Autor Wątek: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika  (Przeczytany 3007 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« dnia: 30 - Października - 2023 - 00:34:11 »
Witam,
Golf VII 1.6 TDI 110 KM [CXXB], DSG DQ200, przebieg 270000 km z 2015 roku.
Auto trzęsie się na postoju, wolnych obrotach, w szczególności kiedy jest nagrzane.
Raz mocniej, raz mniej. Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami usterki?
Zmiany z D na P nie powodują ustania drgań podczas ich trwania.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2876
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 30 - Października - 2023 - 09:14:22 »
Cześć,  proponuję podpiąć kompa najpierw w celu sprawdzenia błędów.  Wtedy będzie duża podpowiedź.  Niestety raczej bez tego się nie obejdzie . Choćby do sprawdzenia przepustnicy która może mieć wpływ na pracę silnika.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Października - 2023 - 09:53:18 »
Komp żadnych błędów nie pokazuje
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2876
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 30 - Października - 2023 - 13:11:10 »
W takim razie sprawdz dopływ powietrza czy gdzieś nie łapie lewego. Raczej przy kulejącym silniku jak by to była wina wtrysku to wywaliło by błąd. Nadal sprawdził bym przepustnice jak pracuje.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 30 - Października - 2023 - 13:44:15 »
@LuXaS  Sprawdź też korekcje wtryskiwaczy, bo może być różna kompresja na cylindrach wówczas również będzie kulał na wolnych obrotach a 270 tys km przebiegu do tego pewnie sporo na interwale long life również mogło odcisnąć się już na zużyciu silnika.

Edit: jeszcze jedno, a co z kołem dwumasowym, skrzynia była regenerowana? Znasz historię serwisową?
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 21:04:02 »
niestety nie znam historii serwisowej, skrzynia chodzi okej, nie była wymieniana dwumasa. Auto w ciągu 3 lat zrobiło 190 tysięcy przebiegu, więc domyślam się, że to przebieg głównie autostradowy, dodatkowo problem jaki dochodzi u mnie to ubywający płyn chłodzący, który po dolaniu magicznej uszczelki w płynie mocno zredukował ubytki tego płynu, które w trasie były niewielkie albo ich w ogóle nie było, natomiast w mieście te ubytki są większe, około 150ml- 200 na 150-200km. Teraz po zastosowaniu tejże uszczelki w płynie jest to w wielkości 30-40ml na 800-900km. Zdaję sobie sprawę z tego, że to tuszowanie pryszcza, więc szukam diagnozy kompletnej. Dodatkowo, test ciśnienia w układzie chłodniczym nie wykazał żadnych ubytków. W tym tygodniu będę robił test co2. Wymieniłem w aucie już chłodnicę egr, która była wg mechanika nieźle zasmarowana, ale płyn nadal ubywał. Czy te dwie sprawy, mogą się ze sobą wiązać?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2876
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:10:15 »
Teraz po zastosowaniu tejże uszczelki w płynie
Takie coś to najgorsze co mogłeś zrobić,  bo to oprócz tych przecieków, zalepia a raczej próbuje zalepic każdy możliwy kanał wodny, a skutki tego widać po ściągnięciu głowicy. Z samej okolicy pompy wody nie cieknie ? Wycieki tej wielkości raczej się wygrzeją pod wpływem temperatury,  jest zapach płynu chłodniczego jak podniesiesz maskę gdy silnik jest gorący?
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:12:39 »
Wcześniej po zalaniu był. Pompa wody z rozrządem wymieniana była.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2876
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:17:36 »
A chłodnica oleju ? Skrzyni ? Nie ma wycieku na wężach.  Poniżej foto tak dla przykładu wąż pogryziony przez kuny , płyn dopiero wyciekał jak się rozgrzał Układ i zrobiło ciśnienie.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:22:51 »
jadę w wtorek do vag4you pod Żmigród, to wtedy powiem im o moich obawach. Dwóch lokalnych mechaników wyłożyło na mnie lachę, sprawdzając pod ciśnieniem układ, i że według nich jest wszystko okej :D.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2876
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:28:28 »
Skoro płynu ubywa to ok nie jest i nie mogło trzymać ciśnienia. To akurat taki układ gdzie nie ma prawa ubywać.  Sam test czy nie jest spalany płyn  też powinien coś wyjaśnić,  bo w takim razie gdzieś musi znikać.  Jeszcze jak jest różowy nalot na rurce z egr która wchodzi  do kolektora to wtedy winny jest sam egr, no ale napisałeś że jest zmienione
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 15 - Listopada - 2023 - 23:02:55 »
Byłem na diagnozie w VAG4YOU. Odnośnie szarpania zauważył Dominik, że podnoszą się znacznie bo o 50 obrotów nawet obroty na wałku rozrządu, mimo , że obroty wału są normalne. Korekt nie mogliśmy zobaczyć ponieważ ten sterownik, który mam, nie ma ich w VCDS do sprawdzenia. Czy to może z czymś naprowadzać? Plus jeden wtrysk wg niego szumi,który był już sprawdzany i wg wykresu na maszynie jest okej. Jeśli chodzi o ubytek płynu, to zostaje nam tylko albo głowica, albo kolektor z intercoolerem wodnym.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2876
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 07:28:42 »
....że podnoszą się znacznie bo o 50 obrotów nawet obroty na wałku rozrządu, mimo , że obroty wału są normalne....
To raczej nie możliwe bo jest na jednym pasku włącznie z pompą wysokiego ciśnienia.  Więc albo coś się dzieje z rozrządem albo czujnik jest walnięty. 
..sterownik, który mam, nie ma ich w VCDS do sprawdzenia...
To też jest jak dla mnie dziwne w tym. Skonfrontował bym to z innym programem.

albo kolektor z intercoolerem wodnym.
Jeśli jest od początku to może być problem w kolektorze z  chłodnicą spalin zintegrowaną, bo one były wadliwe.
Co do uszczelki to można zakupić test na alledrogo i sprawdzić samemu
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 09:46:36 »
Ciśnienie paliwa może falować a winowajcą może być pompa paliwa wysokiego ciśnienia wówczas obroty również będą skakać
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 09:56:43 »
Obroty, normalnego wału, w różnicy 760-770. Natomiast wałka rozrządu od 750 do 800, mówisz, że to może być pompa wysokiego ciśnienia?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #15 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 10:07:38 »
Jest takie prawdopodobieństwo, sprawdzałeś jakie wartości ciśnienia paliwa pokazuje czujnik?
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #16 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 10:23:30 »
Sprawdzane było, jest idealne
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2876
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #17 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 10:24:29 »
Na postoju czy pod obciążeniem też?
Zresztą raczej nie ma znaczenia jak opisujesz że to na postoju się dzieje a komp pokazuje dobre wartości.
 A Świece żarowe masz z czujnikiem ciśnienia czy bez?
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #18 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 11:35:08 »
Pod obciążeniem jak na postoju mu dam to problem znika. Gdzie mogę sprawdzić czy mają czujnik świecę?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #19 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 12:19:25 »
skrzynia chodzi okej, nie była wymieniana dwumasa. Auto w ciągu 3 lat zrobiło 190 tysięcy przebiegu
Żeby dwumas po prawie 200 tys, km przebiegu w DQ200 był bez zarzutu to mało prawdopodobne ale to tylko tak na marginesie dyskusji
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #20 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 13:34:43 »
To by skakały obroty wałka rozrządu?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #21 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 14:35:54 »
Obroty, normalnego wału, w różnicy 760-770. Natomiast wałka rozrządu od 750 do 800,
Jak to możliwe skoro na jeden obrót wałków rozrządu przypadają dwa obroty wału? W blokach pomiarowych TDI PD jak sprawdzałem czujniki, to G40 to była połowa wartości z czujnika G28. Ponadto o ile pamiętam wartość zadana dla G40 może się wahać o +/- 50 RPM. Wydaje mi się, że w CR będzie podobnie.

 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #22 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 15:35:04 »
Nie wiem, już mam dość tego silnika powoli. Nie ma konkretnej diagnozy od ponad 4 miesięcy. Próbuje kogoś znaleźć w Wlkp, kto miałby wiedzę, aby mi pomóc z tym autem.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #23 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 15:45:19 »
Te różnice z G28 i G40 o których pisałeś to raczej nie powód drgań. @tomnaj84 wspominał o sprawdzeniu nieszczelności kolektora, zostało to sprawdzone?
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #24 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 15:50:06 »
Na razie nie, dopiero jedzie do mechanika w niedzielę, kolektor pasowałby bo uciekał płyn chłodzący, więc wychodziłoby że to powoduje dwa problemy. Gdyby to był dwumas, to mógłby czasem generować drgania a czasem nie, kiedy na zimnym silniku, praktycznie to nie zdarza się?
 

Tagi wątku: