Autor Wątek: 1.9 TDI [BLS] - ciężko odpala po postoju  (Przeczytany 8166 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Loocas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • VW: Passat B6
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
1.9 TDI [BLS] - ciężko odpala po postoju
« dnia: 24 - Lutego - 2020 - 13:40:56 »
Witam serdecznie.

VW Passat 2007 rok, sedan, silnik 1,9 TDI 105 KM [BLS], przebieg 346 000 km.
Ostatnio wymieniłem: olej (Motul Specyfic 5W30), filtry, kmpl rozrząd i świece żarowe.

Mam problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju (kilkanaście godzin/1 dzień).
Po włączeniu zapłonu i podgrzaniu świec żarowych(świece są nowe) silnik kręci lecz nie odpala, na samym początku deilkatnie złapie lecz momentalnie gaśnie i przy kolejnej próbie odpalenia już tylko kręci i nie odpala. Jeśli nie rozładuje się akumulator i awaryjnie 2- 3 razy psiknę mu plaka w rure dolotową to po dłuższym kręceniu zaczyna łapać, chodzi przez chwilę kwadratowo i jak już się rozchodzi i złapie to silnik pracuje normalnie, równo, nie gaśnie podczas jazdy, poprawnie reaguje na gaz, nie dławi go ani nic z tych rzeczy, nie kopci. Po zgaszeniu odpala od razu.

Objawy są takie jakby paliwo nie dochodziło przy starcie. Może za mała dawka paliwa na start? Cofające się paliwo? Dodam, że pompę w baku słychać po włączeniu zapłonu, filtr paliwa był wymieniany. Rozrusznik kręci normalnie, aku raczej też jeszcze ok. Oprócz tej awarii mam jeszcze jakiś pobór prądu z akumulatora na wyłączonym zapłonie(0,35 A), lecz to raczej nie słaby akumulator/ problem z rozrusznikiem bo kręci ok..

Jeśli ktoś miał podobny problem, lub może mnie na coś ukierunkować to proszę o sugestie.

Pozdrawiam.

 

Offline wojtek2626

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 56
  • Pomógł: 8
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZB
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DJ
Odp: 1.9 TDI [BLS] - ciężko odpala po postoju
« Odpowiedź #1 dnia: 09 - Marca - 2020 - 09:50:38 »
Sprawdz czy pompa paliwa podaje paliwo ze zbiornika do pompy tandem.
 

Offline Dario-_-PL

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B6
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DKL
Odp: 1.9 TDI [BLS] - ciężko odpala po postoju
« Odpowiedź #2 dnia: 18 - Lipca - 2020 - 11:39:43 »
Witam.
Miałem ten sam problem w vw touareg.
Podpinanie pod komputer nic nie dało dopiero na zegarach wyszło że głowica i gniazda do roboty.
Problem miną jak ręką odjąć.
Najgorsze koszta ok. 3 tys.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.9 TDI [BLS] - ciężko odpala po postoju
« Odpowiedź #3 dnia: 18 - Lipca - 2020 - 14:38:24 »
Sprawdz czy pompa paliwa podaje paliwo ze zbiornika do pompy tandem.
Dokładnie, czy jak włączasz zapłon słyszysz pracę pompy paliwa w baku? Jeśli tak to przed uruchomieniem spróbuj kilka razy podpompować paliwo, z 4-5 razy włącz na kilka sekund i wyłącz zapłon i wtedy odpal. Drugi kierunek to uszczelniacze pompowtryskiwaczy do wymiany

UPS! Nie zauważyłem że to odgrzany kotlet. @Loocas  I jak uporales się z problemem
 

Offline Loocas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • VW: Passat B6
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: 1.9 TDI [BLS] - ciężko odpala po postoju
« Odpowiedź #4 dnia: 16 - Września - 2020 - 11:18:09 »
Witam, kompletnie nic z tym nie robiłem, gdyż jeżdże nim niemal codziennie, a jak stoi z dzien lub dwa, to podpompuje mu paliwo przed startem(włączając i wyłączając zapłon). Oczywiście pompe w baku słychać i działa(nawet sciągnąłem tylną kanapę aby się upewnić). Przyjrzałem się też pompie tandem czy np króciec nie jest uszkodzony lub nie ma jakiegoś wycieku, lecz jest ok poza tym, że wężyk paliwowy jest trochę mokry/zapocony - może przez to traci ciśnienie paliwa? (muszę wymienić opaskę metalową). Jeśli to nie winowajca, to raczej obstawiałbym uszczelniacze pompowtryskiwaczy. Na razie jezdzę, przy regularnym odpalaniu lub kilkukrotnym podpompowaniu paliwa przed startem problem nie występuje.
 

Tagi wątku: