Autor Wątek: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika  (Przeczytany 3515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« dnia: 30 - Października - 2023 - 00:34:11 »
Witam,
Golf VII 1.6 TDI 110 KM [CXXB], DSG DQ200, przebieg 270000 km z 2015 roku.
Auto trzęsie się na postoju, wolnych obrotach, w szczególności kiedy jest nagrzane.
Raz mocniej, raz mniej. Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami usterki?
Zmiany z D na P nie powodują ustania drgań podczas ich trwania.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2942
  • Pomógł: 879
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 30 - Października - 2023 - 09:14:22 »
Cześć,  proponuję podpiąć kompa najpierw w celu sprawdzenia błędów.  Wtedy będzie duża podpowiedź.  Niestety raczej bez tego się nie obejdzie . Choćby do sprawdzenia przepustnicy która może mieć wpływ na pracę silnika.
:)
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Października - 2023 - 09:53:18 »
Komp żadnych błędów nie pokazuje
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2942
  • Pomógł: 879
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 30 - Października - 2023 - 13:11:10 »
W takim razie sprawdz dopływ powietrza czy gdzieś nie łapie lewego. Raczej przy kulejącym silniku jak by to była wina wtrysku to wywaliło by błąd. Nadal sprawdził bym przepustnice jak pracuje.
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5660
  • Pomógł: 1032
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 30 - Października - 2023 - 13:44:15 »
@LuXaS  Sprawdź też korekcje wtryskiwaczy, bo może być różna kompresja na cylindrach wówczas również będzie kulał na wolnych obrotach a 270 tys km przebiegu do tego pewnie sporo na interwale long life również mogło odcisnąć się już na zużyciu silnika.

Edit: jeszcze jedno, a co z kołem dwumasowym, skrzynia była regenerowana? Znasz historię serwisową?
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 21:04:02 »
niestety nie znam historii serwisowej, skrzynia chodzi okej, nie była wymieniana dwumasa. Auto w ciągu 3 lat zrobiło 190 tysięcy przebiegu, więc domyślam się, że to przebieg głównie autostradowy, dodatkowo problem jaki dochodzi u mnie to ubywający płyn chłodzący, który po dolaniu magicznej uszczelki w płynie mocno zredukował ubytki tego płynu, które w trasie były niewielkie albo ich w ogóle nie było, natomiast w mieście te ubytki są większe, około 150ml- 200 na 150-200km. Teraz po zastosowaniu tejże uszczelki w płynie jest to w wielkości 30-40ml na 800-900km. Zdaję sobie sprawę z tego, że to tuszowanie pryszcza, więc szukam diagnozy kompletnej. Dodatkowo, test ciśnienia w układzie chłodniczym nie wykazał żadnych ubytków. W tym tygodniu będę robił test co2. Wymieniłem w aucie już chłodnicę egr, która była wg mechanika nieźle zasmarowana, ale płyn nadal ubywał. Czy te dwie sprawy, mogą się ze sobą wiązać?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2942
  • Pomógł: 879
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:10:15 »
Teraz po zastosowaniu tejże uszczelki w płynie
Takie coś to najgorsze co mogłeś zrobić,  bo to oprócz tych przecieków, zalepia a raczej próbuje zalepic każdy możliwy kanał wodny, a skutki tego widać po ściągnięciu głowicy. Z samej okolicy pompy wody nie cieknie ? Wycieki tej wielkości raczej się wygrzeją pod wpływem temperatury,  jest zapach płynu chłodniczego jak podniesiesz maskę gdy silnik jest gorący?
:)
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:12:39 »
Wcześniej po zalaniu był. Pompa wody z rozrządem wymieniana była.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2942
  • Pomógł: 879
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:17:36 »
A chłodnica oleju ? Skrzyni ? Nie ma wycieku na wężach.  Poniżej foto tak dla przykładu wąż pogryziony przez kuny , płyn dopiero wyciekał jak się rozgrzał Układ i zrobiło ciśnienie.
:)
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:22:51 »
jadę w wtorek do vag4you pod Żmigród, to wtedy powiem im o moich obawach. Dwóch lokalnych mechaników wyłożyło na mnie lachę, sprawdzając pod ciśnieniem układ, i że według nich jest wszystko okej :D.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2942
  • Pomógł: 879
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 07 - Listopada - 2023 - 22:28:28 »
Skoro płynu ubywa to ok nie jest i nie mogło trzymać ciśnienia. To akurat taki układ gdzie nie ma prawa ubywać.  Sam test czy nie jest spalany płyn  też powinien coś wyjaśnić,  bo w takim razie gdzieś musi znikać.  Jeszcze jak jest różowy nalot na rurce z egr która wchodzi  do kolektora to wtedy winny jest sam egr, no ale napisałeś że jest zmienione
:)
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 15 - Listopada - 2023 - 23:02:55 »
Byłem na diagnozie w VAG4YOU. Odnośnie szarpania zauważył Dominik, że podnoszą się znacznie bo o 50 obrotów nawet obroty na wałku rozrządu, mimo , że obroty wału są normalne. Korekt nie mogliśmy zobaczyć ponieważ ten sterownik, który mam, nie ma ich w VCDS do sprawdzenia. Czy to może z czymś naprowadzać? Plus jeden wtrysk wg niego szumi,który był już sprawdzany i wg wykresu na maszynie jest okej. Jeśli chodzi o ubytek płynu, to zostaje nam tylko albo głowica, albo kolektor z intercoolerem wodnym.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2942
  • Pomógł: 879
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 07:28:42 »
....że podnoszą się znacznie bo o 50 obrotów nawet obroty na wałku rozrządu, mimo , że obroty wału są normalne....
To raczej nie możliwe bo jest na jednym pasku włącznie z pompą wysokiego ciśnienia.  Więc albo coś się dzieje z rozrządem albo czujnik jest walnięty. 
..sterownik, który mam, nie ma ich w VCDS do sprawdzenia...
To też jest jak dla mnie dziwne w tym. Skonfrontował bym to z innym programem.

albo kolektor z intercoolerem wodnym.
Jeśli jest od początku to może być problem w kolektorze z  chłodnicą spalin zintegrowaną, bo one były wadliwe.
Co do uszczelki to można zakupić test na alledrogo i sprawdzić samemu
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5660
  • Pomógł: 1032
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 09:46:36 »
Ciśnienie paliwa może falować a winowajcą może być pompa paliwa wysokiego ciśnienia wówczas obroty również będą skakać
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 09:56:43 »
Obroty, normalnego wału, w różnicy 760-770. Natomiast wałka rozrządu od 750 do 800, mówisz, że to może być pompa wysokiego ciśnienia?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5660
  • Pomógł: 1032
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #15 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 10:07:38 »
Jest takie prawdopodobieństwo, sprawdzałeś jakie wartości ciśnienia paliwa pokazuje czujnik?
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #16 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 10:23:30 »
Sprawdzane było, jest idealne
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2942
  • Pomógł: 879
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #17 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 10:24:29 »
Na postoju czy pod obciążeniem też?
Zresztą raczej nie ma znaczenia jak opisujesz że to na postoju się dzieje a komp pokazuje dobre wartości.
 A Świece żarowe masz z czujnikiem ciśnienia czy bez?
:)
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #18 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 11:35:08 »
Pod obciążeniem jak na postoju mu dam to problem znika. Gdzie mogę sprawdzić czy mają czujnik świecę?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5660
  • Pomógł: 1032
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #19 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 12:19:25 »
skrzynia chodzi okej, nie była wymieniana dwumasa. Auto w ciągu 3 lat zrobiło 190 tysięcy przebiegu
Żeby dwumas po prawie 200 tys, km przebiegu w DQ200 był bez zarzutu to mało prawdopodobne ale to tylko tak na marginesie dyskusji
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #20 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 13:34:43 »
To by skakały obroty wałka rozrządu?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5660
  • Pomógł: 1032
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #21 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 14:35:54 »
Obroty, normalnego wału, w różnicy 760-770. Natomiast wałka rozrządu od 750 do 800,
Jak to możliwe skoro na jeden obrót wałków rozrządu przypadają dwa obroty wału? W blokach pomiarowych TDI PD jak sprawdzałem czujniki, to G40 to była połowa wartości z czujnika G28. Ponadto o ile pamiętam wartość zadana dla G40 może się wahać o +/- 50 RPM. Wydaje mi się, że w CR będzie podobnie.

 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #22 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 15:35:04 »
Nie wiem, już mam dość tego silnika powoli. Nie ma konkretnej diagnozy od ponad 4 miesięcy. Próbuje kogoś znaleźć w Wlkp, kto miałby wiedzę, aby mi pomóc z tym autem.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5660
  • Pomógł: 1032
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #23 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 15:45:19 »
Te różnice z G28 i G40 o których pisałeś to raczej nie powód drgań. @tomnaj84 wspominał o sprawdzeniu nieszczelności kolektora, zostało to sprawdzone?
 

Offline LuXaS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: RWD
  • Rej: PN
Odp: 1.6 TDI - drgania ciepłego silnika
« Odpowiedź #24 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 15:50:06 »
Na razie nie, dopiero jedzie do mechanika w niedzielę, kolektor pasowałby bo uciekał płyn chłodzący, więc wychodziłoby że to powoduje dwa problemy. Gdyby to był dwumas, to mógłby czasem generować drgania a czasem nie, kiedy na zimnym silniku, praktycznie to nie zdarza się?
 

Tagi wątku: