Autor Wątek: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów  (Przeczytany 7501 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« dnia: 18 - Marca - 2024 - 17:00:04 »
Cześć.
Ja od kilku miesięcy jeżdżę w trybie sport, i już nie potrafię w D, zdecydowanie inne auto w S, na dodatek mam niższe spalanie o około 0,5 do nawet 1l na 100km i DPF wypala się co 300-350km, w D co 220-250km
Prawdopodobnie zdecyduje się na przerobienie punktów zmiany biegów, usługa około 800-900zł, zależna od warsztatu.


Ciekawy film i fajne omówienie tematu
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 19 - Marca - 2024 - 09:11:04 »
przerobienie punktów
Przeprogramowanie się to nazywa .  I polecam . Już dawno zrobione w moim Tiguanie.
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Marca - 2024 - 09:27:21 »
od kilku mieisięcy jeżdżę w trybie sport
Też często jeżdżę na S i też zauważyłem niższe spalanie ale jako że jest tryb S szkoda mi kasy na przeprogramowanie, wolę zainwestować w RaceChip GTS
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #3 dnia: 19 - Marca - 2024 - 10:41:21 »
I polecam . Już dawno zrobione w moim Tiguanie.
Ciężko się wraca do D przy jeżdzie na S, ale S teżma wady u mnie jest bardzo agresywne, stąd pomysł pzeprogramowania

Też często jeżdżę na S i też zauważyłem niższe spalanie ale jako że jest tryb S szkoda mi kasy na przeprogramowanie, wolę zainwestować w RaceChip GTS
Też mi kasy szkoda, ale w S jest trochę zbyt agresywnie u mnie
Chipa nie chce robić 190 koni 400NM i 4motion mi w zupełności wystarcza
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #4 dnia: 19 - Marca - 2024 - 10:41:35 »
Chipa nie chce robić 190 koni 400NM i 4motion mi w zupełności wystarcza
Szarik dość ciężki więc te 190hp/400Nm to wcale nie jest dużo biorąc pod uwagę stosunek masy do mocy, oczywiście do sprawnej jazdy wystarcza. Z tego co widzę to masz 184hp/380Nm jak mój były Tiguan?
 
Podziękował: Marcino

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Marca - 2024 - 11:09:17 »
Z tego co widzę to masz 184hp/380Nm jak mój były Tiguan?
Dokładnie
Z tym że one na hamowni mają więcej jak każdy VAG


Dodano: 05 - Kwietnia - 2024 - 10:26:58
Byłem na wstępnej diagnozie mojej DSG, oczywiście 100% nadaje się do zmian punktów zmiany biegów, niestety przez OBD nie da się ściągnąć softu, a moja konfiguracja nie jest nigdzie dostępna, trzeba podpinać się bezpośrednio do skrzyni żeby wyciągnąć soft i następnie tą samą metodą wgrać z powrotem, jak już zrobię tuning skrzyni dam znać o efektach spalania i wypalania DPF bo to się raczej zmieni.

Dodano:  15 - Lipca - 2024  -  21:44:21
Tuning skrzyni zrobiony, szkoda że VW odstawia takie dziadostwo, i tak zamula i niszczy nam samochody tym co wypuszcza z fabryki.
Skrzynia po tuningu działa rewelacyjnie, auto ma znacznie więcej wigoru spalanie na długiej trasie 1000km spadło o blisko 0,7-1l na 100km, skrzynia działa też płynniej, tzn przy zrzucaniu biegów na niższe 3-2 nie odczuwam teraz żadnych szarpnięć, wcześniej były delikatne, same plusy.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #6 dnia: 15 - Lipca - 2024 - 20:19:15 »
A znasz może ustawienia shift point ? Bo moje mi nie do końca pasują a gościu mówi żeby przyjechać i powiedzieć kiedy chce żeby znienaial.
Dla mnie powinno być to takie ala 3D czyli mało wciśnięty pedal przyspieszenia to niżej im więcej to wyżej. Obecnie np 7ka przy 103km/h to dla mnie za wysoko



2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #7 dnia: 16 - Lipca - 2024 - 06:54:59 »
A znasz może ustawienia shift point

Tzn i tak i nie, byłem przed modem na jeździe testowej moim autem z Panem z SoftVag i wszystko ustalaliśmy, on ma takie wyczucie i wiedzę że w zasadzie wszystko co zaproponował mnie pasowało, z 6 na 7 wchodzi u mnie przy 85km jadąc po prostym i jest podniesione nawet względem trybu sport, biegi zmieniają się przy około 1900 obrotów, miałem wszystko dokładnie podane, ale nie zapisywałem, dla mnie jest teraz idealnie. Z tego co piszesz o takiej lepszej responsywości, to u mnie ona jest, ale pewnie u ciebie trzeba by dodatkowo zrobić tryb rozszerzony, czyli właśnie reakcja na gaz.
Ja jestem bardzo zadowolony, auto tak lekko ciągnie bez wysiłku wreszcie czuje że ma 184KM i blisko 400NM, wcześniej na D był koszmar u mnie.


Dodano:  16 - Lipca - 2024  -  06:56:16
Widzę że u ciebie jest bardzo wysoko 1-2 i 6-7 poustawiane, moim zdaniem za wysoko

Dodano:  16 - Lipca - 2024  -  08:48:06
RaceChip GTS

Wielokrotnie spotkałem się z opinią iż tuning silnika bez tuningu skrzyni będzie półśrodkiem sukcesu, ja się z tym zgadzam, a wrećz uważam że od tuningu silinika zdecydowanie lepszą opcją jest tuning skrzyni, jazda bez wysiłku cały czas z pełną mocą pod butem.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #8 dnia: 16 - Lipca - 2024 - 08:58:01 »
To jest chyba przykładowa mapa. 1-2 nic nie ruszane było.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #9 dnia: 16 - Lipca - 2024 - 09:13:31 »
To jest chyba przykładowa mapa. 1-2 nic nie ruszane było.

A Ty masz DQ500 czy DQ380?
Mnie się coś kojarzy że przy bardzo powolnej jeżdzie z 1 na 2 zmienia mi przy 8km/h, musze to sprawdzić i zapisać sobie
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #10 dnia: 16 - Lipca - 2024 - 13:30:16 »
DQ381  i  TDI z napędem na przód  150koni
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #11 dnia: 16 - Lipca - 2024 - 14:20:00 »
To na pewno mamy inaczej poustawiane fabrycznie punkty zmiany biegów, DQ500 0BH, 4motion, 184KM. Też miałem mieć nie zmieniane 1-2 ale ostatecznie jest minimalnie wyżej, nawet tego nie odczuwam.
 

Offline miki55

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: TK
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #12 dnia: 18 - Lipca - 2024 - 09:36:09 »
Robił ktoś może takie przeprogramowanie w firmie GRGOR10 w Jaśle ?
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #13 dnia: 18 - Lipca - 2024 - 13:27:16 »
w firmie GRGOR10 w Jaśle ?
Z tego co wiem jest to gościu napewno dobry w kompressorach (eaton)  w  3.0 tsi w silnikach audi
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Szuiram76

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DLNA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WF
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #14 dnia: 20 - Lipca - 2024 - 09:43:42 »
Ja tez polecam przeprogramowanie skrzyni na inne przełożenia w trybie D - całkowicie inna jazda, biegi zmieniane są na wyższych obrotach niż od razu ok 2k obr za każdym razem - teraz czasem jak mocniej wcisnę gaz bo potrzebuje przyśpieszyć, to spokojnie dochodzi na 3 lub 4 biegu do 4k obrotów nim zmieni się bieg na wyższy. Oczywiście na autostradzie lub  podobnych drogach nadal lepsze jest używanie trybu S.
 
Podziękował: SlavSz

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #15 dnia: 22 - Lipca - 2024 - 22:12:15 »
Sharan II FL 2.0 TDI 184 KM DSG DQ500, 4Motion z 2018 roku.

Tak teraz wyglądają zmiany biegów, po przeprogramowaniu skrzyni DSG:
1-2 13 km
2-3 25 km
3-4 39 km
4-5 55 km
5-6 73 km
6-7 89 km

Odczyt jest zrobiony przeze mnie z odczytu cyfrowego prędkościomierza, jazda po równym terenie, z delikatnym wciskaniem gazu, płynne przyspieszanie.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #16 dnia: 24 - Lipca - 2024 - 17:44:18 »
Pojęcie delikatnego wciśnięcia gazu jest subiektywne i może zupełnie zmienić wynik.
Trzeba by odczytać przez VCDS by porównać.
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #17 dnia: 25 - Lipca - 2024 - 22:26:15 »
Z tego co pamiętam to moje odczytu nie różnią się od odczytów z vcds softvag.
Spalania 5.2 Tiguanem to wynik rewelacyjny.
Ja rok temu do Włoch przed modem miałem 7,3 a w tym roku do Włoch miałem 6.2, Sharan + 6 osób + kupę bagażu, uważam że spalanie rewelka, teraz po drogach lokalnych do 90km/h schodzę do 5-5.2, wcześniej nigdy nie miałem takiego spalania niskiego.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #18 dnia: 25 - Lipca - 2024 - 22:30:45 »
Remonty są. Nie pojedziesz za szybko. My w dwie osoby.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #19 dnia: 29 - Lipca - 2024 - 07:59:41 »
Żeby nie być gołosłownym, spalanie na odcinku 156 km w górach: 5.5 L/100km
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #20 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 05:49:30 »
A ja mam pytanie trochę z innej beczki, planuję przeprogramowanie skrzyni DSG, ale to w niedalekiej przyszłości, do tego czasu jeżdżę używając manetek do zmiany biegów, oczywiście zmiana przy odpowiednich obrotach, 2000-2200 obr.
Jazda głównie miejska, wokół komina, skrzynia DQ250.
Pytanie, czy zaszkodzi to skrzyni?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #21 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 07:14:32 »
Pytanie, czy zaszkodzi to skrzyni?
Nie zaszkodzi za to w układzie dolotowym będzie się odkładać mniej nagaru, jak zauważysz to po pewnym czasie skrzynia w trybie automatycznym zacznie w podobnym zakresie zmieniać biegi. 
:)
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #22 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 07:21:49 »
jak zauważysz to po pewnym czasie skrzynia  w trybie automatycznym zacznie w podobnyn zakresie zmieniać biegi.
Chodzi ci o to ze skrzynia nauczy sie zmieniać biegi zgodnie z tym co robi się manetkami?
planuję przeprogramoawnie skrzyni, ale to w niedalekiej przyszłości
Nie zaszkodzi jak bedzie to zrobione z głową a nie na zasadzie podbiujemy prdkość, bo się bedzisz wkurzał jadac przez miasto 45km/h i oborty 2200 a gaz minimalnie.
Tu masz screeny jak ja chciałem mieć na ostaniej fotce.


2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #23 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 08:01:23 »
Nie zacznie zmieniać w D wyżej biegów, jeździłem na manetkach i w trybie sport przez pół roku, w D zmieniał niego jak zwykle, czyli 7 i 1200 obrotów
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #24 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 08:17:45 »
U mnie w Tiguanie I FL 2.0 TDI 177 KM z DSG DQ500 - po czasie zmiany na manetkach bądź lewarku zmiany biegów, skrzynia zmienia przy tych obrotach przy których sam zmieniałem ale nie zostaje to na zawsze. 
Jak długo to trwa, nie wiem, bo nie zagłębiałem się w ten temat. 
:)
 

Tagi wątku: