Autor Wątek: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika  (Przeczytany 4989 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Misza

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PZ
2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« dnia: 04 - Czerwca - 2020 - 22:39:51 »
Witam serdecznie
Chciałbym się podzielić moim spostrzeżeniem i zaczerpnąć informacji jak ta sprawa wygląda u Was.
Otóż posiadam od pół roku Tiguana z silnikiem diesla 2.0 o mocy 190KM. Przejechane ma już 15 tys. km. Przy energicznym przyspieszaniu, zwłaszcza przy 3500 obr dochodzi do mych uszu taki metaliczny wg mnie zaworowy stukocik, tak to sobie wyobrażam jak kiedyś diesle na wysokich obrotach pracowały.
Przed tym, od 3 lat użytkowałem od nowości również Tiguana, z takim samym silnikiem tylko moc 150KM i tam, nic takiego nie zauważyłem, tylko sam taki pomruk.
Być może to normalne zjawisko, większa moc to i inny konstrukcyjnie, lecz taki metaliczny stukot zaworów (tak mi się przynajmniej wydaje) z niesmakiem dociera do mych uszu :/ a naprawdę nie jestem mocno specyficzny i wybredny. Przy spokojniej jeździe jest to niezauważalne, dopiero przy wyższych obrotach.
Oczywiście, auto na gwarancji to mogę się udać do serwisu - to w ostateczności, gdyż nie mam do nich zaufania...
A tutaj chciałbym poznać Wasze spostrzeżenia co do tego silnika :)  :vwclubpolska:
 

Offline Fircyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 53
  • Pomógł: 8
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Dźwięk silnika 2.0 TDI 190KM
« Odpowiedź #1 dnia: 04 - Czerwca - 2020 - 23:00:22 »
Mogę tylko napisać  że moje 150 koni w tigu pracuje aksamitne ( olej revanol), natomiast 190 koni w nowym Q5 ( olej castrol) już niestety nie. Ale słychać  to tylko na zewnątrz. Bo w środku to audi jest cichsze. Ale nic z metalicznych dźwięków  nie słyszę  bardziej Q5 przypomina OPLA .
 
Podziękował: Misza

Offline Hercules

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 28 - Czerwca - 2020 - 21:07:41 »
A to nie jest tak, że nowe silniki EA288 evo mają kadłub ze stopów aluminium?
Wtedy dźwięk może być inny, niż w starszej generacji, z kadłubem żeliwnym.
 

Offline Misza

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PZ
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 00:28:36 »
Odwiedziłem serwis, przejechałem się z "mistrzem serwisu"🙆🏻‍♂️🙆🏻‍♂️, odgłos ewidentnie występował.
Opisał to jako powrót sprzężonych gazów do EGR (czy coś takiego...) no ok, niech tak będzie. Wolałem jechać się upewnić niż później tłumaczyć się "dlaczego wcześniej nie przyjechałem..."
Czyli ten silnik tak chodzi...🤷🏻‍♂️
 

Offline kucyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 01:57:55 »
Ale Tiguan II nie ma EGR z tego co wiem :P nie ma potrzeby recyrkulacji spalin, bo mieszanka może być spalana w wyższej temperaturze. Wynikiem ubocznym wyższej temperatury są NOXy, ale nimi zajmuje się już układ SCR (AdBlue).
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 08:09:45 »
Odwiedziłem serwis, przejechałem się z "mistrzem serwisu"🙆🏻‍♂️🙆🏻‍♂️, odgłos ewidentnie występował.
Opisał to jako powrót sprzężonych gazów do EGR (czy coś takiego...) no ok, niech tak będzie. Wolałem jechać się upewnić niż później tłumaczyć się "dlaczego wcześniej nie przyjechałem..."
Czyli ten silnik tak chodzi...🤷🏻‍♂️
Coś musiał powiedzieć... ze jest OK.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 10:38:14 »
Ale Tiguan II nie ma EGR z tego co wiem  nie ma potrzeby recyrkulacji spalin,
Oczywiście że ma układ recyrkulacji spalin, w zależności od wersji ma chłodnicę układu recyrkulacji spalin 04L131512BQ z zaworem recyrkulacji 04L131501M  lub chłodnicę układu recyrkulacji spalin z klapką regulacyjną 04L131512P
 
Podziękował: kucyk, Misza

Offline kucyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 11:13:16 »
Oczywiście że ma układ recyrkulacji spalin, w zależności od wersji ma chłodnicę układu recyrkulacji spalin 04L131512BQ z zaworem recyrkulacji 04L131501M  lub chłodnicę układu recyrkulacji spalin z klapką regulacyjną 04L131512P
Widocznie coś pomieszałem, jestem pewien, że czytałem o tym, że go nie ma albo że dostaje mniej w d*pę, jako że jest AdBlue.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 15:40:37 »
Do osiągnięcia w TDI normy emisji spalin Euro-6 już niestety nie wystarcza DPF i recyrkulacja spalin, która nie obniży emisji tlenków azotu do wymaganego poziomu dlatego dodatkowo jest układ SCR
 
Podziękował: Misza

Offline Misza

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PZ
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 10 - Listopada - 2020 - 16:16:13 »
Po raz kolejny odwiedziłem serwis w tej sprawie. W sumie dwa razy odwiedziłem.
Za pierwszym ZALECILI dodanie środka do paliwa na cały zbiornik paliwa xD :D i aktualizację oprogramowania. Na pytanie co fachowiec stwierdził uzyskałem wyuczoną, nic nie znaczącą formułkę...

Za drugim razem stwierdzili, że wszystko z autem jest ok. Przebadali, przetestowali, itp. itd. Być może dźwięki, które ja uznaje za niestosowne to prostu praca pompy. I na tym poprzestanę.
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 508
  • Pomógł: 175
  • Marka: Opel
  • Silnik: 1.4T+LPG
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 10 - Listopada - 2020 - 19:18:15 »
Diesel (po naszemu silnik z zapłonem samoczynnym) to zawsze diesel. W momencie gdy jest duże obciążenie i trzeba wygenerować odpowiednią moc to wtryskiwacze już nie bawią się w subtelności CommonRail'owe tylko leją i stąd ten odgłos starego diesla. Dobrze, że w serwisie nie zalecili wymiany oleju w tłumiku ...
:D
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 
Podziękował: Misza

Offline sebisebi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ZK
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 11 - Listopada - 2020 - 16:31:51 »
Jeśli chodzi o moje odczucia to 190 KM ma charakterystyczne odgłosy gdy jest jeszcze zimny. Po rozgrzaniu i osiągnięciu temperatury roboczej jest ok, nawet jak się mocniej wciśnie pedał gazu. Mogę jednak stwierdzić, że 2.0 TDI w Tiguanie I, którego także użytkuję od czasu do czasu ma jednak bardziej przyjemny odgłos, taki bardziej rzekłbym "aksamitny".
 
Podziękował: Misza

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI 190KM - dźwięk silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 11 - Listopada - 2020 - 22:40:00 »
Jeśli chodzi o moje odczucia to 190 KM ma charakterystyczne odgłosy gdy jest jeszcze zimny (...) 2.0 TDI w Tiguanie I, którego także użytkuję od czasu do czasu ma jednak bardziej przyjemny odgłos, taki bardziej rzekłbym "aksamitny".

Nie wiem z czego to wynika, czy od konkretnego egzemplarza czy od twojej subiektywnej oceny (każdy może mieć inną) ale po pierwsze ten silnik wobec mojego CUWA 184hp to niemalże niczym istotnym się nie różni a kolejna rzecz taka, że mam okazję porównywać pracę tych silników, z racji że kolega w pracy ma 190konnego Tiga AD1 i osobiście istotnych różnic nie zauważam w wydawanych dźwiękach :) aczkolwiek skłaniam się ku opinii, iż jego Tig II pracuje jakby aksamitniej ale powodem tego może być różnica w wieku auta i przebiegach co ma wpływ np. na elastyczność poduszek, bo mój jest z marca 2016 i ma 150 tys km a jego jest z 2019 i ma znikomy przebieg

 

Tagi wątku: silnik