Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]  (Przeczytany 3826 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ronin78

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • Marka: Ford
  • Model: Tourneo
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: RLA
SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« dnia: 20 - Listopada - 2023 - 13:17:44 »
Ford Tourneo Grand Connect 2.0 TDI 122KM
EA288EVO 2023r

Na forum przywiódł mnie ten niepotrzebny romans VW i Forda, niestety mam silnik VW 2.0 TDI 122KM i chciałbym od początku poprowadzić go jak najlepiej, żeby może później mniej dokładać.

1. W pierwszej kolejności Ford do silnika VW zaleca olej Castrol 0W20 Magnatec diesel. Przejdę niebawem na Castrola EDGE 0W20 wg zaleceń VW, chyba, że grono szanownych ma lepszy pomysł na olej w tym silniku? Temat rzeka, ale jestem dlatego u Was, bo sprawa dotyczy VW.

2. Oczywiście zalecono pierwszą wymianę po dwóch latach lub 30kkm - tryb LL, co oczywiście mam w poważaniu, olej zmieniłem po 1139km i już był czarny, miał brokat z docierania silnika, sporo gruzu w filtrze oleju. Kolejna wymiana przy 5000km, potem zwiększę interwały na 9-10kkm.

3. Przy 5000km wraz z nowym Castrolem EDGE 0W20 chcę zmienić olej w skrzyni biegów Castrol Transmax Manual V75W80 i zarówno do silnika jak i do skrzyni dodać Ceratec'a z Liqui Moly. Martwi mnie bowiem że olej silnikowy ma właśnie spełniać 0W20 i o ile nie ma problemu z niskimi temperaturami to w upalne dni i nie daj boże szybkiej jeździe autostradą film olejowy może się skończyć, Ceratec zawsze podbije ochoronę i na zimno i na gorąco.













Jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe podpowiedzi co do tego silnika chętnie poczytam. Na razie będę z przegięciem o niego dbał, życie mnie nauczyło, że szczególnie w przypadku nowego silnika i obojętnie czy to samochód, motocykl, kosiarka czy agregat powinno się dbać wg metod naszych dziadków, niech dociera się i układa na świeżych, czystych olejach.


Ford Grand Tourneo Conect 2.0 TDI
 
Podziękował: pretor

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1346
  • Pomógł: 126
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #1 dnia: 21 - Listopada - 2023 - 10:54:01 »
3. Przy 5000km wraz z nowym Castrolem EDGE 0W20 chcę zmienić olej w skrzyni biegów Castrol Transmax Manual V75W80 i zarówno do silnika jak i do skrzyni dodać Ceratec'a z Liqui Moly.
Nie zmieniał bym tak szybko oleju w skrzyni manualnej i uważał z cera tekiem. Tam są synchronizatory które mogą źle zareagować na nieodpowiedni olej.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 
Podziękował: doggie

Offline Ronin78

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • Marka: Ford
  • Model: Tourneo
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: RLA
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #2 dnia: 22 - Listopada - 2023 - 14:28:14 »
Podziękował za ostrzeżenie w sprawie ceratec'a w skrzyni, zmienię w niej olej bez dodatku. Mam inne auto z 2023, co prawda EV, ale jak zmieniłem w nim olej w skrzyni rozdzielczej po 8000km to już był mocno szary zamiast czerwonego, praktycznie był czarny, a na korkach magnetycznych było sporo opiłków, tam wlałem samego Amsoila bez dodatków. W tym układzie tutaj wleje też poprostu świeży olej.

Co do korków magnetycznych, są takowe do tego silnika VW dostępne?
Ford Grand Tourneo Conect 2.0 TDI
 

Offline Luke8108

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy V
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOS
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Grudnia - 2024 - 14:24:23 »
Hej.
Caddy V 2.0 TDI 122 KM z 2023 roku - pierwsza wymiana 1810 km - takie skarby w oleju.


 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6437
  • Pomógł: 1669
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Grudnia - 2024 - 18:22:28 »
- pierwsza wymiana 1810 km - takie skarby w oleju.
Wydaje się to normalnym zjawiskiem w docieranym nowym silniku i dlatego warto po zakupie nowego auta, pierwsze kilometry (1-2 tyś.) przejechać bardzo spokojnie i raczej w trasie a nie po mieście - po tym dystansie, obowiązkowo wymienić olej z filtrem.

Bajki o Long Life i pierwszej wymianie oleju po 30tyś. km nie traktować poważnie a raczej jak dywersję producenta wobec użytkowników.
Gdyby ludzie ślepo nie wierzyli w te banialuki z reklam, to auta mogłyby przejechać więcej kilometrów bez większej awarii :curve:
 

Offline mar-73

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Caddy V
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPBC
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: RZ
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #5 dnia: 07 - Lipca - 2025 - 21:34:57 »
Witam, jaki olej do 1.5 TSI i czy jak samochód jest na gwarancji to mogę go wymienić w dowolnym warsztacie?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6437
  • Pomógł: 1669
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #6 dnia: 08 - Lipca - 2025 - 07:10:42 »
jaki olej do 1.5 TSI

Wymiana: 15 000 km/ 12 mies.
Norma: 508 00 lub 509 00
Olej: 0W-20

Nie polecam wymiany w trybie Long Life (30 000 km /24 mies.).

PS. Wpisz sobie w profil, kod swojego silnika. Na stronie głównej forum, jest tabela z linkami do konfiguratorów, większości producentów olejów.
 
Podziękował: mar-73

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #7 dnia: 08 - Lipca - 2025 - 08:57:27 »
czy jak samochód jest na gwarancji to mogę go wymienić w dowolnym warsztacie?
Powiem więcej, możesz nawet sam wymienić. Jeśli chcesz mieć wpis do elektronicznej książki to możesz to zrobić w sieci warsztatów Bosch Service. Co do 0W20 to jest to jak najbardziej właściwy olej podyktowany jednak względami czysto ekologicznymi, bo jak wytłumaczyć to, że pierwsze wypusty tego silnika (identycznego) potrzebowały 0W30 504.00/507.00 a niektóre serwisy oficjalnie stosowały nawet 5W30 504.00/507.00. Dużo jest przypadków na grupie 1.5 TSI przytarcia tulei cylindrów i to właśnie na 0W20..W swoim będę przechodził na 0W30 oczywiście nieoficjalnie z uwagi na gwarancję.
 
Podziękował: mar-73

Offline mar-73

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Caddy V
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPBC
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: RZ
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #8 dnia: 08 - Lipca - 2025 - 15:53:00 »
Co do 0W20 to jest to jak najbardziej właściwy olej
Ok, zalecany jest 0W20 ale lepszy byłby 0W30, a do jazdy typowo miejskiej który będzie lepszy?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6437
  • Pomógł: 1669
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - olej, filtry, interwał wymiany [Caddy-V]
« Odpowiedź #9 dnia: 18 - Lipca - 2025 - 13:30:18 »
zalecany jest 0W20 ale lepszy byłby 0W30, a do jazdy typowo miejskiej który będzie lepszy?
Chyba sam sobie odpowiedziałeś - przynajmniej ja to tak rozumiem ::)
 
Podziękował: mar-73

Tagi wątku: