Autor Wątek: 1.4 TDI - ciężko odpala, po odpaleniu kopci z wydechu  (Przeczytany 1270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zieloniutka

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
1.4 TDI - ciężko odpala, po odpaleniu kopci z wydechu
« dnia: 21 - Sierpnia - 2020 - 16:05:01 »
Cześć.
Nie wiem czy taki problem był już poruszany, jeśli tak - proszę o odnośnik.

Aby odpalić polówkę (2002 rocznik), muszę ją naprawdę długo kręcić.
Mało tego momentami mam wrażenie, że brakuje jej mocy.
Jeden z mechaników uznał, że prawdopodobnie paliwo cofa się do baku, inny, że głowica.
A aktualnie dostałam telefon, że wysyłają pompowtryski do kontroli auto po odpaleniu - bardzo kopci i śmierdzi olejem z rury wydechowej.
Jeżeli to faktycznie pompowtryskiwacze, to na jaki koszt mam się przygotować?

Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
 

Offline src

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 151
  • Pomógł: 69
  • VW: Passat B4
  • Silnik: 2.0 Digifa
  • Kod: 2E
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SRC
Odp: 1.4 TDI - ciężko odpala, po odpaleniu kopci z wydechu
« Odpowiedź #1 dnia: 22 - Sierpnia - 2020 - 09:42:00 »
Jeżeli to faktycznie pompowtryskiwacze to na jaki koszt mam się przygotować?
Masz tylko 3 pompo-wtryski, więc przynajmniej koszt sprawdzenia i regeneracji może być niższy niż u innych ;)

Pierwsza lepsza strona, z cennik takich usług: http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl/cennik-regeneracji-naprawy-pompowtryskiwaczy.html
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TDI - ciężko odpala, po odpaleniu kopci z wydechu
« Odpowiedź #2 dnia: 22 - Sierpnia - 2020 - 10:06:38 »
W takiej sytuacji nie wiele można pomóc. Można jedynie współczuć trafienia na takich fachowców którzy mają tak duży rozrzut w diagnozie auta. Wygląda na to że koszta naprawy przy takim podejściu nie będą małe. Co do orientacyjnej kwoty odnośnie wtrysków to ciężko podać nawet taką w przybliżeniu. Wszystko zależy od uczciwości bo mogą okazać się sprawne które i tak będą regenerować (na siłę by wydoić kasę) jak i to że pośrednik (warsztat) może doliczyć sobie nawet i drugie tyle tylko za wysłanie i odebranie. Więc może być sporo praktycznie za nic. Trafienie na dobrego /uczciwego mechanika to 90% sukcesu.
W sytuacji bezsilności i skazania na naprawę przez fachowców pozostaje tylko trzymać kciuki.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5565
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TDI - ciężko odpala, po odpaleniu kopci z wydechu
« Odpowiedź #3 dnia: 23 - Sierpnia - 2020 - 09:35:48 »
Aby odpalić polówkę (2002 rocznik), muszę ją naprawdę długo kręcić
Uszczelniacze pompowtryskiwaczy musisz sprawdzić więc trzeba je wykręcić a jak już je wykręcisz to daj je na stół do sprawdzenia.
Uszkodzone uszczelniacze (gumowe oringi) pompowtryskiwaczy powodują m. in. cofanie się paliwa, ciężkie odpalanie na zimnym, jednak nie powodują, że do oleju dostaje się paliwo. Jeśli PD nie rozpyla prawidłowo np. a leje wówczas paliwo może dostawać się do oleju


Dodano:  23 - Sierpnia - 2020  -  09:36:48
A aktualnie dostałam telefon, że wysyłają pompowtryski do kontroli
I bardzo dobrze

Dodano:  23 - Sierpnia - 2020  -  09:38:01
auto po odpaleniu - bardzo kopci i śmierdzi olejem z rury wydechowe
Jeśli olejem silnikowym to nie wina pompowtryskiwaczy
 

Offline zieloniutka

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: 1.4 TDI - ciężko odpala, po odpaleniu kopci z wydechu
« Odpowiedź #4 dnia: 23 - Sierpnia - 2020 - 12:27:03 »
Poczekam na telefon z serwisu. Nie pozostaje mi niestety nic innego, bo ja się na tym kompletnie nie znam. Ale dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.
 

Tagi wątku: