Autor Wątek: AddBlue - programowa dezaktywacja  (Przeczytany 1006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawelci

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Sharan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
AddBlue - programowa dezaktywacja
« dnia: 22 - Sierpnia - 2023 - 01:07:51 »
Witam.

VW Sharan II 2.0 TDI 140KM [CFFB], z 2015 roku, przebieg 120 tyś. km.

Zastanawiam się nad wywaleniem programowo AddBlue i (może też) EGRa.
Pytanie czy są tacy co już "są po" i mogą się wypowiedzieć jakie są tego widoczne skutki na aucie, np. jak tylko AddBlue to czuć spaliny, kopci jakieś błędy, czarna końcówka tłumikaitp.
Jak AddBlue i EGR to np. czeststrze wypalanie DPF, zapychanie się go, błędy czujników, kopcenie, spalanie większe, może coś z mocą silnika, pobór oleju, a może coś innego?

Proszę o info co do swoich spostrzeżeń.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: AddBlue - programowa dezaktywacja
« Odpowiedź #1 dnia: 22 - Sierpnia - 2023 - 12:37:33 »
Dezaktywacja SCR z AdBlue nie wiąże się z niczym co można poczuć nosem ani niczym co można dostrzec oczyma, ani nie śmierdzi/pachnie, ani nie kopci. Od wyłapywania cząstek stałych sadzy czyli kopcenia jest DPF, który nie ma związku z katalizatorem SCR, SCR to neutralizacja tlenków NOx przynajmniej w teorii bo w praktyce żaden tester na stacji diagnostycznej tego nie wyłapuje. Dwa lata temu płaciłem 400 zł za sterownik Bosch, teraz koleś woła 800 zł.

Dodano:  22 - Sierpnia - 2023  -  12:39:02
Jak AddBlue i EGR to np. czeststrze wypalanie dpf

SCR z adblue nie ma wpływu na częstotliwość regeneracji DPF, EGR owszem, może mieć ale łączenie EGR z adblue nie ma podstaw.
 

Tagi wątku: