Autor Wątek: VW-NEWS: ID.4  (Przeczytany 2021 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
VW-NEWS: ID.4
« dnia: 10 - Października - 2020 - 11:51:54 »
Volkswagen ID.4



23 września 2020 rokuna targach we Frankfurcie, miała miejsce światowa premiera Volkswagena ID.4.
Pierwszy elektryczny SUV Volkswagena, został pokazany podczas transmisji online.

Volkswagen ID.4 to drugi model VW opracowany od podstaw jako elektryczny i zbudowany na platformie MEB.
Samochód będzie bratem Skody Enyaq i na starcie zostanie wyposażony w baterię o pojemności 77 (82) kWh. Pierwsze wersje mają mieć tylko napęd na tył ale w przyszłości mają być też dostępne warianty 4x4.



Cytat: elektrowoz.pl
Interesujące zestawienie Volkswagena ID.4 z Teslą Model Y, które ponoć „wyciekło” z Volkswagena. Z prezentacji, która wygląda na materiał szkoleniowy dla europejskich sprzedawców, wynika, że choć Tesla Model Y jest większa, to ID.4 zaoferuje nabywcy więcej przestrzeni w kabinie. Poza tym elektryczny Volkswagen ma szereg zalet w stosunku do crossovera Tesli.
Cały artykuł: Volkswagen ID.4 vs Tesla Model Y w materiale szkoleniowym Volkswagena





 
Podziękował: irokez_vw, spejson83

Offline src

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 151
  • Pomógł: 69
  • VW: Passat B4
  • Silnik: 2.0 Digifa
  • Kod: 2E
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SRC
Odp: VW-NEWS: ID.4
« Odpowiedź #1 dnia: 16 - Października - 2020 - 19:01:00 »
Oficjalna prezentacja ID.4  :vwclubpolska:

https://youtu.be/75gvK0YuXS0
 
Podziękował: spejson83

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: VW-NEWS: ID.4
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Października - 2020 - 15:20:35 »
Wczoraj na A2 w DE, widziałem to "cudo" na żywo w tym samym kolorze jak na pierwszej fotce i muszę przyznać, że prezentuje się bardzo dobrze i pozytywnie zwraca na siebie uwagę  :thumbup:
 

Offline gosik_vw

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 189
  • Pomógł: 26
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AAZ
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: RMI
Odp: VW-NEWS: ID.4
« Odpowiedź #3 dnia: 09 - Listopada - 2020 - 10:57:09 »
Bardzo ładne auto ale jego design, przypomina mi trochę renówki, hjundaje czy kijanki ::) a przy tym ceny wzięte z kosmosu :angry:
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
VW-NEWS: ID.4 GTX
« Odpowiedź #4 dnia: 14 - Maja - 2021 - 18:11:08 »
Volkswagen wypuszcza ID.4 GTX - to auto na prąd w sportowym wydaniu, takie elektryczne GTI.


Volkswagen ID.4 GTX pełen elektryk z napędem 4x4.


Dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 180 km/h.
Przy tylnej osi pracuje silnik synchroniczny (PSM) o mocy 204 KM, a z przodu zamontowano jednostkę asynchroniczną (ASM). Łącznie ten duet dostarczy pod nogę ok. 300 KM (220 kW), co czyni ID.4 GTX najmocniejszym przedstawicielem elektrycznej rodziny ID – od zera do 100 km/h przyspieszy w 6,2 s. Kultowy Golf GTI z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 245 KM, "robi setkę" w 6,3 s.


ID.4 GTX korzysta ze zmyślnego systemu sterowania. To komputer decyduje w jakich proporcjach rozdzielić dostępne niutonometry momentu obrotowego pomiędzy silniki. Przy czym nowy elektryczny Volkswagen w wielu sytuacjach ma zachowywać się jak samochód tylnonapędowy. Przednia jednostka wkroczy do akcji dopiero gdy kierowca zechce zakosztować sportowej jazdy lub gdy jest potrzebna lepsza trakcja.

Kierowca ID.4 GTX dzięki systemowi wyboru trybów jazdy, będzie mógł zmieniać sposób pracy silników elektrycznych, amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia nierówności (opcja) oraz układu kierowniczego, wybierając tryby Eco, Comfort, Sport, Individual lub Traction. A jeśli tego było by mało, to VW za dopłatą zaoferuje pakiet obejmujący obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie oraz układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania.

Volkswagen ID.4 GTX jest wyposażony w akumulator o użytecznej pojemności 77 kWh (w zwykłym ID.4 to Pro Performance).
Producent deklaruje zasięg do 480 km (wg WLTP). Na stacji szybkiego ładowania prądem stałym (DC do 125 kW) wystarczy około 30 minut by zdobyć energię potrzebną do przejechania 300 km (wg WLTP). Elektrony można też uzupełnić w domu prądem przemiennym (AC) o mocy do 11 kW. Zużycie prądu na 100 km – 19,1-18,1 kWh (w cyklu mieszanym NEDC). Volkswagen gwarantuje, że po 8 latach eksploatacji lub po przebiegu 160 tys. km bateria będzie miała co najmniej 70 proc. swojej pierwotnej pojemności energetycznej.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: VW-NEWS: ID.4
« Odpowiedź #5 dnia: 05 - Października - 2024 - 11:01:55 »
Volkswagen wstrzymuje sprzedaż ID.4 w USA !

Cytuj (zaznaczone)
Volkswagen wstrzymał produkcję VW ID.4 w Stanach Zjednoczonych, informuje portal Automotive News. Chodzi o defekt, o którym piszemy od grubo ponad roku: woda może spenetrować klamki auta, co powoduje otwarcie drzwi podczas jazdy. U naszego Czytelnika rezultaty należały do kategorii od irytujących (dla niego), po przerażające (dla jego Żony), bo gdy komputer VW ID.4 otrzymuje informację, że drzwi się otwierają – wyłącza auto. Choćby nawet był to zakręt na środku skrzyżowania.

Cytuj (zaznaczone)
Problem dotyczy VW ID.4 z roczników modelowych 2021-2024 produkowanych zarówno w fabryce w Zwickau (Niemcy), jak też Chattanooga (Stany Zjednoczone). Firma zdecydowała się właśnie na wstrzymanie produkcji i sprzedaży samochodów, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych
Cały artykuł, dostępny na: elektrowoz.pl

@Gość, jeśli posiadasz model ID.4 i masz z nim jakikolwiek problem, to wszelkie usterki proszę opisz w osobnym temacie tego działu.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
VW-NEWS: ID.4 - zmiana cen!
« Odpowiedź #6 dnia: 05 - Października - 2024 - 14:55:43 »
Cytuj (zaznaczone)
Volkswagen chyba zauważył, że nie uda mu się spełnić celów emisyjnych na rok 2024, jeśli nie osiągnie zakładanej sprzedaży samochodów elektrycznych. Efektem są duże cięcia cen w praktycznie całej gamie. Opisywaliśmy już przykład tego, ile kosztuje VW ID.3 w Niemczech i Polsce po ostatnich rabatach, przyszedł czas na niższe ceny VW ID.4. Na ich tle Skoda Enyaq coraz bardziej prezentuje się niczym auto segmentu premium, a nowa Skoda Elroq… znajdzie się w dziwnej pozycji.

Bardzo dobre ceny VW ID.4
Zmiany w cenach VW ID.4 są następujące (spis obejmuje wybrane modele; źródło lub wykres poniżej zawierają wszystkie), wróciliśmy w okolice poziomów, które zaserwowano nam w momencie rynkowej premiery auta w 2021 roku:

Volkswagen ID.4 Pure 55 (52) kWh, 125 kW RWD: 190 190 -> 165 190 zł (-25 000 zł, -13,1 proc.),
Volkswagen ID.4 Pro 82 (77) kWh, 210 kW/286 KM RWD: 220 390 -> 195 390 zł (-25 000 zł, -11,3 proc.),
Volkswagen ID.4 GTX 4Motion 82 (77) kWh, 250 kW/340 KM AWD: 269 390 -> 244 390 zł (-25 000 zł, -9,3 proc.).
Cały artykuł: elektrowoz.pl
 
Podziękował: CRliner

Tagi wątku: id.4