizacja: wymiana kompletu cewek nic nie pomogła. Niby człowiek wiedział, ale się łudził.
Tak się zastanawiam czy te sporadyczne wypadanie zapłonów to czasem nie zjawisko LSPI.
Z jednej strony wyczytałem, że LSPI to NIE  wypadające zapłony, ale z drugiej strony jest duże podobieństwo miedzy tymi zjawiskami.
Wspólne warunki do powstawania tych zjawisk to: 1. bezpośredni wtrysk benzyny, 2. mała pojemność silnika,  3. krótkotrwałe działanie,4. objawia się przy nierozgrzanym silniku i przy niskich obrotach silnika.
Może jeszcze by coś znalazło.
Ale z drugiej strony na NIE, przemawia: LSPI objawia się 1. głośnym stukaniem, 2. występuje przy nagłym mocnym wciśnięciu gazu, 3. Nagar w dolocie był usuwany, olej silnikowy był zmieniany z 0W30 na 5W30 na którym przejechałem 11 tys km, i ponownie na 0W30,. Jeden Castrol, drugi z logo VW, ale prawie na pewno w środku jest Shell. 4. wielokrotnie testowałem przeróżne paliwa z różnych stacji, oraz dodatki do paliwa. 5. czy komputer nie rozróżniałby tych zjawisk sygnalizując wypadanie zapłonów? 6. wprawdzie wypadanie zapłonów nie występuje codziennie i nie za każdym razem, ale gdyby to było
LSPI to silnik nie wytrzymałby tych 16 tys km, które już pokonałem.
Pytanie czy wypadanie zapłonów też go nie wykończy lada chwila?

 

Offline dakra76

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf Sportsvan
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PP
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #28 dnia: 19 - Lutego - 2025 - 22:12:36 »
Witam, udało się rozwiązać problem? Mam podobnie.
 

Tagi wątku: